Thursday, March 13, 2014

بعد از تهدید دولت توسط رئیس قوه قضائیه؛ نایب رئیس مجلس: اگر دولت عرضه ندارد مجلس تصمیم دیگری خواهد گرفت به گزارش خبرنگار «نسیم» مهمترین محورهای سخنان محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس در نشست خبری بدین شرح است: - دستگاه دیپلماسی و دستگاه اطلاعاتی کشور در این زمینه باید پاسخگو باشد، در برخی محافل مطرح است که سفر خانم اشتون به ایران به شرط دیدار یا فعالین مدنی و زن بوده است و دستگاه دیپلماسی ما باید در این مورد پاسخگو باشد. -اگر مسئولین ما از این دیدارها مطلع بودند، قطعا خطا کرده اند و باید جبران کنند واگر اظهار بی اطلاعی کنند عذر بدتر از گناه است. اگر آقایان عرضه ندارند از سیاست های نظام مراقبت کنند باید فکر دیگری کرد و مجلس تصمیم دیگری خواهد گرفت. -اگر بحث ارتباط و مذاکره و گفتگوی برد برد است این رفتارها مسیر را مخدوش می‌کند، آنها باید مواظبت کنند و دستگاه دیپلماسی ما برای این کارها باید پاسخگو باشد. -در مذاکرات 1+5 بحث ما فقط و فقط بحث هسته ای است، آنها به دنبال این هستند که بعد از تمام شدن این پرونده مسائل دیگر چون حقوق بشر را ممطرح کنند، اصالت استکبار این است که خواستار نبود ایرانند. -از قبل گفتگوهای ما براساس برد باخت بود اما پیروز این میدان بودیم و ما در این بازی مجرب هستیم و امکانات آن را نیز داریم. -خانم اشتون از این موضوع بدش نمی‌آید در ایران راهپیمایی شود و او برود شعار دهد؛ مگر در اوکراین چه کردند؟. ما نمیگذاریم کسی این رفتار را با ما انجام دهد و اگر این موارد وجود داشت جمهوری اسلامی تاکنون چند کفن پوسانده بود لذا این امر برای پافشاری در اصول است. -یک فرد خارجی در این کشور میهمان است و حق ندارد بدون اجازه میزبان حرکت دزدانه ای انجام دهد؛ کار دزدکی اشتون کار سخیفی است و مجلس در این زمینه حساسیت دارد.

بعد از تهدید دولت توسط رئیس قوه قضائیه؛
نایب رئیس مجلس: اگر دولت عرضه ندارد مجلس تصمیم دیگری خواهد گرفت

به گزارش خبرنگار «نسیم» مهمترین محورهای سخنان محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس در نشست خبری بدین شرح است:
- دستگاه دیپلماسی و دستگاه اطلاعاتی کشور در این زمینه باید پاسخگو باشد، در برخی محافل مطرح است که سفر خانم اشتون به ایران به شرط دیدار یا فعالین مدنی و زن بوده است و دستگاه دیپلماسی ما باید در این مورد پاسخگو باشد.
-اگر مسئولین ما از این دیدارها مطلع بودند، قطعا خطا کرده اند و باید جبران کنند واگر اظهار بی اطلاعی کنند عذر بدتر از گناه است. اگر آقایان عرضه ندارند از سیاست های نظام مراقبت کنند باید فکر دیگری کرد و مجلس تصمیم دیگری خواهد گرفت.
-اگر بحث ارتباط و مذاکره و گفتگوی برد برد است این رفتارها مسیر را مخدوش می‌کند، آنها باید مواظبت کنند و دستگاه دیپلماسی ما برای این کارها باید پاسخگو باشد.
-در مذاکرات 1+5 بحث ما فقط و فقط بحث هسته ای است، آنها به دنبال این هستند که بعد از تمام شدن این پرونده مسائل دیگر چون حقوق بشر را ممطرح کنند، اصالت استکبار این است که خواستار نبود ایرانند.
-از قبل گفتگوهای ما براساس برد باخت بود اما پیروز این میدان بودیم و ما در این بازی مجرب هستیم و امکانات آن را نیز داریم.
-خانم اشتون از این موضوع بدش نمی‌آید در ایران راهپیمایی شود و او برود شعار دهد؛ مگر در اوکراین چه کردند؟. ما نمیگذاریم کسی این رفتار را با ما انجام دهد و اگر این موارد وجود داشت جمهوری اسلامی تاکنون چند کفن پوسانده بود لذا این امر برای پافشاری در اصول است.

-یک فرد خارجی در این کشور میهمان است و حق ندارد بدون اجازه میزبان حرکت دزدانه ای انجام دهد؛ کار دزدکی اشتون کار سخیفی است و مجلس در این زمینه حساسیت دارد.

No comments:

Post a Comment