Tuesday, April 15, 2014

سفر هیات پارلمانی سوییس هم لغو شد

سفر هیات پارلمانی سوییس هم لغو شد

پس از لغو سفر هیات پارلمانی هلند به ایران، سفر هیات پارلمانی سوییس هم لغو شد. مسوولان ایران علت لغو این سفر را اعتراض به قطعنامه پارلمان اروپا اعلام کرده‌اند.د
به گزارش خبرگزاری «دانشجو» منصور حقیقت‌پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از لغو سفر هیات پارلمانی سوئیس به ایران خبر داد و گفت علت لغو این سفر قطعنامه اخیر پارلمان اروپا بوده است.
وی گفت: «لغو این دیدار به هیات پارلمانی سوئیس اعلام شده و این تصمیم نشان دهنده عزم راسخ مسئولان کشورمان بر پایبندی قانون است.»
گفتنی است هیات پارلمانی سوئیس قرار بود روز چهارشنبه (فردا) وارد تهران شود و با برخی مقام‌های پارلمانی و دولتی جمهوری اسلامی دیدار کند.
این سفر در حالی قرار بود انجام شود که صبح امروز صفر نعیمی‌رز، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته بود یکی از شروط سفر هیات پارلمانی سوئیس به ایران «انگشت‌نگاری» از اعضای این هیات است.
پیشتر ابراهیم آقامحمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از لغو سفر هیات پارلمانی هلند خبر داده و گفته بود این هیأت پارلمانی قصد داشت در تهران با برخی مخالفان دیدار کند که جمهوری اسلامی نهایتا این موضوع را نپذیرفت.
آقا محمدی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اعلام وزارت امور خارجه به این هیأت درباره رعایت عرف دیپلماتیک مانند عدم دیدار با مخالفان افزود: « هیأت پارلمانی هلندی این شرط را برای حضور در ایران نپذیرفت و عملا سفرشان به ایران منتفی شد و وزارت خارجه نیز مجوز ورود آنها را صادر نکرد.»
در همین حال یک نماینده دیگر مجلس از «قطعی شدن» سفر هیات پارلمانی ایران به بریتانیا خبر داده است.
عباسعی منصوری آرانی، نماینده کاشان و رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در گفتگو با خبرگزاری تسنیم گفته که «درخواستی برای سفر هیاتی از مجلس به انگلیس را به کمیته سفرهای خارجی مجلس ارائه کرده‌ایم که قطعی شده است.»
آقای منصوری آرانی گفته که «این سفر قطعا انجام می‌شود» اما «زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.»
جک استراو، وزیر اسبق امور خارجه بریتانیا و رییس گروه دوستی پارلمانی انگلیس با ایران، دی ماه سال گذشته به ایران سفر کرده بود و در آن سفر از هیات ایرانی همتای خود دعوت کرد تا به بریتانیا سفر کند

No comments:

Post a Comment