Sunday, November 2, 2014

یک پیکان سفید مراقب اسیدپاشان بود

یک پیکان سفید مراقب اسیدپاشان بود

به گفته پدر یکی از قربانیان اسیدپاشی‌های اصفهان، نیروی انتظامی به دنبال یک پیکان سفید است که دست‌کم در دو مورد از حملات، نقش پوشش موتورسواران اسیدپاش را بر عهده داشته است.
پرونده واقعه اسیدپاشی بر چهره دختران که افکار عمومی را به شدت متاثر کرد و مقام‌های حکومتی را نیز به واکنش‌های ضد و نقیض وادار ساخت، کماکان بدون نتیجه خاصی در دست بررسی است و اخیراً پدر یکی از قربانیان خبر داده که پلیس به دنبال یک پیکان سفید است. این خودرو ظاهراً نقش پوشش عملیات موتورسواران اسیدپاش را بر عهده داشته است.
ناصر جورکش پدر سهیلا جورکش، در این باره گفته است: «من با برادر یکی دیگر از دخترهایی که به صورتشان اسید پاشیده شده، صحبت کردم. شباهت‌هایی بین اسیدپاشی به سهیلا و خواهر او وجود داشت. هر دو اسیدپاشی روز چهارشنبه اتفاق افتاده البته با این تفاوت که حادثه یک هفته بعد برای خواهر ایشان اتفاق افتاده بود».
وی ادامه داد: «زمان وقوع هر دو حادثه بین ساعت ۶ تا ۷ بوده و در هر دو حادثه دو نفر روی یک موتور سوار بوده‌اند. البته یک نکته دیگر که نیروی انتظامی روی آن کار می‌کند این است که در هر دو حادثه یک پیکان سفیدرنگ پشت سر موتور بوده که به نوعی حالت مراقبت از آن را برعهده داشته. این نکات نشان می‌دهد که اسیدپاش دختر من و خواهر ایشان احتمالا یک نفر بوده است».
ناصر جورکش افزود: «غیر از دوربین‌های ترافیکی، یک ایستگاه آتش‌نشانی هم در آن خیابان است که دوربین‌ مدار بسته دارد و می‌توانند از فیلم آن هم استفاده کنند.» اما هنوز هیچ خبری از دستگیری اسیدپاش اصفهانی نیست.
وی همچنین تاکید کرد که در روزهای نخست بعد از حادثه، نیروی انتظامی به وی سفارش کرده تا از رسانه‌ای کردن موضوع پرهیز کند.
از زمان رسانه‌ای شدن موضوع اسیدپاشی‌ها، مقام‌های مختلف جمهوری اسلامی سعی کردند تا آن‌را بی‌ربط به بحث اقدامات گروه‌های تندروی‌ مذهبی در بحث امر به معروف نشان دهند.
محمدرضا محسنی ثانی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته است که این موضوع «بیش از حد مورد اغراق رسانه‌ها، به‌ویژه رسانه‌های خارجی و ضد انقلاب قرار گرفته است». وی اظهار کرد: «این موضوع ربطی به مساله امربه معروف ونهی از منکر در کشور ندارد و در پشت پرده این جریان انگیزه‌های شخصی نهفته است».
عباس‌علی منصوری آرانی نماینده اصفهان و دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز گفت که «به طور حتم، مجرمان اسیدپاش از طریق سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و صهیونیست یاری می‌شوند».
از سوی دیگر غلام‌حسین اسماعیلی رییس دادگستری استان تهران در این‌باره اظهار کرد: «حاشیه‌ای برای این موضوع توسط برخی از جریانات معاند با نظام و گروه‌هایی که با اقدامات دلسوزان و متدینی که در مسیر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تلاش می‌کنند، ایجاد شد».
وی با بیان اینکه این انتساب اسیدپاشی به امر به معروف را یک اقدام زننده دانست و اظهار کرد: «ظلم و زشتی این انتساب، از نفس عمل بیشتر است». اسماعیلی نیز رسانه‌ها را به واسطه آن‌چه «دامن زدن» به یک «اقدام غیراخلاقی» خواند، مقصر دانست.

No comments:

Post a Comment