Friday, November 28, 2014

علم‌الهدی مطهری را «ابوالیلغوز» خواند علم‌الهدی: مجلس خبرگان نمی‌تواند بر عملکرد «ولی خود» نظارت کند

علم‌الهدی مطهری را «ابوالیلغوز» خواند

علم‌الهدی: مجلس خبرگان نمی‌تواند بر عملکرد «ولی خود» نظارت کند

علم‌الهدی مطهری را «ابوالیلغوز» خواند
امام جمعه مشهد در واکنش به سخنان انتقادی علی مطهری با ««ابوالیلغوز» خواندن او اعلام کرد که اعضای مجلس خبرگان نمی‌توانند بر عملکرد «ولی خود» نظارت کنند.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در واکنش به سخنان علی مطهری که گفته بود مجلس خبرگان به «مجلس دید و بازدید و شام و ناهار تبدیل شده» گفت: «رهبری ولی است و خبرگان مُوَلّی علیه هستند و وقتی او ولی من است چه طور بر عملکردش نظارت کنم؟»
به گزارش خبرگزاری «ایرنا» این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: «نظارت خبرگان بر بقای شرایط رهبری است، نه نظارت بر عملکرد رهبر و خبرگان بر دفتر رهبری و دستگاههای زیر نظر ایشان نظارتی ندارند.»
علم الهدی تصریح کرد: «افرادی که چنین مسایلی را مطرح می کنند فقه بلد نیستند و نمی دانند که مسایل دموکراسی لیبرال یک چیز است و اسلام موضوعی دیگر است.»
امام جمعه مشهد گفت: «ما قائل به معصومیت ولی‌فقیه نیستیم، اما حق نداریم هر تصمیم ایشان را که درست نمی‌دانیم بگوییم اشتباه است، چون ولی‌فقیه، حکیم، حافظ‌الدینه و مخالف لهواه و مطیع الامر مولاه است و همه جوانب امور را در تصمیم‌گیری رعایت می‌کند و مشورت می‌گیرد.»
علم الهدی افزود: «ولی فقیه موید از جانب امام زمان است و آیا امام زمان، جامعه اسلامی را تحویل آقایی می‌دهند که بعد یک «ابوالیلغوزی» از گوشه‌ای بیاید و بگوید او اشتباه می کند؟»
لازم به توضیح است که معنای «یلغوز» بر اساس لغت‌نامه دهخدا چنین است:
یلغوز [ ی َ ]: در ترکی به معنی تنها و مجرد است . یالغوز. یلغز: در تداول مردم مشهد، آدم بیکاره و مهمل. [احمد علم‌الهدی نیز مشهدی است]
علم‌الهدی با بیان اینکه خمینی، ولایت فقیه را همان «ولایت رسول الله» می‌داند گفت: «از این رو مقابله با ولی فقیه و رویارویی با او، مبارزه و رویارویی با شخص پیغمبر است، حتی اگر برخورد کننده مسلمان و شیعه و معتقد به وحی و امامت و نبوت باشد.»
امام جمعه مشهد افزود: «دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که انقلاب و نظام را تا زمانی که ولایت هست نمی توانند از بین ببرند و راه از بین بردن ولایت استفاده از جریان‌های داخلی است.»
گفتنی است چند روز پیش علی مطهری در سخنانی در دانشگاه فردوسی مشهد گفته بود: «ما افراد فوق انتقاد در کشور نداریم. وظیفه خبرگان نظارت بر عملکرد رهبری است. اینها وارد هر موضوعی می‌شوند غیر از کار خودشان. تاکنون شده است که درباره زیرمجموعه‌های رهبری نظارت کنند؟ ستاد اجرایی فرمان امام تبدیل به یک کارتل اقتصادی شده و برج‌سازی می‌کند... آیا اینها نظارت کرده‌اند؟!»
مطهری پیشتر هم گفته بود که خبرگان به مجلس شام و ناهار و دید و بازدید تبدیل شده است.
این نماینده مجلس همچنین در این سخنرانی گفت که نظر علی خامنه‌ای را مبنی بر حصر قبول ندارد که علم‌الهدی نیز در سخنان خود به‌شدت به معترضان سال ۸۸ و نیز میرحسین موسوی و مهدی کروبی حمله کرد.

No comments:

Post a Comment