Sunday, March 22, 2015

ضد‌حال خامنه‌ای: پیام نوروزی رئیس جمهوری آمریکا، غیرصادقانه بود خامنه‌ای، اظهار دوستی اوباما به مردم ایران را غیرصادقانه خواند

ضد‌حال خامنه‌ای: پیام نوروزی رئیس جمهوری آمریکا، غیرصادقانه بود

خامنه‌ای، اظهار دوستی اوباما به مردم ایران را غیرصادقانه خواند

سید علی خامنه‌ای، امروز در حرم رضوی شهر مشهد، طی سخنانی متفاوت با پیام نوروزی‌اش، به ایالات متحده به عنوان طرف مقابل جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای حمله کرد و برخی گفته‌های اوباما در پیام نوروی‌اش را غیرصادقانه عنوان کرد.
رهبر جمهوری اسلامی، امروز در مشهد، حرکات «دشمنان» جمهوری اسلامی، به ویژه آمریکا را همراه با «تدبیر» و «سیاست» خواند و تاکید کرد که «آمریکا به مذاکرات هسته‌ای بسیار احتیاج دارد.» خامنه‌ای در باره اختلاف میان سنا و کاخ سفید در مورد مذاکرات گفت: «این اختلافاتی که بین دولت آمریکا و سناتورها وجود دارد، به این معنی نیست که این‌ها به مذاکرات نیاز ندارند بلکه جناح مقابل دولت آمریکا مایل است امتیازی که در این مذاکرات وجود دارد، به نام حریفش که حزب دموکرات است، ثبت نشود.»
خامنه‌ای، بخش‌هایی از پیام نوروزی باراک اوباما را «غیرصادقانه» خواند و همچنین، اظهار دوستی اوباما به مردم ایران را غیرصادقانه عنوان کرد. رهبر جمهوری اسلامی گفت: «می‌گوید در ایران کسانی هستند که نمی‌خواهند مساله هسته‌ای با مذاکرات حل شود، این دروغ است.» خامنه‌ای در ادامه گفت: «آنی که ملت ایران نمی‌خواهند، عبارت است از قبول تحمیل‌ها و زورگویی‌های آمریکا. آنچه که ملت ایران در مقابل آن مقاومت می‌کند، قبول زورگویی طرف مقابل است. طرف مقابل می‌گوید، بیایید مذاکره کنیم و شما حرف‌های ما را مو به مو قبول کنید. ملت ایران در مقابل این[زورگویی] ایستاده است و یقینا نه مسوولین ما و نه هیات مذاکره کننده ما، و پشت سر آنها، ملت ایران، این را قبول نخواهد کرد.»
رهبر جمهوری اسلامی در باره مذاکرات جاری با طرف‌های اروپایی و آمریکا افزود: «مذاکره با آمریکا، فقط در باره مسائل هسته‌ای است ولاغیر. ما در باره مسائل منطقه‌ای، با آمریکا مذاکره‌ای نمی‌کنیم. هدف‌های آمریکا در مسائل منطقه‌ای، درست مقابل هدف‌های ما است.» او هدف آمریکا را، ایجاد نا امنی در منطقه دانست. او آمریکا را مقابل «بیداری اسلامی» دانست. خامنه‌ای تاکید کرد که در مورد مسائل منطقه‌ای، تسلیحاتی و مسائل داخلی، مطلقا با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.
رهبر جمهوری اسلامی، بدون نام بردن، با اشاره به نامه رئیس دفتر اوباما به رئیس کمیسیون روابط خارجی کنگره در مورد برداشتن تدریجی تحریم‌ها در صورت پایبندی به قرارداد و توافق هسته‌ای گفت: «این حرف غلط و غیر قابل قبولی است. رفع تحریم‌ها جزو موضوعات مذاکره است، نه نتیجه مذاکرت... این یک خدعه‌ی آمریکایی است... رفع تحریم‌ها باید بدون هیچ فاصله‌ای در هنگام رسیدن به توافق انجام گیرد.»
سید علی خامنه‌ای، بازگشت ناپذیری تصمیم‌های جمهوری اسلامی را رد کرد و گفت: «آمریکایی‌ها تکرار می‌کنند ایران باید در تصمیم‌هایی که می‌گیرد و چیز‌هایی که قبول می‌کند بازگشت‌ناپذیری وجود داشته باشد ما این را قبول نداریم. این صنعت بومی و مردمی است و باید پیش برود و این پیشرفت جزو ذات هر صنعت و فناوری است. ما در مذاکرات به همه تعهدات بین المللی و اخلاق سیاسی اسلامی پایبند بودیم. عهدشکنی کردند و تنوع در آرا و تقلب نشان دادند.» اشاره رهبر جمهوری اسلامی به برنامه‌ی هسته‌ای است که طرف‌های مذاکره کننده می‌خواهند مطمئن شوند جمهوری اسلامی توسعه برنامه‌ی هسته‌ای به سمت دستیابی به سلاح هسته‌ای را برای همیشه متوقف کند

No comments:

Post a Comment