Thursday, April 9, 2015

مکارم شیرازی: آیا به هر قیمتی باید به عمره رفت و به هر ذلتی تن داد؟ در واکنش به حادثه فرودگاه جده

مکارم شیرازی: آیا به هر قیمتی باید به عمره رفت و به هر ذلتی تن داد؟

در واکنش به حادثه فرودگاه جده

به دنبال تعدی جنسی به دو زائر جوان حج عمره در فودگاه جده، آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: «سؤال ما از مسؤولان حج این است که عمره مستحب را باید به هر قیمتی برویم؟ ما نمی خواهیم مساله تحریم عمره را پیش بکشیم، اما آیا باید به هر قیمت رفت و به هر ذلتی تن داد.»
به گزارش خبرگزاری ایلنا، آیت‌الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید قم، در جلسه درسی خود به بحث درباره حادثه‌ی فرودگاه جده پرداخت. مکارم گفت: «ما مایل نبودیم حادثه ناگوار فرودگاه جده رسانه ای شود و توصیه هم می کردیم این موضوع را رسانه ای نکنید، به هر حال با توجه به رسانه ای شدن این خبر ناگوار ناچاریم در این باره نکاتی را بیان کنم. سؤال ما از مسؤولان حج این است که عمره مستحب را باید به هر قیمتی برویم؟ ما نمی خواهیم مساله تحریم عمره را پیش بکشیم، اما آیا باید به هر قیمت رفت و به هر ذلتی تن داد.»
ای  مرجع تقلید افزود: «به مسؤولان سعودی می گویم شما ساخت و سازهای عظیمی کردید که خوب است؛ اما مهم تر از همه امنیت است آن هم امنیت ناموسی؛ اگر در فرودگاه جده امنیت نباشد آیا در کوچه و پس کوچه های مکه و مدینه امنیت خواهد بود؛ اگر امنیت آنجا متزلزل شود مردم دنیا درباره شما چه خواهند گفت؟»

مکارم شیرازی، رفتن به حج عمره در این شرایط را جایز ندانست و گفت: «مسؤولان کشور از این مساله ساده نگذرند، تا کی باید عمره مستحب به هر قیمتی برویم، به علما در مسجد پیغمبر اهانت می شود، گاهی عمامه شان را انداخته اند، در فرودگاه به برخی اهانت کرده اند؛ چرا ما باید تن به اهانتی بدهیم که می خواهیم یک مستحب را انجام دهیم؛ این حادثه ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت.»

No comments:

Post a Comment