Wednesday, June 17, 2015

دبیرکل جبهه مشارکت از زندان آزاد شد محسن میردامادی، دبیرکل "جبهه مشارکت ایران اسلامی" بعد از تحمل ۶ سال حبس آزاد شد. همزمان مینو مرتاضی لنگرودی، از فعالان ملی و مذهبی و فعال جنبش زنان به تحمل ۶سال حبس تعزیری محکوم شد.

دبیرکل جبهه مشارکت از زندان آزاد شد

محسن میردامادی، دبیرکل "جبهه مشارکت ایران اسلامی" بعد از تحمل ۶ سال حبس آزاد شد. همزمان مینو مرتاضی لنگرودی، از فعالان ملی و مذهبی و فعال جنبش زنان به تحمل ۶سال حبس تعزیری محکوم شد.
محسن میردامادی
محسن میردامادی
محسن میردامادی، دبیرکل حزب مشارکت ایران، شامگاه سه‌شنبه(۲۶ خردادماه) بعد از تحمل ۶ سال حبس از زندان آزاد شد.
میردامادی که در مجلس ششم رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود، در خردادماه ۸۸ در اولین روزهای بعد از انتخابات مناقشه‌برانگیز ریاست‌جمهوری بازداشت شد.
او در سال ۸۹ از سوی شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از هرگونه فعالیت حزبی، سیاسی و مطبوعاتی محکوم شد. میردامادی در انتخابات سال ۸۸ از حامیان میرحسین موسوی بود.
الهه مجردی، همسر محسن میردامادی، پیش از این در گفت‌وگو با وب‌سایت خبری "کلمه" اعلام کرد که حکم همسرش در پایان اردیبهشت‌ماه جاری به پایان رسیده و مسئولان بدون توضیح روشن، از آزاد کردن میردامادی در تاریخ مقرر سرباز زده‌اند.
مجردی بعد از آزادی همسرش به همین رسانه خبری گفت که مسئولان زندان برای جلوگیری از "استقبال مردمی جلوی زندان" محسن میردامادی را بدون اطلاع قبلی سوار خودرویی کردند و مقابل منزل مسکونی‌اش پیاده و آزاد کردند.
محسن میردامادی یکی از رهبران "دانشجویان مسلمان پیرو خط امام" بود و در بحران گروگان‌گیری در سفارت آمریکا در ایران، نقشی مهم داشت. وی همچنین مدیر مسئول روزنامه‌ی "نوروز"، ارگان حزب مشارکت بود. این روزنامه در دوران انتشار خود از روزنامه‌های مهم اصلاح‌طلب محسوب می‌شد.
محسن میردامادی در سال ۹۱ نامه‌ای را از زندان به بیرون فرستاد و در این نامه از این‌که نظامیان در ایران، به تصمیم‌گیرندگان اصلی سیاست تبدیل شدند، انتقاد کرد.

میردامادی همچنین به همراه ۵۴ زندانی سیاسی دیگر در نامه‌ی سرگشاده‌ای به باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، از ادامه‌ی تحریم‌ها علیه ایران انتقاد کرده و سیاست تحریم را تنها موجب رنج بیشتر مردم ایران توصیف کرده بود.او در این نامه از فعالان اصلاح‌طلب نیز خواسته بود تا اختلافات خود را کنار بگذارند و با تاسیس تشکیلاتی فراگیر، بار دیگر به مهره‌ای کلیدی در سیاست ایران تبدیل شوند.
محکومیت مرضیه مرتاضی لنگرودی به ۶ سال حبس
صدور احکام سنگین برای فعالان جامعه مدنی و فعالان سیاسی ایران کماکان ادامه دارد.
در آخرین مورد مرضیه مرتاضی لنگرودی، عضو شورای فعالان ملی و مذهبی و فعال جنبش زنان، از سوی شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از هرگونه فعالیت سیاسی و اجتماعی محکوم شد.
در رای صادره از دادگاه تاکید شد که پنج سال از این مدت حبس به‌دلیل فعالیت‌های مرتاضی لنگرودی در شورای ملی و مذهبی و اتهام "تبانی و تجمع به قصد براندازی نظام" صادر شده است و یک سال دیگر حبس به دلیل "سیاه‌نمایی و تبلیغ علیه نظام" است.
مرضیه مرتاضی لنگرودی در سال‌های گذشته بارها از سوی نهادهای امنیتی ایران اظهار و بازجویی و مورد تهدید قرار گرفته است.

No comments:

Post a Comment