Monday, February 22, 2016

پیش بینی برای مجلس خبرگان روحانی و هاشمی با آراء میلیونی تهرانی ها انتخاب می شوند


 
پیش بینی برای مجلس خبرگان
روحانی و هاشمی
با آراء میلیونی تهرانی ها انتخاب می شوند 
 
 
 
 
جناح راست که دل به رد صلاحیت ها و دلسردی مردم برای شرکت در انتخابات بسته بود و تصورش اين بود كه اگر حسن خميني از گردونه انتخابات مجلس خبرگان رهبری خارج شود فضاي انتخابات سرد خواهد شد، حالا نگرانی های تازه ای پیدا کرده است. تصور آنها اين بود كه ماندن سيد حسن ‌خميني در عرصه انتخابات مردم را به پاي صندوق‌هاي راي مي‌ كشد. همين پيش‌بيني‌ها كه با نتايج اوليه نظرسنجي‌ها از اقبال مردم به حسن خمینی منتشر شده بود باعث شد زماني كه روز 21 بهمن ماه خبر قطعي عدم احراز صلاحيت سيد حسن خميني را بشنوند نفس راحتي بكشند. اما این نفس راحت دوامي نيافت. انتشار و اقبال مردم از ليست‌هاي ياران اعتدال و خبرگان در هفته گذشته دلیل این تنگی نفس دوباره است. لیستی که بنام هاشمی و با 16 نام برای مجلس خبرگان انتشار یافته و در آن نام سه چهره شاخص عامل توطئه رد صلاحیت ها در آن نیست: سه آیت الله محمد یزدی، احمد جنتی و مصباح یزدی.
حالا به این تنگی نفس، نتایج آخرین نظرسنجي‌هاي محرمانه نیز اضافه شده است. بموجب این نظرسنجی ها حسن روحاني و هاشمي‌رفسنجاني برای مجلس خبرگان بیشترین رای را در تهران خواهند آورد. جنجال مضحک حمایت انگلیس و امریکا از لیست 16 نفره هاشمی نتیجه همین وحشت است.

دیدار با هاشمی رفسنجانی
از ترس شکست انتخاباتی
پای انگلیس و امریکا را وسط کشیده اند 
 
 
 
 

هاشمی رفسنجانی روز گذشته (یکشنبه) در دیدار با جمعی از دانشگاهی ها، در پاسخ به آنها که لیست 16 نفره ای که گفته می شود او تهیه کرده و یا از آن حمایت می کند، گفت:
برخی این روز‌ها از روی درماندگی و ضعف استدلال و منطق، بدور از ادب سیاسی و اخلاق اجتماعی و آداب اسلامی و انسانی، جاهلانه از شخصیت‌های مبارز، سابقه‌دار و حتی مورد تأیید شورای نگهبان را با انتساب تعابیری همچون انگلیسی و نفوذی یاد می‌کنند. مردم خوب می‌دانند این تعابیر برای کسانی صدق می‌کند که می‌خواهند دانسته یا ندانسته بین مردم و انقلاب جدایی بیندازند.
کسانی که این روز‌ها دم از اسلام ناب می‌زنند و با سخنان نسنجیده و کارهای افراطی، مردم را از نظام اسلامی دور می‌کنند، شاید سوء نیت هم نداشته باشند، اما نتایج کار‌هایشان جز تفرقه افکنی بین مردم و دوری جوانان از انقلاب اسلامی نیست. آنها رأی مردم را برای دوام نظام بی‌تأثیر می‌دانند.
تأسف بیشتر اینجاست که این جریان سخنان خود را از طریق تریبون‌های رسمی می‌زند و ممکن است برخی نیز این‌گونه اظهارنظر‌ها را مواضع نظام بپندارند، حال آنکه موضع امام (ره) و نظام از‌‌ همان آغاز مشخص بود که در زمانی کوتاه پس از پیروزی، برای انتخاب نوع نظام به رأی مردم مراجعه کرده بودند. چون انتخاباتی بودن جزو ذات نظام اسلامی است.
آن جماعتی که با همهٔ هزینه‌های تبلیغاتی از رسانه‌ها و روزنامه‌های ملی و بیت‌المال، از مردم شکست خورد، (انتخابات 92 ریاست جمهوری) این روز‌ها می‌خواهد انتقام شکست خود از مردم را با توهین به دولت و شخص رئیس ‌جمهور بگیرد.
بنده با تأسف مجدد از ردّ صلاحیت نوهٔ امام (ره) علامه سید حسن خمینی در این مقطع روی سخنم به کسانی است که در جامعه رأی و جایگاه بالایی دارند و اجازهٔ شرکت در انتخابات را به هر دلیلی پیدا نکردند.
باید از شیوهٔ انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ برای برگزاری یک انتخابات پرشور و پیروزی کسانی ـ ولو کمتر مشهورـ که تفکرات آنان به تفکرات اکثریت جامعه نزدیک است، استفاده کنیم. پیروزی اندیشهٔ اعتدالی جلوی ترویج تفکرات افراطی، تندرو‌ها را در جامعه می‌گیرد

No comments:

Post a Comment