Monday, February 22, 2016

رشدی: ایرانی‌ها فتوای قتلم را تجدید کرده‌اند

رشدی: ایرانی‌ها فتوای قتلم را تجدید کرده‌اند

سلمان رشدی گفته است که گروهی از رسانه‌های حکومتی، جایزه‌ای ۶۰۰ هزاردلاری برای قتل او را تعیین کرده و به این ترتیب، عملا فتوای مرگ او از نو زنده شده است.

با آنکه جمهوری اسلامی از طریق لابی‌های خود در خارج از کسور تلاش کرده چهره‌ای متفاوت از خود نشان دهد، اما ظاهرا بخش‌هایی از حکومت اسلامی همچنان به روش‌های خشونت‌باری که بارها باعث قطع ارتباط سیاسی بسیاری از کشورها با ایران شده، ادامه می‌دهند.
به گزارش ایندیپندنت، سلمان رشدی گفته است که ۴۰ رسانه وابسته به حکومت در ایران، با تعیین مبلغ ۶۰۰ هزار دلار، جایزه‌ای برای قتل او کنار گذاشته‌اند. خبر تعیین جایزه، چندی پیش از سوی خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران منتشر شده بود. بر اساس همین گزارش، امینی دبیرسومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: «شرکت کنندگان حاضر در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، به مناسبت سالروز صدور حکم ارتداد سلمان رشدی توسط امام خمینی(ره) جایزه ۶۰۰ هزار دلاری برای اعدام وی تعیین کردند... این شرکت ها و موسسات مردم نهاد برای زنده ماندن و پیگیری حکم تاریخی امام خمینی(ره) این جایزه را تعیین کردند.
به گفته آقای امینی،  جایزه ۶۰۰ هزار دلاری به‌سیله ۴۰ «موسسه» و «رسانه مردمی» شرکت کننده در نمایشگاه تامین شده است.
تعیین این جایزه در سالگرد صدور فتوای قتل سلمان رشدی از سوی آیت‌الله خمینی، در حالی انجام می‌گیرد که دولت روحانی در تلاش است با شرکت‌های نفتی جهان، از جمله در انگلستان وارد گفتگوهای جدی برای عقد قراردادهای سرمایه‌گذاری شود. چندی پیش قرار بود کنفرانسی با حضور مقام‌های نفتی ایران و مدیران شرکت‌های نفتی در لندن برگزار شود، اما برپایی این کنفرانس که چند بار عقب افتاده بود، مجددا به معوق ماند.

No comments:

Post a Comment