Monday, June 5, 2017

پرونده‌ی یک محقق و مترجم محکوم به اعدام به دیوار عالی کشور ارجاع شد پرونده مرجان داوری محقق و مترجم که مدت‌هاست در ندامتگاه ری (زندان زنان قرچک) به سر می‌برد و اتهاماتی از جمله عضویت در جنبش نوپدید عرفانی “اکنکار” متوجه اوست و به همین خاطر به اعدام محکوم شده است، پس از اعتراض در هفته‌های اخیر به شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور ارجاع شده است. مادر مرجان داوری پیش از این در گفتگو با خبرگزاری هرانا گفته بود:" دخترم قرار بود تبرئه شود اما نمی‌دانم در این میان چه اتفاقی افتاد. برایم علامت تعجب است. چرا؟ مرجان یک نابغه است. نویسنده و مترجم است. می توانند از وجودش بسیار استفاده کنند. به آقای صلوتی گفتم نگذارید هرز برود. اما از زندان اوین به زندان قرچک فرستاده شد. به عنوان یک مادر می‌سوزم. امیدوارم دیوان عالی کشور در این حکم تجدیدنظر کند. نه فقط بچه من، بچه‌های دیگر هم روی چهارپایه نروند." مرجان داوری که به عنوان مترجم آثار نویسندگان مکاتب فکری اشراقیون در سرتاسر جهان را گردآوری و تدوین و در مجموعه‌ای منتشر کرده است در مهرماه ۱۳۹۴ به وسیله‌ی نیروهای امنیتی بازداشت و به اتهام افساد فی الارض، رابطه نامشروع، اجتماع و تبانی علیه نظام، عضویت در فرقه عرفانی اکنکار، به همراه کریم زرگر، دیگر متهم پرونده از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اعدام محکوم شد. اکنکار (به انگلیسی: eckankar) جنبش معنوی جدیدی است که در سال ۱۹۶۵ میلادی در ایالات متحده آمریکا بنیان گذاشته شد. این جنبش ادعا می‌کند که پیروان‌اش را با ممارست معنوی به تجربه آنچه "نور و صوت الهی" توصیف می‌شود، می‌رساند.

پرونده‌ی یک محقق و مترجم محکوم به اعدام به دیوار عالی کشور ارجاع شد
پرونده مرجان داوری محقق و مترجم که مدت‌هاست در ندامتگاه ری (زندان زنان قرچک) به سر می‌برد و اتهاماتی از جمله عضویت در جنبش نوپدید عرفانی “اکنکار” متوجه اوست و به همین خاطر به اعدام محکوم شده است، پس از اعتراض در هفته‌های اخیر به شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور ارجاع شده است.
مادر مرجان داوری پیش از این در گفتگو با خبرگزاری هرانا گفته بود:" دخترم قرار بود تبرئه شود اما نمی‌دانم در این میان چه اتفاقی افتاد. برایم علامت تعجب است. چرا؟ مرجان یک نابغه است. نویسنده و  مترجم است. می توانند از وجودش بسیار استفاده کنند. به آقای صلوتی گفتم نگذارید هرز برود. اما از زندان اوین به زندان قرچک فرستاده شد. به عنوان یک مادر می‌سوزم. امیدوارم دیوان عالی کشور در این حکم تجدیدنظر کند. نه فقط بچه من، بچه‌های دیگر هم روی چهارپایه نروند."
مرجان داوری که به عنوان مترجم آثار نویسندگان مکاتب فکری اشراقیون در سرتاسر جهان را گردآوری و تدوین و در مجموعه‌ای منتشر کرده است در مهرماه ۱۳۹۴ به وسیله‌ی نیروهای امنیتی بازداشت و به اتهام افساد فی الارض، رابطه نامشروع، اجتماع و تبانی علیه نظام، عضویت در فرقه عرفانی اکنکار، به همراه کریم زرگر، دیگر متهم پرونده از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اعدام محکوم شد.
اکنکار (به انگلیسی: eckankar) جنبش معنوی جدیدی است که در سال ۱۹۶۵ میلادی در ایالات متحده آمریکا بنیان گذاشته شد. این جنبش ادعا می‌کند که پیروان‌اش را با ممارست معنوی به تجربه آنچه "نور و صوت الهی" توصیف می‌شود، می‌رساند.

No comments:

Post a Comment