Sunday, May 3, 2020

مرزبانی ایران به روخانه انداختن اتباع افغان را تکذیب میکند + فیلم

مرزبانی ایران به روخانه انداختن اتباع افغان را تکذیب میکند + فیلم


مرزبانی نیروی انتظامی ایران اخبار مربوط به بازداشت، شکنجه و به رودخانه انداختن چند تن از اتباع افغان در مرز ایران و افغانستان از سوی مرزبانان ایرانی را تکذیب کرد.

به گزارش یورو نیوز، نیروی انتظامی ایران روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت اعلام کرد: «در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد چنین موضوعی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان رخ نداده و صحت ندارد.»

مرزبانی پلیس ایران مشخص نکرده که آیا چنین اتفاقی در مکان دیگری افتاده یا نه ولی ضمن یادآوری «روابط بسیار خوب» ایران با افغانستان گفته است که این «اتهامات» تلاش برای «دور کردن دو ملت» است.

در این روز رسانه‌های افغانستان با به نقل از شاهدان گزارش داده بودند که ماموران مرزبانی ایران ۵۷ مهاجر افغان را بازداشت کرده و شمار زیادی از آنان را مجبور کرده‌اند که خودشان را درون رودخانه مرزی هریرود بیندازند. به نوشته پایگاه خبری طلوع‌نیوز افغانستان، «تنها جسد ۷ تن از ۲۷ نفری که به رودخانه افکنده شده‌اند پیدا شده و از سرنوشت دیگر شهروندان افغان خبری در دست نیست». به گفته مسئولان شفاخانه (بیمارستان) هرات تا کنون اجساد ۵ قربانی که گفته می‌شود در جریان این رویداد در منطقه مرزی ذوالفقار جان باخته‌اند به این مرکز درمانی منتقل شده است.

برخی از بستگان قربانیان گفته‌اند نیروهای مرزبانی پلیس ایران حتی به برخی از این مهاجران غیرقانونی افغان شلیک هم کرده‌اند.


No comments:

Post a Comment