Thursday, June 11, 2009

رييس كميته صيانت از آراي ميرحسين موسوی فرمانداری تهران بی‌طرف نیست/کارت252 نماینده ناظر صادرنشده/وزیر ارتباطات درقطع سیستم پیامک مسو


رییس کمیته صیانت از آرای میرحسین موسوی خبر داد که فرمانداری تهران برخلاف قانون، از حضور تعدادی از نمایندگان تعیین شده ما بر سر صندوق‌ها، جلوگیری و اعلام کرده است که فرمانداری تعیین کننده این افراد خواهد بود!

حجت‌الاسلام محتشمی‌پور، رییس کمیته صیانت از آرای میرحسین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار قلم‌نیوز توضیح داد: طبق قانون، هر یک از نامزدها می‌توانند یک نماینده بر سر صندوق‌های رای داشته باشند و این نماینده، از ابتدای شروع انتخابات یعنی یک ساعت قبل از شروع زمان رسمی رای‌گیری که مراسم تعیین هیات رییسه، بازبینی و پلمپ صندوق تا پایان رای‌گیری و شمارش است، حضور داشته باشند.

وی افزود: فرمانداری تهران برخلاف قانون، از حضور تعدادی از نمایندگان تعیین شده ما بر سر صندوق‌ها، جلوگیری و اعلام کرده است که فرمانداری تعیین کننده این افراد خواهد بود؛ بنابراین این امر کار را برای ما مشکل کرده و در این زمینه عملا ریزش نیرو خواهیم داشت. بر این اساس نماینده‌ای که برای شهرری تعیین شده ممکن است به جای دورتری منتقل شود که این امر مشکلاتی را در رفت و آمد نماینده‌های ما ایجاد خواهد کرد، به ویژه اگر این نماینده خانم باشد.

محتشمی‌پور ادامه داد: همچنین فرمانداری تهران با وجود دریافت مدارک 252 نفر از نمایندگان ما، کارت حضور آنها را بر سر صندوق‌های رای صادر نکرده و به این ترتیب ما 8 تا 10 درصد از نیروهایمان را از دست می‌دهیم و سر این تعداد صندوق نماینده‌ای نخواهیم داشت؛ به ویژه اینکه تعدادی از این نمایندگان مربوط به صندوق‌های سیار می‌شود.

وی تصریح کرد: ما این اقدام فرمانداری تهران را کارشکنی رسمی می‌دانیم و اعلام می‌کنیم تایید قطعی صندوق‌های رایی که نماینده‌ای در آنها نخواهیم داشت برای ما بسیار مشکل خواهد بود.

محتشمی‌پور اظهار کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که فرمانداری تهران نسبت به نامزدهای ریاست جمهوری بی‌طرف نیست برخلاف اینکه نسبت به برخی نامزدها به شکل باز برخورد کرده است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: یک هفته پیش اطلاعاتی مبنی بر دخالت وزارت ارتباطات در سیستم رایانه‌ای و ارسال پیامک در روزهای 21 و 22 خرداد به دست ما رسیده بود که براساس آن تصمیم دارند در غیاب افکار عمومی، اقداماتی را در جابجایی آرای مردم بدون اطلاع ما انجام دهند اما مسوولان ذیربط بعد از پخش مصاحبه چند روز پیش اینجانب در رسانه‌ها اعلام کردند چنین چیزی امکان‌پذیر نیست و این اخبار صحت ندارد. اما امروز عملا پیش‌بینی ما محقق شد زیرا از صبح امروز سیستم ارسال پیامک کمیته صیانت از آرای مهندس میرحسین موسوی با اخلال مواجه و بعداز ظهر امروز به صورت کامل قطع شد.

محتشمی‌پور ادامه داد: طی رایزنی‌های صورت گرفته با شرکت‌های خدمات دهنده و طرف قرارداد با ما در این زمینه، آنها اعلام کردند همه پیامک‌های ارسال شده به وزارت ارتباطات ارسال شده اما در مخابرات قفل می‌شوند.

وی بیان کرد: ما صریحا اعلام می‌کنیم در این کارشکنی، شخص وزیر ارتباطات، وفا غفاریان معاون وزیر و رییس هیات مدیره مخابرات ایران، صدوقی رییس اپراتور همراه اول و صابر فیضی مدیرعامل مخابرات ایران و همچنین مدیرکل مخابرات استان تهران در این زمینه مسوولیت مستقیم دارند و باید در قبال افکار عمومی پاسخگو باشند و مسولان مذکور اخطار می‌کنم اگر تا پایان وقت امروز این سیستم و اخلال ایجاد شده در آن برطرف نشود، ما عملا آنها را مسوول دانسته و به مراجع قانونی شکایت می‌کنیم؛ همچنین مسببین این کار غیرقانونی را به مردم معرفی خواهیم کرد.

محتشمی‌پور اظهار کرد: این افراد نباید به خاطر ریاست یک فرد دنیا و آخرت خود را از دست ندهند. آنها در مقابل افکار عمومی مصون نخواهند بود و باید امروز در پیشگاه ملت و فردا در پیشگاه خداوند جوابگو باشند.

وی بیان کرد: ما در ساعات آینده در این زمینه بیشتر اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

No comments:

Post a Comment