Saturday, November 21, 2009

حكم اعدام محمدرضا علي زماني، از متهمان اعتراضات پس از انتخابات تاييد شد


کمیته گزارشگران حقوق بشر - علي‌زماني كه در جلسه دوم دادگاه‌هاي علني، بدون حضور وكيل مدافع انتخابي مورد محاكمه قرار گرفته بود، توسط قاضي صلواتي رئيس شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به اعدام محكوم و با اعتراض وي، حکم مزبور به دادگاه تجديدنظر ارسال شد.

طبق اخبار رسيده، صبح امروز دادگاه تجديدنظر، تاييد اين حكم را به علي‌زماني ابلاغ كرده است.

در متن كيفرخواست صادره عليه علي‌زماني آمده است:" آقای محمدرضا علی‌زمانی فرزند اسماعیل 37 ساله اهل و ساکن اسلام‌شهر متهم است به: 1- محاربه از طریق عضویت و فعالیت مؤثر در راستای پیشبرد اهداف گروهک تروریستی انجمن پادشاهی ایران؛ 2- توهین به مقدسات؛ 3- فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ 4- تبانی و اجتماع با هدف اقدام علیه امنیت داخلی کشور و 5- خروج غیرقانونی از کشور. "

علي‌زماني درحالي به عنوان يكي از متهمان اعتراضات پس از انتخابات محکوم شده كه زمان بازداشت وی اسفندماه 87 بوده و هيچ‌گونه دخالتي در رويدادهاي پس از انتخابات نداشته است.

تاكنون براي 5 تن از متهمان حوادث پس از انتخابات، حكم اعدام صادر شده است.

دادگاه‌هاي تجديدنظر در روزهاي گذشته نه تنها احكام دادگاه بدوي را كاهش نداده‌اند، بلكه در بسياري از موارد، احكام صادره را تشدید کرده اند.
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ سی ام آبان ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم نوامبر ۲۰۰۹ ، 09:25:18 توسط امجد
اعدام شهروندان را با هر مرام وایده ای توسط جلادان امام زمان محکوم می کنم از عموم همیهنان عزیز می خواهم که در این مورد اعمال ضد بشری وایرانی ستیز این جانیان ساکت ننشینند/ننگ ونفرت بر حکومت فاشیست اسلامی ایران.

نوشته شده در تاريخ سی ام آبان ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم نوامبر ۲۰۰۹ ، 08:05:25 توسط محمود از تجريش
تا اين حكومت ضد انساني را نابود نكنيم اين قضايا به همين طريق ادامه خواهد داشت و اگر به اين خيال باشيم كه به ما ربطي ندارد روزي گريبان ما را هم خواهد گرفت و تنها را رهائي حذف و پائين گشيدن اين حكومت فاشيستي است ايراني با غيرت روز ١٦ آذر را روز نابودي جمهوري اسلامي كنيم

نوشته شده در تاريخ سی ام آبان ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم نوامبر ۲۰۰۹ ، 08:02:50 توسط جهانگیر
هم میهن برای نجات این جوان بیگناه در داخل و خارج از کشور بپاخیزیم هرکاری میکنیم از همین آن باید آغاز شود مراجعه به تمام ارگانهای مدافع حقوق بشر در جهان و گرد هم آئی گسترده و اعبراض در برابر دفاتر نمایندگی رژیم زهاک تماس با نمایندگان مجلس و سیاستمداران در کشورهای خارج . اعتراض گسترده و مداوم در ایران . حرکت دسته جمعی دانشکویان ایرانی در داخل وخارج . اعبراض همه جانبه مردم غیور و بچه محل هائ محمد رصا علی رضائی در اسلامشهر و جنوب تهران . فردا دیر است ننشینیم و پس از اعدام وی مانند احسان . و بهنود و کاووسی ها مرثیه سر دهیم ار الان باید برای جلوگیری از قنل یک جوان دیگر بدست دژخیمان زهاک بپا خاست

نوشته شده در تاريخ سی ام آبان ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم نوامبر ۲۰۰۹ ، 07:58:41 توسط مهدی
میدانم که ترور سیاسی در تاریخ ایران کار به جایی نبرده است. ولی اگر این اراذل دست به اعدام بزنند بهتر است چند تا آخوند را بدرک بفرستیم و یا کمک کنیم تا بدرک واصل شوند بعد از آن تاثیر این کار را بررسی کنیم. لطفا شروع نکنید که جنگ مسلحانه راه به جایی نبرده و قضیه چریگ ها و مجاهدین و غیره. همه اینها را ما میدانیم ولی آیا راه دیگر را سراغ دارید؟

نوشته شده در تاريخ سی ام آبان ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم نوامبر ۲۰۰۹ ، 07:38:54 توسط مهدی سابق(خسرو)
آقایان مهندس مشیری، شادروان استاد رضا فاضلی و فولادوند جدا از خط فکری ایشان، با جسارت خط قرمزهای رژیم شیاد اسلامی را فروریخته و نسبت به بیداری ایرانیان،از طریق برنامه های ماهواره ای نقش آفرین بوده اند. هموطن عزیزمان آقای محمدرضا علي زماني،یکی از فرزندان آزادیخواه ملت ایران است،و ماهها پیش از نمایش «انتخابات» دستگیر ،و در جریان سرکوب مبارزات اخیر به عنوان عامل شورش در بیدادگاههای نمایشی آورده میشود !؟زیرا سربازان گمنام امام زمان، آزادی علی زمانی را مشروط به دادن یک سناریو ، که از او خواسته میشود،خود را یکی از عوامل فریب خورده وابسته به خارج، و عامل بمب گذاری و آتش زنهای اموال دولتی و عمومی معرفی،و در صورت اجرای این نقش در بیدادگاههای علنی، قول رهائیش از زندان داده میشود!؟میلیونها ایرانی در داخل کشور، آرزوی نابود کردن ایل و تبار ایادی رژیم را دارند، و میلیونها عبدالمالک و علی زمانی ها منتظر روز حسابرسی با این دشمنان ایرانی زادهً ،ضد ایرانی هستند،کیفر خواست توهین به مقدسات و فعالیت تبلیغی علیه حکومت نا مقدس اسلامی باید برای میلیونها ایرانی صادر شود، زیرا رژیم در تمامیتش ارتجاعی است .

نوشته شده در تاريخ سی ام آبان ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم نوامبر ۲۰۰۹ ، 07:17:32 توسط رنگین کمان1
بیخودی نیست که ملاقاتهای 209 را قطع کردند. این جانیان در دانشگاه آدمکشی آموزش دیده هستند. اینها را نباید دست کم گرفت.

نوشته شده در تاريخ سی ام آبان ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم نوامبر ۲۰۰۹ ، 07:13:41 توسط ایکس
ملت ایران نه شما را خواهد بخشید و نه فراموش خواهد کرد هرکه بعد از سقوط این رژیم حرف از بخشش یا گذشت مردم از اینهمه جنایت بکنه خودش همدست این آخوندای قرمساقه. این وظیفۀ هر ایرانیه که یک آخوند را زنده بگور کنه. زنده بگور.

نوشته شده در تاريخ سی ام آبان ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم نوامبر ۲۰۰۹ ، 07:03:10 توسط Babak
به امید روزی كه تمامی آخوندها و آخوند زادها و آخوند پرستها را آویزان بر درختان ایران آزاد ببینیم ......این نیز بگذارد تاریخ ثابت میکند ...زنده باد ایران و ایرانیان و آزادی

نوشته شده در تاريخ سی ام آبان ۱۳۸۸ برابر با بيست و يکم نوامبر ۲۰۰۹ ، 07:02:13 توسط هه‌ژار / کاوه‌ آهنگر
چیزی که‌ در این ناجمهوری غیر ایرانی غیر اسلامی مرسوم است قانون شکنی نظام بدست خود نظام میباشد،.. (( مطابق قانون اساسی نه‌ تنها ترویج زبان و مذهب اهل سنت آزاد و قانونی میباشد بلکه‌ دولت موظف به‌ یاری دادن آن نیز میباشد،))..اینکه‌ دولت مدارس حوضه‌ عمیه‌ اهل سنت را که‌ بیش از 600 طلبه‌ در آن مشغول به‌ تحصیل بوده‌ اند و دهها مدر‌سه‌ کوچک دیگر اهل سنت،... جدای از کار شکنیهای فراوان... و سنگ انداختنها. که‌ پس از 30 سال میتوان گفت، که‌ براستی حکومتتان استادی شده‌ در این راه،، راهه‌ قانونشکنی تجاوز به‌ حقوق تک تک ملت... .هموطنان عزیز شیعه‌ که‌ جدیدا این تجاوز و جور استکبار حکومتی را با پوست و استخوان و دیده‌ خود لمس کرده‌ اند...فراموش نکنند،با این تفاوت که که‌ این ظلم و جور با شدت چندین برابر، سالهاست که‌ اهل سنت چه‌ در سیستان بلوچستان و کردستان. ترکمنستان.روا داشته‌ میشود..از اعدامهز دسته‌ جمعی ماههای اخیر دراستانهای مرزی ..که‌ هزاران عبرت در آن نهفته‌ است،بیدار باشی بشنوید،،ای سبزهای پایتخت اصفهان تبریز، همه‌ شما در نوبت هستید، سکوت امروز شما، تایید رویه‌حکومت است.

No comments:

Post a Comment