Friday, December 18, 2009

حاشيه هاي تجمع هواداران دولت در تهران

حاشيه هاي تجمع هواداران دولت در تهران
از اتوبوس های دولتی تا سر دادن شعار اعدام رهبران سبز

شبكه جنبش راه سبز(جرس)، سپهر سعادت :تجمع و راهپیمایی امروز حامیان دولت که از چندی پیش در رسانه های دولتی به ویژه صداوسیما تبلغات گسترده ای برای حضور در آن می شد با حاشیه هایی همراه بود.

1- جمعيتي حدود 7 تا ده هزار نفر ظهر امروز(جمعه) براي برپايي تجمع اعلام شده از سوي حكومت مقابل سردر دانشگاه تهران گرد آمدند.تجمع امروز با هدف اعتراض به پاره شدن تصوير بنيانگذار انقلاب اسلامي در روز دانشجو ترتيب داده شده بود.حاميان حكومت پيشتر وعده برگزاري يك تظاهرات اعتراضي باشكوه در روز جمعه را داده بودند.

2- تجمع امروز پس از پايان نماز جمعه و در حدود ساعت سيزده و سي دقيقه آغاز شد.شركت كنندگان كه حدفاصل خيابان قدس تا خيابان شانزده آذر حضور داشتند پلاكاردهايي را در دفاع از ولايت فقيه حمل مي كردند.برخي شعارها از اين قرار بود:"اگر مولا بخواهد،جان را فدايش مي كنيم"،"پيروي از ولايت فقيه ضامن پيروزي است"،" رهبرا،از تو به يك اشارت،از ما به سر دويدن"

3- با آن كه تجمع امروز براي اعتراض به پاره شدن تصوير آيت الله خميني انجام شده بود اكثر تظاهركنندگان تصاوير آيت الله خامنه اي را در دست داشتند

4- ده ها دستگاه اتوبوس براي انتقال تظاهر كنندگان به كارگرفته شده بودند.تعداد اتوبوس ها به حدي بود كه تمام محل هاي پارك خودرو در حدفاصل ميدان انقلاب تا خيابان اسكندري،خيابان دوازده فروردين،خيابان دانشگاه ،خيابان شانزدهم آذر،خيابان طالقاني و بلوار كشاورز را پركرده بودند.بسياري از اتوبوس ها نشاني هاي مناطقي مانند ورامين،پاكدشت،قرچك،اسلامشهر،كن و كرج را داشتند.

5-نشريه يالثارات الحسين و نشريه ديگري به نام عبرت هاي عاشورايي به طور رايگان ميان تظاهر كنندگان توزيع مي شد.تيتر نشريه يالثارت "خروش عاشورايي بر فتنه گران سبز اموي" بود و تيتر عبرت هاي عاشورايي " با روح خدا،هر كه درافتاد،در افتاد" بود.همچنين سي دي هاي سخنراني احمدي نژاد در ميدان ولي عصر و مستند هسته اي پخش شده از سيماي جمهوري اسلامي با قيمت 300 تومان به فروش مي رسيد.

6- تريبوني كه براي هدايت راهپيمايي امروز جلوي سردر دانشگاه تهران طراحي شده بود شعارهايي در حمايت از ولايت فقيه را بر خود داشت.برخي شعارهاي تريبون از اين قرار بودند:"ما با ولايت زنده ايم،تا زنده ايم پاينده ايم"،" تا خون در رگ ماست،خميني رهبر ماست"،" اين همه لشكر آمده،به عشق رهبر آمده"و "مرگ بر منافق"

7- در ميانه تجمع، يكي از مداحان به مناسبت آغاز ماه محرم شروع به سخنراني كرد و با كنايه هاي فراوان حملاتي را متوجه رهبران جنبش سبز كرد. او از جمله گفت:"گر امر كند رهبر آزاده ما، با فتنه گران به جنگ برمي خيزيم"‬ پس از اوي نيزرحيميان نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و ايثارگران به سخنراني پرداخت و در حملات مكرر خود به رهبران جنبش سبز از دستگاه قضايي خواست با آنان به شدت برخورد كرده و آان را به بدترین وضع ممکن اعدام کند.

8- تعداد زيادي از نيروهاي حاضر در راهپيمايي امروز بي سيم به دست داشتند و چهره اكثر آنان براي كساني كه در تجمع هاي اعتراضي پس از انتخابات شركت داشتند آشنا بود.

9- بي نظمي فراواني در صفوف راهپيمايي امروز مشاهده مي شد.براي مثال زماني كه از تريبون مراسم آيات قران تلاوت مي شد گروهي از تظاهر كنندگان در گوشه اي ديگر به سر دادن شعار مي پرداختند و توجهي به تذكرهاي مجري برنامه مبني بر رعايت سكوت نداشتند.

10-برخي از تظاهر كنندگان دستبندهاي سبز بسته بودند و پلاكاردهايي را در حمايت از آيت الله خامنه اي حمل مي كردند.آنها خود را هوادار جنبش سبز علوي معرفي مي كردند.

11- پرچم هاي حزب الله لبنان ميان گروهي از راهپيمايان توزيع مي شد و راهپيمايان نيز با شعار "هم غزه،هم لبنان،جانم فداي اسلام" تفاوت ديدگاه خود را با هواداران جنبش سبز نشان مي دادند.

13- گروهي از راهپيمايان در محاوره هاي خود الفاظ ركيكي را درباره رهبران جنبش سبز به كار مي بردند و پلاكاردهايي نيز حاوي هتاكي به ميرحسين موسوي و مهدي كروبي در دست تظاهركنندگان مشاهده مي شد.

12- با پايان مراسم در ساعت چهارده و سي دقيقه، تظاهركنندگان به سمت اتوبوس هاي شركت واحد هجوم برده و بر اثر تراكم ايجاد شده درگيري هاي لفظي فراواني ميان حاضران مشاهده مي شد.

No comments:

Post a Comment