Saturday, January 30, 2010

بی خبری از اتهام دکتر عرب مازار پس از گذشت یک ماه از بازداشت وی


کلمه:با وجود یک ماه از بازداشت دکتر عرب مازار، استاد دانشگاه علامه طباطبایی و مشاور ارشد میرحسین موسوی هنوز از جزییات پرونده اش اطلاعی در دست نیست.

خانواده این استاد دانشگاه نسبت به این موضوع و بی خبری از وضعیت وی اظهار نگرانی می کنند.

به گزارش خبرنگار “کلمه”وی در تاریخ هفتم دی ماه سال جاری و در موج بازداشتهای پس از عاشورا در منزلش بازداشت شده است.

این اقتصاد دان برجسته در مدت بازداشتش هر هفته تماس تلفنی داشته است .اوهمواره در این تماسها خواستار صحبت با زهرا دختر هفت ساله خود می شود که برای بازگشت پدر بی قراری می کند.

زهرای هفت ساله وابستگی زیادی به پدرش دارد و از دوری او بیقرار است. اونمی تواند قول و قرار بین خود و پدرش را از خاطر ببرد، اینکه اگر روزی توانست اسم پدرش را بنویسد از او جایزه بگیرد. اما اکنون روزهای متوالی از این قرار بین پدر و دختر می گذرد و او نام پدر را به خوبی می نویسد اما پدرش در خانه نیست که او این نوشته را به او نشان دهد و جایزه اش را بگیرد موضوعی که هر بار اشک بر چشمان زهرای کوچک می آورد.

عرب مازار،اقتصاد دان تاکنون هیچگونه پست دولتی را نپذیرفته است و همواره مشغول کارهای علمی بوده است .اودر سالهای جنگ ایران و عراق بارها به جبهه رفته است.

این استاد دانشگاه به بیماری قلبی و دیسک کمر نیز مبتلاست که این مساله خانواده اش را بیشتر نگران سلامت او کرده است .

چندی پیش جمعی از استادان اقتصاد دانشگاه های سراسر کشور در نامه ای خطاب با قوه قضاییه خواستار آزادی وی شدند .

تاکنون مراجعه های متعدد علیزاده طباطبایی ،وکیل مدافع عرب مازار نیز برای دسترسی به پرونده و اطلاع از اتهامات موکلش به نتیجه ای نرسیده است.

No comments:

Post a Comment