Saturday, January 30, 2010

درگیری های گسترده در مسجد قبا شیراز

کلمه:پنج شنبه شب مطابق معمول برنامه گذشته مسجد قبا، حجت الاسلام و المسلمین ترابیان پس از اقامه نماز مغرب و عشا به جماعت، از مردم حاضر در مسجد خواست تا شبستان مسجد را به علت برنامه مطالعه طلاب ترک کنند. در همین حین چند نفر از بسیجیان حاضر در جمع، بلند شده و به این سخنان اعتراض کردند که مسجد جای نماز خواندن است و طلاب اگر می خواهند مطالعه کنند به حوزه بروند، ما می خواهیم اینجا نماز بخوانیم.

به گزارش سایت مرجع سبز، حجت الاسلام و المسلمین ترابیان که از شاگردان آیت الله دستغیب می باشد، در پاسخ این عده گفت که برنامه امشب مسجد تمام شده است و اگر کسی می خواهد نماز بخواند، به حرم حضرت شاهچراغ که در چندمتری این مسجد واقع است، برود.

بسیجیان اما نه تنها توجهی به این سخنان نکردند، بلکه به مانند شب های گذشته در شبستان مسجد تجمع کرده و کسی از میان شان به سخنرانی برایشان پرداخت.

سخنران جمع موسوم به بحر ولایت، در سخنان خود بارها به اهانت به آیت الله دستغیب و طلاب ایشان پرداخت و ادعاهایی را مطرح کرد که تا کنون صحت آن توسط هیچ مرجع صالحی تایید نشده است.

در میان برنامه بود که سخن از شهدای مسجد به میان آمد و یکی از افراد بسیجی حاضر، با لحنی تمسخر آمیز گفت: “شهدای این مسجد؟ وامصیبت!” همین اهانت به شهدای مسجد کافی بود تا یکی از برادران شهید مسجد قبا، ناراحت شده و به قصد اعتراض به سمت بسیجیان برود که دیگر اصحاب مسجد، او را مانع شدند.

اما این پایان ماجرا نبود. برادر شهید که با شنیدن این اهانت ها، حالش بد شده بود، شروع به گریه کردن کرد و فضای مسجد را برای دقایقی تحت تاثیر قرار داد.

بنا به گزارش چند شاهد، جمعیت بسیجی اما، امشب به همین نیز بسنده نکردند و چندین بار تلاش نمودند تا درگیری هایی را در مسجد ایجاد کنند که این تلاش با ممانعت و دعوت به آرامش مردم حاضر در مسجد از سوی طلاب و روحانیون، به نتیجه ای نرسید.

بسیجیان، که امشب به مسجد آمده بودند تا به هر بهانه ای قدرت خود را در این مسجد جا بیندازند و اقتدارشان را اثبات کنند، در اقدام دیگر خود (در حالی که چند نفری از خودشان در حال فیلم برداری از جمعیت بودند)، به سمت کسانی که از ایشان فیلم می گرفتند حمله کردند و زمانی که دیگر دست شان نمی رسید، مهرهای مسجد قبا را که تربت کربلاست، به سمت دوربین های فیلم برداری و موبایل و فیلم برداران پرتاب کردند که در اثر این اقدام، مهرها بعضا به دیوارهای مسجد برخورد کرد و خرد شد و به زیر پای مردم ریخت.

پس از اتمام مراسم جمعیت موسوم به بحر ولایت، ایشان به سمت حیاط مسجد رفته و با تجمع در حیاط نیز، شعارهایی را با مضمون “مرگ بر آخوند آمریکایی” و “آخوند بی بصیرت، مایه ننگ ملت” سر دادند و سپس به بیرون مسجد رفته و با بستن راه عبور و مرور ماشین ها در بولوار شهید دستغیب، در ابتدای این بلوار تجمع کرده و با بلندگویی که در اختیار داشتند، شعارهای گذشته خود را تکرار نمودند.

گفتنی است وزیر شعار و هدایت کننده این تجمع غیر قانونی، فردی شناخته شده و از مسئولین دفتر امام جمعه سابق شیراز بود که تصاویر و مستندات نقش آفرینی او در تجمعات اخیر مسجد قبا موجود می باشد.

گزارش برخی عابران از اطراف مسجد قبا، حکایت از این دارد که حتی پس از پایان تجمع نیز، برخی موتورسوارها در حال تردد در آن اطراف بوده اند.

No comments:

Post a Comment