Sunday, January 31, 2010

مشاهدات یکی از شرکت کنندگان اعتراضات شب گذشته در مقابل زندان اوین

گزارشات تکمیلی رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، از تجمع گسترده شب گذشته خانواده های زنداینان سیاسی ،زندانیان آزاد شده اخیر،مادران عزادار و تعداد زیادی از اقشار مختلف مردم در مقابل زندان اوین که تا نیمه های شب ادامه داشت و منجر به آزادی در حدود 40 نفر از زندانیان سیاسی گردید.
این تجمع اعتراضی در اعتراض به اعدام 2 زندانی سیاسی و اعلام اعدام های بیشتر و همچنین خواستار آزادی فوری وبی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی صورت گرفت.هنگامی که جمعیت در حال تجمع گسترده خود بود مسئولین زندان اوین اعلام کردند که 23 نفر از زندانیان سیاسی را آزاد خواهند کرد. اولین خانمی که آزاد شد دختر جوانی بود که زانو زد و خاک را بوسید. چشم های همه پر از اشک شوق بود. در ابتدای آزاد شدن زندانیان اکثرا خانواده ها گریه می کردند البته بیشتر اشک شوق بود ولی بعد از آزادی 4-3 نفر چند تا از مادران به خانواده ها می گفتند که باید شاد باشید و بخندید تا بدانند این زندانی کردن ها ما را از پای در نمی آورد و وقتی بقیه زندانیان که اکثرا مردان جوان بودند آزاد می شدند تعدادی با فرستادن صلوات و تعدادی با دست زدن و ابراز احساسات از آن ها استقبال می کردند.
فضای خیلی احساسی و پر شوری بود و در حقیقت روحیه آزاد شدگان از خانواده هایشان بالاتر بود. به خصوص وقتی ما یکی از هم بندی هامون را که روز عاشورا دستگیر شده بود بین آزادشدگان دیدیم و از او از حال بقیه که در آن دو روز دیده بودیم باخبر شدیم. فهمیدیم که هنوز تعدادی از بچه ها آزاد نشده اند.
پسر جوانی می گفت این چند روز خیلی ها را به خاطر 22 بهمن آزاد خواهند کرد. یکی از مادرها که دو پسر ش را گرفته بودند و یکی از آن ها را دیروز آزاد کرده بودند می گفت ما ساعت 2 آمدیم گفتند: بروید ساعت 7 بیایید آنموقع آزاد می شود ما که رفتیم دیدیم ساعت 4 خودش آمد طفلک در این مدت یک ماه 13 کیلو وزنش کم شده بود. ولی می گفت در بند 1-الف سپاه با اینکه شرایط خیلی سختر است ولی روحیه بچه ها خیلی بالاتر از وقتی است که به بند 3 می روند. می گفت ریه پسرش عفونت کرده و نیز هنگام بازپرسی اذیت اش کرده بودند.
پسرکی هم با مادرش برای آزادی پدر آمده بود که فکر میکرد به کیش رفته پدرش که مردی حدودا 32-30 ساله بود وقتی آمد از شوق آزادی گریه می کرد.
گروهی از مادران کمی دیرتر آمدند و با خود نوشته هایی آورده بودند که بر روی آن نوشته شده بود "پروانه مادر عزادار را آزاد کنید". کسانی که آزاد می شدند از بند 209 خبری نداشتند. از مرد جوانی در این مورد پرسیدیم او گفت 209 ای ها را شما باید پیگیری کنید ما از داخل نمی توانستیم کاری بکنیم.
علیرغم اینکه مسئولین زندان اوین گفته بودند 23 نفر را آزاد خواهیم کرد ولی با حضور جمعیت گسترده و پافشاری آنها تعداد کسانی که شب گذشته آزاد شدند به 40 نفر می رسید.
با امید رسیدن بهاران آزادی و آزاد شدن تمامی زندانیان سیاسی


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ يازدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با سی و يکم ژانويه ۲۰۱۰ ، 13:02:58 توسط رنگین ,محاربان جهان متحد شوید.
تهمتن عزیز. منهم با شما در اینکه شرایط فرق کرده موافق هستم. اما تا آنجا که من میدانم خیلی از بچه ها اگر دستگیر شوند بدجوری زیر ضرب میروند. من فقط مینویسم که حساب شده قدم بردارند تا کمتر تلافات بدهیم. وگرنه آنقدر رِژیم جنایت کرده که مردم از انگیزه ای قوی برای سرنگونی آن برخوردار هستند,. اگر احمقی نژاد سقوط نکند آینده بدتری در انتظار ما مردم هست. ما باید بیشترین ضربه را به رژیم بزنیم و کمترین ضربه را خودمان بخوریم هنر مبارزه و پیوستگی آن در همین هست.

نوشته شده در تاريخ يازدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با سی و يکم ژانويه ۲۰۱۰ ، 12:56:47 توسط آرش
درود به مادران داغدار و درود به تمام مادرانی که حماسه مبارزاتی را به ایران زجر دیده هدیه میکنند.آزادی پرستو ها‌ی قفس رسته شما را به خانه تبریک میگوییم .اشگهای گرم غلطانی برای شما و رهروان شما به ارمغان آورده ایم.ما فرزندان ایران ، فرزندان شماییم و هر چه داریم از شماست.بر دیگر برادارن و خواهران خود نیز می‌ اندیشیم و برای رهایی آنان باز چون همیشه از شما تبعیت می‌کنیم،دستهای ما را بگیرید و بر تمامی زندانهای ایران زمین ببرید ، ما زندانها را در هم میشکنیم ،ما فرزندان خانواده ایران را با شاخه ها‌ی کلّ به آغوش میکشیم. و زندان‌ها را بر آزادگان آزادی اندیشه برای همیشه نابود می‌کنیم...به‌ امید آنروز... فدای شما فرزندان..

نوشته شده در تاريخ يازدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با سی و يکم ژانويه ۲۰۱۰ ، 12:35:25 توسط تهمتن
رنگين عزيز با درود; مدتي ست كه شما دلسوزانه هشدارهاي امنيتي به مبارزين داده كه هشدارهاي شما قابل تحسين است. اما رژيم اسلامي درقدرت وجنبره سالهاي ٦۵ و٦٦ واصولا سالهاي ٦٠ نبوده وهم اكنون چنان آشفته وريشه هاي حكومت ازهم پاشيده شده كه حتا كنترل نيروهاي مزدور خودرا هم ازدست داده است! چه رسد بمبارزيني كه حتا درهمين خبر كه يكي ازمبارزين درمحوطه زندان و با مقابله با دژخيمان ميگويد كه بايد شاد باشيم تاجنايتكاران بدانند كه اين زنداني كردنها مارا از پاي در نمي آورد..دوست عزيز; آزادي ٤٠ مبارز را بايد مديون جمعيت مبارزي بود كه پوزه خامنه اي جنايتكار را بخاك ماليدند واو را مجبور به آزادي مبارزين كردند;آنهم دربحبوحه ٢٢بهمن! بنظرم حكومتي كه درآستانه فروپاشي ست وازهرسو; چه خارجي و چه داخلي مورد هجوم قرارگرفته; براي رهايي ازاين مخمصه وگرفتاري دست بهر كاري براي رضايت مردمي كه اورا نمي خواهند;خواهد زد;حتا آزادي مبارزين; كه نمونه آنرا باآزادي اين مبارزين وپايداري وايستادگي وخواست مردم را شاهديم..

نوشته شده در تاريخ يازدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با سی و يکم ژانويه ۲۰۱۰ ، 12:22:20 توسط نازنین
هموطنانم هر کدام که با شهرستانها تماس دارید حتی یک خبر هم در تماس خود بدهید خبر رسانی کردید من با یکی از شهرستانها صحبت میکردم دیدم از بعضی خبر ها خبر ندارند و اظهار میداشتند که خبر به ما دهن به دهن میرسد یا اگر تلاش کنیم از رسانه های خارجی بگیریم ..تبریزیها هم برای 22 بهمن به تهران خواهند رفت ...چون بد جوری حواسشان به تبریز هست که تکانی کاری نخورند.ولی مردم پاتک خواهند زد.. امروز با خبر شدم که ما هم روز عاشورا غزیزی از اشنایان را که جوانی 22 ساله بود را از دست دادیم با شلیک گلوله مزدوران رزیم ...عزیزان برای مردم غیور اذربایجان بیام بدین که در تهران باشند چون در تبریز بیشتر از مردم نیرو ریختند...

نوشته شده در تاريخ يازدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با سی و يکم ژانويه ۲۰۱۰ ، 12:18:29 توسط كشكساب.محارب
بخاطر سالروز آغاز اسارت.حقارت و غارت ايران و ايرانى.بخش كوچك از فرزندانمان را آزاد ميكنند؟؟واقعا كه ماآاآشاالله دزدان و تجاوزكاران و شكنجه گران و آدمكشان بشدت مسلمان حكومت خيلى اسلامى.پس بهتراست به اين روز افتخاركنيم و آنرا گرامى بداريم؟چون چندتن از فرزندانمان آزادخواهندگرديد؟سپس دوباره.اسارت و خفت و تجاوز و شكنجه و كشتار را تا يكسال ديگر بپذيريم؟آنها كه اينگونه بيانديشندو القا كنند.يا خايننديا آنقدر نادان كه معاشرت با آنها خفتبار است.آزادى همه ايرانيان از اسارت خواسته بنده است و برايش تلاش ميكنم.

نوشته شده در تاريخ يازدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با سی و يکم ژانويه ۲۰۱۰ ، 11:16:51 توسط رنگین ,محاربان جهان متحد شوید.
ما هم از شنیدن خبر آزادی عزیزان خوشحال شدیم. اما من از خانواده ها و مردم خواهش میکنم که هر قدمی را حساب شده بردارند و به جای یکبار دو بار فکر کنند. بنا بر تجربه ما که از نسل قدیمی هستیم, رژیم زندانی را آزاد میکند و تمام روابط او را زیر نظر میگیرد و به این شکل کسانی را که فکر میکند مهره ای مهم هستند به اصطلاح به تور میاندازد. در سالهای 1365 و 1366 یک زندانی از بچه های راه کارگر ندانسته و نخواسته 60 نفر را به زندان انداخت. حفظ جوانان از وظیفه مهم مردم هست, چرا که رژیم غرق در خرافات از کشتن جوانان لذت میبرد. آزموده را آزمودن خطاست. لازم نیست همه تجربه ها تکرار شود ما باید از تجارب همدیگر برای پیشبرد مبارزه استفاده کنیم.

نوشته شده در تاريخ يازدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با سی و يکم ژانويه ۲۰۱۰ ، 11:03:50 توسط hani
به اميد آزادي همه عزيزان در اسارت در همه شهرها٠ بسياري از جوانان مبارز ما امروز در بدترين شرايط در شهرستانهايي مثل خرم آباد اصفهان شيراز سنندج زاهدان و٠٠٠اسيرندوصداي عدالت خواهي شان به گوش كسي نمي رسد٠اميدوارم به زودي شاهد اين صحنه هاي زيبا در همه جاي ايران باشيم٠٠٠سبز باشيد

نوشته شده در تاريخ يازدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با سی و يکم ژانويه ۲۰۱۰ ، 11:00:42 توسط zede DIN
ساعت 6:30 بعد از ظهر ظاهرا به بهانه شروع دهه فجر اتوموبيلها از چهارراه پارك وی تا تجريش درست مثل جو شبهای پيش از انتخابات درحال بوق زدن شادی كردن و V نشون دادن هستن دو طرف خيابون ترافيك سنگينه صدای موسيقی ماشينها بلند و عابران پياده كه هرلحظه به تعدادشون افزوده ميشه با ماشينها همكاری ميكنن عده ای هم با تعجب به هم نگاه ميكنن تا الان خبری از پليس نيست

No comments:

Post a Comment