Monday, March 22, 2010

فیلم و گزارش / سفره هفت سین جشن عید سفارت جمهوری اسلامی در نروژ با تصاویر جانباختگان راه آزادی و عدالت سبز شد

همانطور که در هفته گذشته در رسانه های گروهی فارسی زبان خبر جشن سفارت تحت عنوان
" آشتی سفارت با ایرانیان" در نروژمنتشر شد. امروز تعدادی زیادی از ایرانیان میهن پرست و آزادیخواه به دعوت کمیته نروژی-ایرانی حمایت از مبارزات مردم ایران، در مقابل هتلی خارج از اسلو، در محل مراسم سفارت تجمع نمودند.
تعدادی از تظاهر کنندگان در اقدامی بی نظیر با دور زدن پلیس و سفارتی ها، موفق شدند وارد سالن اصلی برنامه شوند. این عده سفره هفت سین سفارت جمهوری اسلامی را با تصاویر جانباختگان راه آزادی و عدالت بویژه جانباختگان اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی آذین نمودند.
در تمام مدتی که معترضین در سالن محل مراسم سفارت حضور داشتند با سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی به افشای جنایات آنان علیه مردم ایران پرداختند و شعارزندانی سیاسی آزاد باید گردد در محل سالن طنین انداز شد.
نمایندگان جمهوری اسلامی که کاملا غافلگیر و محاصره شده بودند، برای بیرون کردن معترضین به پلیس که بیرون از محوطه سالن بود پناه بردند. پلیس از تظاهر کنندگان خواهش نمود که سالن را ترک کنند. تظاهر کنندگان نیز با سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر جمهوری اسلامی، سالن مراسم را ترک و به دیگر تظاهرکنندگانی که بیرون از سالن و مقابل هتل ایستاده بودند پیوستند.
تظاهر کنندگان در روبروی محل جشن تجمع کرده و تمام مدت شعار می دادند. آنان پلاکاردهای که حاوی تصاویری از اعتراضات مردم و جانباختگان بود همراه داشتند. آنها از تمامی دعوت شدگان افغانی، عراقی، پاکستانی وایرانی و بویژه کارکنان سفارت عکسبرداری و فیلمبرداری نمودند.
در تماسی که فعالین کمیته با مسئولین هتل گرفته بودند، مطلع شدند که سفارت جمهوری اسلامی مبلغ 50 هزار یورو برای اجاره سالن و پختن غذا به هتل پرداخت کرده بود. معادل همین مبلغ را به وابستگان عراقی، افغانی و پاکستانی خود، برای شرکت در این مراسم، نقدا پرداخت کرده بودند. برای شرکت در این مراسم هر نفر مبلغ 3000 کرون پول نقد، دریافت کرده بودند.
با افشاگریهای تظاهرکنندگان، دو نوازنده عراقی تبار و یک خواننده افغانی از رفتن به سالن خوداری نمودند و یکی از خوانندگان در جمع تظاهر کنندگان و در همبستگی با آنان ، ترانه ای با زبان دری خواند
کميته نروژی - ايرانی حمايت از مبارزات مردم ايران
irankomite@gmail.com



نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با بيست و دوم مارس ۲۰۱۰ ، 15:04:39 توسط شروین
باریکلا به این شرافتتون واقعا که گل کاشتید. نباید گذشت این دیکتاتور ها خواب راحتی داشته باشند. به امید آزادی ایران و ایرانی

نوشته شده در تاريخ دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با بيست و دوم مارس ۲۰۱۰ ، 09:59:24 توسط ساسان اسلامشهر
بچه های مبارز دمتون گرم که میز خون آلوده رژیم را روی سرشون چپه کردید. خواب خوش از رژیم سفاک باید گرفت و فرصت نفس کشیدن بهش یک لحظه هم نداد.

نوشته شده در تاريخ دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با بيست و دوم مارس ۲۰۱۰ ، 05:58:19 توسط hamed
زنده و جاوید باد شجاعته شما دلیر زنان و مردانه ایرانی .

نوشته شده در تاريخ دوم فروردين ۱۳۸۹ برابر با بيست و دوم مارس ۲۰۱۰ ، 02:45:35 توسط سپهر
فیلم دیده نمی شه******************** پ ا : درست شد.

نوشته شده در تاريخ يکم فروردين ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مارس ۲۰۱۰ ، 20:46:12 توسط اشکان بشرزاده
درود بر حیدری گرامی که حتما نقشی در زنده نگاهداشتن یاد شهدا داشته اشت وهم یاد آوری به همکاران سابق که بدانند برای چه کسانی نقش مزدور را بازی میکنند دولتی که قاتل فرزندان زیبا قامت ایران باشد ویقه خود را برای کودکان فلسطینی چاک کند دولتی ایرانی ومردمی ومنتخب ما نیست باید این کارمندان به حقانیت حرکت مردم برسند وبدانند که چون نروژ ایرانیان نیز انسان وحق آزاد یوانتخاب دارند وجواب اعتراض گلوله ومشت ولگد وسرب مذاب نیست آنهم برای دولتی که ادعای خدایی بودن دارد ضجه های مادران شهدا باید دل اینان را اگر انسان خصوصا انسان معتقدی باشند بدرد بیاورد واز خود بپرسند چرا وبه کدامین جرم ناکرده باید فرزندانشان بمیرند وبازماندگان تا پایان عمردراندوه وغم زندگی کنند

نوشته شده در تاريخ يکم فروردين ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مارس ۲۰۱۰ ، 20:32:00 توسط بهمن ۵٧
نيمي از فيلم با موزيك پر سر و صداي راك است و نيمي ديگرش بدون صدا! دليل خاصي داره؟

No comments:

Post a Comment