Monday, March 22, 2010

ممانعت ماموران امنیتی – انتظامی از برگزاری تجمع خانواده ها در آرامگاه خاوران

جرس: مراسم تجمع خانواده های جانباختگان اعدامهای سیاسی تابستان سال ۶۷ که جمعۀ آخر هر سال در آرامگاه خاوران - تحت کنترل- برگزار می شد، امسال تحت حضور و فشار ماموران امنیتی- انتظامی دچار ممانعت و محدودیت شد و خانواده ها حتی از اهدا گل بر مزار عزیزان خود منع شدند.

گورستان خاوران که جنب آرامگاه بهائیان در جنوب شرق تهران قرار دارد، محل دفن اجساد زندانیان سیاسی دهه شصت و تابستان ۱۳۶۷ است که طی مدت زمانی کوتاه و تحت محاکمه های برق آسا اعدام شدند و بنا به گزارش خبرگزاری ها و شاهدان عینی، به صورت دسته جمعی در این محل دفن شدند. این محل از همان سال میعادگاه مادران و همسران و خانواده های داغدار اعدامیان شد. این اعدامها در آن زمان مورد اعتراض شدید مرحوم آیت الله منتظری قرار گرفته بود.

به گزارش رسانه های خبری، مراسم امسال تجمع خانواده های اعدامیان فوق الذکر، جمعۀ آخر سال ۸۸ نيز مطابق معمول هر ساله قرار بود در آرامگاه خاوران برگزار شود که از آغاز صبح تعداد زيادی ماشين نيروی انتظامی مستقر در محل، ابتدا ترددها را کنترل و سپس از ورود خانواده ها و ديگر افراد به دو قطعه ای که گورهای انفرادی و دسته جمعی در آنجا واقع است، جلوگيری کردند.

گویا نیوز در این زمینه گزارش داده است "اصرار بستگان جانباختگان برای اهدا گل بر قبور عزیزان خود نیز اثری نداشت و برخی از خانواده ها گلهايشان را در خيابان منتهی به خاوران پرپر کردند و برخی رهسپار بهشت زهرا شدند تا به شهيدان جنبش سبز ادای احترام کنند. "

لازم به ذکر است ماموران امنیتی، روز گذشته از برگزاری تجمع و سوگ آرام بر مزار شهدای جنبش سبز در جمعۀ آخر سال ممانعت به عمل آورده و همانند برخوردهای امنیتی چهلم و هفتم جانباختگان حوادث اخیر، تجمع کنندگان را متفرق می کردند یا مورد ضرب و شتم قرار می دادند.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ يکم فروردين ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مارس ۲۰۱۰ ، 19:12:00 توسط رنگین,محارب
ای آنهایی که نمیدانید که چه بر سر آن آرشها و رستمهای ایران آمد؟ آنها را یا در حسینیه اوین دار زدند و یا کنار آسایشگاه )209) اوین تیرباران کردند. کفشها و دمپاییهای آنها را میشد زیر چشمبند آنهم بعد از ماهها دید. شما ای آقای میر حسین موسوی که نخست وزیر وقت بودی, آیا اینهمه را بعنوان یک نخست وزیر نمیدانستی؟ شما ای مردمی که گول آن پیرکفتار جماران را برای مدتی خوردید, ما کمونیست و آزادیخواه بودیم و شما را دوست داشتیم و درد شما درد ما بود و بیعدالتیها قلبمان را بدرد میاورد, برای همین جلوی این جنایتکاران تاریخ ایستادیم. عشق به شما و ایران ما را بی خانمان و آواره کرد و عشق به شما ما را مصمم تر کرد تا غم از دست دادن عزیزان مان را و... آن همه را تحمل کنیم.

نوشته شده در تاريخ يکم فروردين ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مارس ۲۰۱۰ ، 18:38:36 توسط رنگین,محارب
ما کمونیستیم و کمونیستها هرگز از پای نمی نشینند... مرگ قانون سرمایه,آمال ماست. منطق سرمایه یاران ما را میکشد و جسدشان را از بیمارستان امام می رباید, اما آنچه را که ما بدان زنده ایم, ایده کارگران را هرگز نمیتوانند. آنها تیربارانمان میکنند و در گورهای دسته جمعی به خاک میسپارند. آنها از استخوان پوسیده ما هم وحشت دارند, چرا که میدانند کمونیستها هرگز نمی میمرند. به یاد آنها که با مقاومت خود در حمله های وحشیانه به بندها و سلولها, چراغ کم سوی مبارزه برای ایرانی سکولار و آزاد روشن نگه داشته این وظیفه تاریخی را به نسل جوان تقدیم کردند.

نوشته شده در تاريخ يکم فروردين ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مارس ۲۰۱۰ ، 16:19:31 توسط نداي خاوران
خاوران گلشن ايران سر تسليم فرود مياوريم در برابر سروان در خاك خفته ات زاشكان مادران جگر سوخته دوباره سرسبز ميشوي درود بر تمام سروان در خفته خاوران ننگ ابدي بر تو خميني مدفون در لعنت آباد

نوشته شده در تاريخ يکم فروردين ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مارس ۲۰۱۰ ، 14:49:29 توسط hamvatan
چرا؟ برای اینکه دو ماه قبلش آن مردک درنده خو به دنبال قطنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل جام زهر کاذب را نوشید و پایان جانگ ایران و عراق اعلام شد،در نتیجه برای ساکت کردن مردم که چرا بی نتیجه ۸ سال جانگ را ادامه دادید و بائس این همه خرابی (در آن زمان ۲۵۰ میلیارد دلار بر آورد شد ) و مهمتر اینکه بائس کشته شدن بیش از ۱ میلیون نفر که در دفاع از خاک آباء و اجدادی به خون در غلتیده و نیز صد ها هزار معلول و شیمیایی، پس بهترین راهش چنین کشتاری بود که از اعتراض مردم در امان باشند.

نوشته شده در تاريخ يکم فروردين ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مارس ۲۰۱۰ ، 14:47:48 توسط hamvatan
قابل توجه دوستان عزیزی که نمیدانند . تعداد زیادی از قربانیان آن سال ( شهریور ماه ۱۳۶۷ ) که بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر بودند ( چون لاجوردی جلاد که در آن سالها ریس زندان ها بود و در سال ۷۸ در بازار تهران با ۲ گلوله که در مغز کثیفش جا گرفت به مرادش خمینی پیوست ، هرگز اطلاع دقیقی در رابطه با کشتار هایش در زندان نداد ) بله دوستان آن ۴ - ۵ هزار نفر زندانیان سیاسی بودند که قبلا محاکمه و به یابد هایی ۵ سال تا ابد محکوم شده، که خیلی از آنها آخرین ماه های هبسیشاان را میگذراندند،ولی با تاید خمینی ظرف چند روز همگی آن دلاوران را در زندان های مختلف تهران و شهرستان ها تیرباران کردند، شاید فکر کنید چرا؟

نوشته شده در تاريخ يکم فروردين ۱۳۸۹ برابر با بيست و يکم مارس ۲۰۱۰ ، 11:40:31 توسط بهمن ۵٧
زنده و جاويد باد ياد شهيدان خلق٠ ياد رفقاي كمونيست كه در تاريك ترين دوران حكومت فاشيستي مزدور امپرياليستها بدست اين جلادان بشهادت رسيدند گرامي باد٠ ياران, عزيزان. وقتي كه خلق بدانند هر قطره خونتان محراب ميشود٠گرچه آنروز دور نيست.

No comments:

Post a Comment