Thursday, April 8, 2010

معاون پارلمانی احمدی نژاد : حالا که 40 هزار میلیارد تومان برای یارانه ها نميدهيد حداقل ۳۵ هزار میلیارد تومان بدهيد

بی بی سی : دولت ایران که در مورد میزان درآمدهای ناشی از افزایش قیمت سوخت در بودجه سال ۱۳۸۹ در حال چانه زنی با مجلس است، آخرین رقم مورد نظر خود در این مورد را ۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.

محمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رئیس جمهوری ایران روز پنج شنبه ۱۹ فروردین (۸ آوریل) به خبرنگاران گفت: "آخرین پیشنهاد دولت ۳۵ هزار میلیارد تومان است اما رایزنی ها و صحبت ها را ادامه می دهیم. این یک عقب نشینی نیست، بلکه یک توافق است و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز آن را امضاء کرده اند که امیدواریم رأی بیاورد".

این در حالی است که غلامرضا مصباحی مقدم، یکی از نمایندگان اصولگرای منتقد دولت در مجلس، در این مورد گفته است: "آیین نامه داخلی مجلس اجازه تغییر بودجه سالیانه را با ارائه طرح از سوی نمایندگان نمی دهد و این اقدام تنها با ارائه لایحه متمم بودجه از سوی دولت امکان پذیر است".

دولت ایران در لایجه بودجه سال ۱۳۸۹ کسب درآمدی معادل ۴۰ هزار میلیارد تومان را از طریق حذف بخشی از یارانه انرژی پیش بینی کرده بود که نمایندگان مجلس از بیم افزایش شدید تورم، آن را به نصف کاهش دادند.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در آخرین روزهای سال ۱۳۸۸ در یک برنامه تلویزیونی گفت که قانون هدفمندکردن یارانه ها به این ترتیب قابل اجرا نیست و پیشنهاد کرد که موضوع برای تصمیم گیری نهایی به همه پرسی گذاشته شود، اما آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران بعدا تأکید کرد که از یک طرف دولت موظف است که قانون را اجرا کند و از طرف دیگر مجلس باید با دولت همراهی نشان دهد.

در این حال آقای مصباحی مقدم، که از مخالفان اصلی پیشنهاد دولت در مجلس بود، می گوید که ایراد اصلی دولت به مصوبه مجلس روشن نیست.

او گفت که آقای احمدی نژاد در نامه ای که اخیرا به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته است، هیچ اشاره ای به اختلاف نظر در مورد میزان پیش بینی درآمد ناشی از حذف یارانه ها نکرده، بلکه موضوعات تازه ای چون "پیچیدگی قانون مصوب مجلس و ابهام در آن" را پیش کشیده است.

آقای مصباحی مقدم گفت که نمایندگان عضو "کمیته مشترک دولت و مجلس برای هدفمند کردن یارانه ها" تلاش می کنند که از خواسته اصلی دولت اطلاع یابند و ببینند که "آیا دولت واقعا برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها با مشکل مواجه است یا توهم مشکل دارد".

همزمان علی اصغر زارعی، یکی از اعضای این کمیته، به خبرنگاران گفته است که نمایندگان عضو کمیته که در جلسه روز سه شنبه (۱۷ فروردین) حاضر بوده اند، عقیده دارند که مجلس می تواند روی مبلغ ۳۵ هزار میلیارد تومان با دولت به توافق برسد.

به گفته او در جلسه روز سه شنبه سید محمد حسین ابوترابی فرد (نایب رئیس اول مجلس)، احمد توکلی (رئیس مرکز پژوهش های مجلس)، محمدرضا باهنر (نایب رئیس دوم مجلس)، جمشید انصاری و محمدحسین فرهنگی از سوی مجلس و محمدرضا میرتاج الدینی (معاون پارلمانی رئیس جمهوری)، شمس الدین حسینی (وزیر امور اقتصادی و دارایی) و محمدرضا فرزین (مشاور آقای حسینی) از طرف دولت حضور داشته اند.

این در حالی است که اعتراض گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مقاومت دولت در برابر اجرای قانون بودجه ادامه دارد.

محمدمهدی پور فاطمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ایران گفته است که از هیأت رئیسه مجلس انتظار می رود که با قاطعیت در برابر "قانون گریزی" دولت بایستد.

او افزود: "اگر مجلس کوتاهی کند، شأن قوه مقننه به حدی تنزل می یابد که هر چه را دولت اعلام کند باید به تصویب برساند".

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ نوزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با هشتم آوريل ۲۰۱۰ ، 13:24:08 توسط Neda
ین ا.ن آقا از زمان روی کار آمدنش تا بحال همش در حال جفتک زدن و لگد پرانیست!!!! چه در مورد تغییر ساعت رسمی کشور که چه الم شانگه ای بپا کرد!!! و کلی وقت و انرژی مجلس و مردم و مملکت را هدر داد!!! تا عاقبت توی پوزش زده شد و از خر شیطان آمد پایین!!! و چه در مورد اعلام نرخ تورم که آمار بانک مرکزی را دستکاری کرد!!! تا کلی دروغ تحویل مردم بده!!! و این چه این مورد حذف یارانه ها و شاخه بندی خانواده ها و .... هزاران مورد ریزو درشت دیگر!!!!!! از قدیم گفته اند: "میمون هرچی زشت تره ، بازش بیشتره". حالا چه اشی برای مردم بدبخت پخته که همین جیره خوران و مزدوران نوکر صفت در مجلس هم صداشون در آماده و جلوش ایستادند!!! خدا میداند. با زور و لات بازی و وقاحت و پررویی و بی نزاکتی هرچه تمامتر میخواهد خواست خودش را براورده کند!!! بقول معروف این اش آنقدر شور است که اشپزهم فریادش به آسمون رسیده!!! حالا گندش بعدن در میاد!!! تا این اهریمنان بر سر کار باشند آب خوش از گلوی این مردم زجر کشیده پایین نخواهد رفت!!! و اش همین اش است و کاسه همین کاسه !!!

نوشته شده در تاريخ نوزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با هشتم آوريل ۲۰۱۰ ، 12:45:51 توسط حجت
اداره مملکت با روشهای اداره دکان بقالی. وقتی بیسواد ابلهی را در پست ریاست حمهورس منتصب نمایند، آنچه بدست آید چیزی بهتر از این نمیشود. از اینها بدتر چانه زدن در باره سرنوشت اسیران است که بین خودشام کینشینند و بین آزادی یک اسیر تا اعدام او مجادله و بحث میکنند و بیچاره آن اسیری گه مایه ای به قضات محترم و پاک پرداخت نکرده باشد. شخصی را در هنگام خارج کردن گردنبند عروسی اش از مهر آباد دستگیر کرده بودند و بالاخره با پرداخت 400 هزار تومان اورا آزاد کزدند. پاسبان مجکمه مهر آباد به آن خانم گفته بود نصف این پول را قبلاً میدادی بدون درد سر کارت انجام شده و گردن بندت را هم برده بودی. فساد اسلامی بالا ترین فسادهاست و ما گرفتار بالاترین فساد اسلامی هستیم. داستان فوق مربوط به ده سال پیش است.

نوشته شده در تاريخ نوزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با هشتم آوريل ۲۰۱۰ ، 11:28:49 توسط melina
كسى چيزى دارد بگويد راجع به اين رئيس رئيس كودتا ؟

No comments:

Post a Comment