Thursday, April 8, 2010

احمدی نژاد : ايران چه در عرصه داخلي و چه در عرصه بين‌الملل، در بهترين شرايط تاريخ خود است / ايران قدرتمندترين كشور دنياست!

ايلنا: محمود احمدي‌نژاد به اظهارات رييس جمهور آمريكا اشاره كرد و گفت: اين آقايي كه جديدا آمده و با بمب با مردم صحبت مي‌كند، به افغانستان و عراق آمده و بيش از يك ميليون و 300 هزار نفر را كشته و طلبكار هم هست!
به گزارش خبرنگار ايلنا، وی در ادامه سفر هيات دولتش به استان آذربايجان غربي در ديدار با جمعي از فرهيختگان و منتخبين اين استان با بيان اينكه در دنيا سه بهار وجود دارد، اظهار داشت: بهار اول بهار طبيعت است كه حقيقت آن با بهار هويدا مي‌شود و در غير اين صورت هيچگاه حقيقت طبيعت شكوفا نمي‌شد.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود شرايط امروز ايران را چه در عرصه داخلي و چه در عرصه بين‌الملل، بهترين شرايط تاريخ ايران دانست و گفت: همبستگي ملي‌اي كه امروز در جريان است، در تاريخ سرزمين ايران بي‌نظير است. بسياري تلاش مي‌كنند با انتشار اخبار دروغ، گردوغبار به پا كنند اما همدلي ملت در اوج است و همه مرز بندي‌ها در حال برچيده شدن است.

وي به بحران مالي جهان اشاره كرد و گفت: با وجود اينكه شرايط اقتصادي جهان، كشورها را مجبور به عقب‌گرد كرده، اما ما در جهت رشد اقتصادي در حال حركت هستيم. آنها ما تحريم كردند و فكر كردند كه مي‌توانند جلوي حركت ما را بگيرند اما ديديد كه ما دور حركتمان را افزايش داديم.

احمدی نژاد ادامه داد: هر چند هنوز به طور كامل شكوفا نشده‌ايم اما حركت ما رو به جلو است. كما اينكه در عرصه بين‌المللي، ايران قدرتمندترين كشور دنياست و خود آنها نيز به اين مساله اذعان دارند. تا 15 سال پيش معيار قدرت كشورها، سلاح و تمركز بر منابع جهاني بود. اما معيار قدرت در حال حاضر، قدرت دفاع از خود و تاثيرگذاري بر مناسبات جهاني است.

احمدی نژاد رمز ماندگاري ايران را تبديل تحريم‌ها و تهديدها به فرصت دانست و گفت: در همين يكسال گذشته، اين توطئه‌هايي كه عليه ما كردند، به گفته خودشان مي‌توانست صد حكومت را از پاي در بياورد، اما يكي از ويژگي‌هاي ملت ايران اين است كه همه تحريم‌ها و تهديدها را به فرصت تبديل مي‌كند. به همين دليل از تحريم استقبال كرديم. هرچند كه از اين اقدامات آنها خوشحال نيستيم. ما دوست داريم با كشورها براساس منطق و گفت‌وگو ارتباط برقرار كنيم.



[تاريخ مطلب: نوزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با هشتم آوريل ۲۰۱۰]

No comments:

Post a Comment