Friday, May 14, 2010

محکومیت مهدی تاجیک به 27 ماه حبس و 30 سال محرومیت سیاسی

محکومیت مهدی تاجیک به 27 ماه حبس و 30 سال محرومیت سیاسی

مهدی تاجیک دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و از فعالان عرصه خبری در طی حکمی که از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب صادر گردید به 27 ماه حبس تعزیری و 30 سال محرومیت سیاسی محکوم گردید. در حکم دادگاه بدوی که در پی احضار تاجیک به دادگاه انقلاب به ایشان ابلاغ شده است، نامبرده به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به دو سال حبس تعزیری ، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به نود و یک روز حبس تعزیری و همچنین به جهت توهین به ریاست جمهوری به یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است . قاضی شعبه 26 دادگاه انقلاب در ادامه حکم صادره این فعال مطبوعاتی را به مدت 30 سال از حرفه خبرنگاری ،تالیف ، مصاحبه ، مقاله نویسی و حتی تحلیل سیاسی محروم نموده است . عضویت ، هواداری و همچنین فعالیت موثر در احزاب و گروههای سیاسی و به طور کل ورود در مسائل نظری سیاسی از مصادیق این ممنوعیت عنوان شده است .
این حکم سنگین در حالی از سوی قاضی دادگاه صادر شده است که هیچ استنادی در پرونده این فعال مطبوعاتی مبنی بر شرکت وی در اجتماعات پس از انتخابات و حوادث رخ داده موجود نمی باشد و بنا بر شنیده ها پرونده سازی علیه وی به حدی بوده است که قاضی نیز در بخشی از حکم صادره به حجیم نمودن بی مورد پرونده توسط ضابطین قضایی اشاره نموده است.

اجلال قوامی سخنگوی سازمان دفاع حقوق بشر کردستان بازداشت شد

کردانه : پس از ساعت ها بی خبری از اجلال قوامی سخنگوی سازمان دفاع حقوق بشر کردستان در سنندج خانواده این فعال حقوق بشری اعلام نمود که از ساعت 10 صبح امروز هیچ تماس تلفنی با خانواده نداشته و خانواده موفق با برقراری تماس با وی نمی شدند.
در تماس تلفنی خبرنگار کردانه در ساعت 22 امشب مطلع شدیم که آقای قوامی بازداشت شده است. خانواده ایشان قرار است فردا برای پیگیری از وضعیت وی به مراجع امنیتی مراجعه کنند .
مصاحبه آقای اجلال قوامی در رابطه با اعتصاب امررز در کردستان در سایت روز می تواند یکی از دلیل بازداشت ایشان باشد.

No comments:

Post a Comment