Tuesday, October 12, 2010

مشاور ارشد موسوی: احمدی نژاد نماینده مردم ایران نیست

اردشیر امیر ارجمند، مشاور میرحسین موسوی گفت: "آقای احمدی نژاد نماینده مردم ایران نیست و حق سخن گفتن از جانب مردم ایران در مجامع بین المللی را ندارد."




وی ۱۹ مهر (۱۱ اکتبر) در مصاحبه با سایت کلمه از فعالان جنبش سبز خواست که "صدای مظلومیت مردم ایران را به گوش جامعه جهانی و کلیه ارگان های بین المللی برسانند."



سایت کلمه، که دیدگاه های میرحسین موسوی را منعکس می کند، از اردشیر امیر ارجمند تحت عنوان "مشاور ارشد" این رهبر اصلاح طلب نام برده و افزوده است که وی اظهارات خود را در جلسه ای با حضور "جمعی از فعالان جنبش سبز" بیان کرده است.



"سیاست خارجی دولت آلوده به ذلت است"

اردشیر امیر ارجمند در بخش دیگری از اظهارات خود تحریم های بین المللی را به معنی "مجازات طبقات محروم ملت ایران به دلیل ماجراجویی های غیر مسئولانه رئیس جمهوری که مشروعیت مردمی ندارد" دانست.



وی افزود: "جنبش سبز ایران خواستار لغو تحریم های اقتصادی است. لطمات این تحریم ها مستقیما بر وضعیت معیشتی مردم تاثیر گذاشته و استفاده از منابع ملی را با مشکلات اساسی مواجه خواهد کرد."



مشاور میرحسین موسوی، محمود احمدی نژاد را یک "دروغگوی متوهم" خواند و گفت: "سیاست خارجی ایران به شدت آلوده به ذلت و بی تدبیری است و به روشنی و بی پرده پوشی منافع عالی کشور و سرنوشت مردم ایران وجه المصالحه بلند پروازی های کودکانه دولت مستقر قرار گرفته است."



وی اظهار داشت: "متاسفانه پس از هر گنده گویی و ماجراجویی بین المللی باید منتظر باج دادن های آقای احمدی نژاد به یک قدرت بین المللی و حتی کشور های دست چندم باشیم و مردم نیز باید آماده پذیرش رنج و زحمت جدید باشند."



آقای امیرارجمند با بیان اینکه "جنبش سبز از حقوق قانونی و مشروع مردم مسلمان فلسطین دفاع می کند"، سیاست های دولت در مورد بحران خاورمیانه را مورد انتقاد قرار داد و افزود: "وظیفه ما حمایت از مردم فلسطین و حقوق آنها است. وظیفه ما حمایت از تصمیم و اراده مردم فلسطین است نه مداخله در امور داخلی آنها یا تحمیل دیدگاهی به آنان".



آقای امیر ارجمند، استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی، در زمان انتخابات ریاست جمهوری دهم مشاور حقوقی میرحسین موسوی و رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخاباتی وی بود که بعد از انتخابات از ایران خارج شد.

No comments:

Post a Comment