Wednesday, November 17, 2010

ادامه سرکوب اتحاديه های کارگری

اون تورور




اتحاديه کارگران اتوبوسرانی تهران يکی از معدود اتحاديه های مستقل در ايران محسوب می شود. اين اتحاديه به طور مستمر با ارعاب مسؤولان روبرو بوده است. رهبران اين اتحاديه شامل منصور اسانلو، ابراهيم مددی و رضا شهابی همچنان در بند حکومت به سر می برند. اين عليرغم اميدی است که به آزادی رضا شهابی در ظرف روزهای گذشته می رفت.



در چند روز گذشته دستگيری های بيشتری صورت گرفته است. مشخص نيست که چرا دولت ايران چنين رفتار می کند. شايد علتش اين باشد که زمزمه آزادی رضا سبب تکرار موضوع دستگيری افراد به فهرست برنامه های مقامات شده باشد و يا اينکه اين دستگيری ها برای پيشدستی بر نا آرامی های احتمالی در برابر قطع يارانه های مواد خوراکی صورت گرفته باشد. اما صرفنظر از آنکه علت چيست، اکنون مشخص شده رژيم ايران به هيچ وجه دست از ارعاب نمايندگان کارگری برنداشته است.



سعيد ترابيان مدير روابط عمومی اتحاديه کارگران اتوبوسرانی نيز پيش تر دستگير شده بود، اما به دنبال اعتراضات بين المللی از بند آزاد شد. همکار وی، غلامرضا غلامحسينی، هنگام حضور در مراسم روز زن دستگير شده بود اما دو سال پيش به قيد وثيقه از زندان اوين آزاد شد.



اين دو نفر در روز 3 نوامبر در يک اينترنت کافه ملاقات می کنند اما مدت کوتاهی پس از ورودشان به محل، سر و کله شش مرد پيدا می شود و در حاليکه آن دو را با صدای بلند دزد خطاب می کردند و کتک می زدند، با خود برده و به زندان انداختند. پس از بازجويی، تهديد و دشواری های فراوان، سرانجام سعيد ترابيان به قيد ضمانت آزاد شد اما هيچ خبری جز در بند بودن غلامرضا غلامحسينی در دست نيست.



سه شنبه گذشته نيز همايون جباری، عضو ديگر اتحاديه، بازداشت شد. اين اتفاق در حالی رخ داد که وی به همراه همسر غلامرضا غلامحسينی برای کسب اطلاع درباره مکان نگهداری آقای غلامحسينی، به وزارت اطلاعات مراجعه کرده بود. پس از آن، مأموران امنيتی به منزل جباری رفتند و رايانه شخصی و کتاب های وی را با خود بردند. آنها به همسر آقای جباری هشدار دادند در صورت عدم همکاری، جباری را برای مدت طولانی در زندان نگاه خواهند داشت.



منبع: سايت عفو بين الملل- 13 نوامبر

No comments:

Post a Comment