Wednesday, November 17, 2010

با آمدن احمدي‌نژاد خواسته‌هاي رهبر عملي شد

مرتضي آقا تهراني هنوز آنقدر "شکرگزار و قدرشناس" احمدي‌نژاد هست كه به راحتي از ميدان حمايت او پا بيرون نكشد. آقا‌تهراني كه تا قبل از رسيدن احمدي‌نژاد به قدرت تنها به واسطه پخش مراسم موعظه‌‌اش از سیمای جمهوری اسلامی شناخته مي‌شد، حالا تبديل به يك مهره با اهميت در مجلس شوراي اسلامي شده است. بی جهت نیست که وي در مصاحبه اخير خود با روزنامه خبر، با تمام توان به دفاع از عملكرد رييس دولت پرداخته و او را يك فرصت براي ايران برشمرده است. به اعتقاد وي، احمدي‌نژاد "با مردم و در مردم" است.




آقا تهراني ولايتمداري رييس دولت را مهمترين شاخصه او می داند. شاخصه‌اي كه از آن به عنوان "اصیل‌ترین شاخص" نام مي‌برد و توضيح مي‌دهد: " رکن جدّی و اساسی که باید روی آن حساب کنیم ولایت است. هر اصل دیگری را زیر این مجموعه اصل می‌دانم، حتّی قانون اساسی را، چراکه آن هم به امضا ایشان قطعی شده و مشروعیّت یافته است. بی‌شک اگر ولایت را از رأس نظام بردارید حاکمیّت از مصادیق طاغوت خواهد شد."



او تاكيد مي‌كند که "بر اساس همين شاخص به حمايت از احمدي‌نژاد" برخاسته است نه به دليل دسته‌بندي‌هاي سياسي.



وي در اين باره مي‌گويد: "بنده وقتی شعارهای ایشان را شنیدم دیدم شعارهای خوبی است. یک عدّه بودند که شعارهای ناسیونالیستی، ایرانیّت، توسعه و... می‌دادند امّا آقای احمدی‌نژاد شعارهای اسلامی دادند. به برخی از آرمان‌های امام (اعلی‌الله مقامه‌الشریف) که به طور کلّی در دوران قبل تغییر کرده بود؛ مثل حمایت از محرومین، مردمی بودن، عدالت و... اعتقاد داشت. خب این فرق می‌کرد با اشرافی بودن، هر روز به غریبه‌ها چراغ سبز نشان دادن، وادادن در مقابل بیگانگان و.... خیلی از گفته‌های آقای احمدی‌نژاد را احساس می‌کردم با بیان، مشی، مرام و صحیفه حضرت امام(ره) همخوانی دارد. وقتی صحبت می‌کردند شما احساس می‌کردید حرف دل شما را بیان می‌کنند و عجیب بود گاهی اوقات ایشان سخت‌ترین مباحث اعتقادی، الهی و عرفانی را برای توده مردم به سادگی بیان می‌کردند و آنها هم آن را درک کرده و با جان و دل می‌گرفتند."



آقاتهراني البته در كنار اين معتقد است كه: "مردم نيزخود را با ولیّ فقیه تنظیم می‌کنند و کسانی را که با این شاخص همراه نشدند، کنار گذاشتند چراکه مردم الان می‌فهمند و خود دارای بصیرت هستند و زیر بار حرف هر کسی نمی‌روند."



او البته نمي‌تواند اقبال مردم را به دولت اصلاحات انكار كند، اما براي آن توجيه مي‌آورد كه: "نباید گول دو روز اقبال و ادبار دیگران را خورد چراکه آنها از حمایت‌های الهی برخوردار نخواهند بود. ندیدید اصحاب فتنه به چه روزی افتادند و چگونه حضور مردم در9 دی برای آنها چیزی باقی نگذاشت؟"



اين نماينده مجلس از قول رهبر جمهوری اسلامی مي‌گويد: "کسانی در دولت قبلی بودند یک لحظه برای اسلام کار نکرده‌اند."



وي ادامه می دهد: "مقام ولایت این کسان و این چنین وضعی را تحمّل کردند تا این کشتی را به سلامت به ساحل نجات برسانند. با آدم‌هایی که هیچ تعهدی نداشتند...بنده آن زمان دغدغه جدی‌ام این بود که ما به کدام سمت می‌رویم؟ دوستان ما در مجلس ششم و دولت‌های مستقر چه اندازه در حال تثبیت این اصل (ولایت فقیه) هستند. چون اگر ولایت برداشته شود دیگر چیزی از اسلامیت نظام نخواهیم داشت. تنها چیزی که نظام را اسلامی می‌کند این است که جایگاه مقام ولایت معلوم شود. خب، با حضور آقای احمدی‌نژاد احساس کردم این اصل خیلی پررونق و پررنگ شد و حرکت در چارچوب اسلامیّت شتاب گرفت."



معلم اخلاق دولت نهم همراهي رهبر جمهوری اسلامی با احمدي‌نژاد را مربوط به شكل عمل دولت مي داند؛ عملي كه "مصلحت نظام اقتضا می‌کند." او توضيح مي‌دهد كه روشن است که اگر "راه کج شد و دولت اشتباه رفت دیگر حمایتی نخواهد بود. هنر ولایت بی‌تعلّقی او نسبت به همه و وابستگی تامّ به خداوند و رضای اوست که آن را در اسلامی بودن نظام دنبال می‌کند."



آقا تهراني قسمتي از سخنان خود را به بحث نحوه انتقاد از دولت مورد حمايت خود اختصاص مي‌دهد؛ انتقادي كه تاكنون در عمل شكلي جدي به خود نگرفته است، حتي وقتي كه در مباحث داغي چون جريانات متعدد رحيم مشايي، موج انتقادات از سوي خودي و غير خودي به سمت احمدي‌نژاد و رييس دفترش روانه شد. زماني كه احمدي‌نژاد، مشايي را اوليا الله خوانده بود، جمعي از اعضاي ستاد حاميان او در استان خراسان رضوي با وساطت مرتضي آقاتهراني با وي ديدار كردند. ديداري سه ساعته كه در نهايت با اين جمله احمدي‌نژاد به پايان رسيد. "من معتقدم آقاي مشايي از اولياي خداست." پس از رفتن احمدي‌نژاد از اين جلسه، مرتضي آقاتهراني تنها كاري كه كرد اين بود كه به حضار دلداري بدهد و بگويد: "من به شما گفتم احمدي‌نژاد در نظرات خود نسبت به مشايي تغييراتي نخواهد داد. قصه احمدي‌نژاد و مشايي قصه مريد و مرادي است."



وي مي‌گويد احمدي‌نژاد "در بحث و و استدلال کم نمی‌آورد، امّا با بنده این جور نیست که بحث کند." او همچنين توضيح مي‌دهد: "شیوه افرادی را هم که مدام نق می‌زنند، دوست نمی‌دارم ولی بالاخره گاهی اوقات ممکن است آقای احمدی‌نژاد چیزی بگویند یا کاری بکنند که نیاز به مشاوره و تذکر داشته باشند که در این گونه موارد، بنده در خلوت مسائل را با ایشان مطرح می‌کنم. اگر بنده به چیزی برسم که لازم باشد؛ در تذکر دادن به ایشان و وزرای محترمشان دریغ ندارم. بنده وظیفه خود را این طور نمی‌دانم که با صدای بلند اعلام کنم چراکه می‌دانم نه برای آخرتم خوب است و نه برای دنیایم! برخی فکر می‌کنند که اگر انتقادی دارند باید با صدای بلند اعلام کرده و در هر تریبون فریاد بکشند و یا آن را رسانه‌ای کنند که بنده معتقدم وظیفه افراد فرق می‌کند و انتقاد بنده به شکل صحبت حضوری و تذکر به فردی که دسترسی به ایشان دارم و او هم دو گوش برای شنیدن دارد و می‌توانم به ایشان آهسته گوشزد کنم، چرا چنین نکنم؟"



آقاتهراني در قسمت دیگري از سخنان خود مي‌گويد: "با آمدن احمدي‌نژاد در این دو دوره حضرت آقا نفس راحتی کشیدند و احساس کردند که خیلی از خواسته‌هایشان عملیّاتی شده است."



شايد از همين رو است كه او باور دارد دولت احمدي‌نژاد دولتي "ولایتمدار، خدّوم، فعّال، کارآمد، مردمی، متدیّن و... است و در بسیاری از صفات با بسیاری قابل قیاس نیست."



به اعتقاد وي خسارت‌هاي فرهنگي دولت‌هاي قبل "کم نبوده و به این زودی هم جبران‌پذیر نیست." بنابراين زمان را براي قضاوت در مورد دستاوردهاي فرهنگي دولت احمدي‌نژاد زود ارزيابي مي‌كند.



اين روحاني اصولگرا از ميان تمام مقوله‌هاي فرهنگي تنها به موضوع حجاب اشاره می کند و مي‌گويد: "درباره حجاب با ایشان صحبت کردم و تردیدی نیست که بخش عظیم بحث حجاب، موضوعی فرهنگی است امّا بخش دیگر کار این است که اگر کسی اشتباه کرد شما چه می‌کنید؟ در این جهت قانون اسلام روشن است. درباره حجاب هم حکم داریم و هم باید دولت محترم برنامه داشته باشد؛ و البته چندین بار وزیر کشور برای پاسخ به همین مسائل به کمیسیون‌های مجلس و فراکسیون روحانیون و مجمع نمایندگان تهران آمده‌اند و بالاخره این‌ها از مسائلی است که با حساسیّت مناسب باید حل شود."







نماینده رایحه خوش خدمت



مرتضي آقا تهراني را مي‌توان در كنار حميد رسايي به عنوان شاخص‌ترين نمايندگان جريان رايحه خوش خدمت عنوان كرد؛ جرياني كه در ميان طيف‌هاي موسوم به اصولگرا بيشترين نزديكي را با رييس دولت و سياست‌هاي او دارد. وي مهر ماه سال گذشته رقابت براي رياست فراكسيون اصولگرايان مجلس را با 7 راي در مقابل 24 راي به علي لاريجاني واگذار كرد. همان زمان حميدرضا کاتوزيان عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس "حرکات افراطي و برخوردهاي نامتعادل" طيف رايحه خوش خدمت را عامل اين نتيجه دانست. پس از اين اتفاق آقا تهراني مصر بود كه لاريجاني باید بين رياست فراكسيون اصولگرايان و رياست مجلس يكي را قبول كند.



وي پيش از انتخابات رياست جمهوري عبور از احمدي‌نژاد را از اصل بي پايه و بي مبنا دانسته و تاكيد كرده بود: "چنين صداهايي از جبهه اصلاحات بلند مي شود نه جبهه اصولگرايان."



او در جريان رقابت‌هاي انتخاباتي هم راي دادن به احمدي‌نژاد را "نوعي شکرگزاری و قدرشناسی" دانسته بود.



گفته مي‌شود آقا تهراني با دريافت وام 200 میلیارد توماني از موسسه مالي و اعتباري قوامين براي ساخت مسجد ولي عصر متهم رديف اول تخريب ساختمان تئاتر شهر است.



او در سال 1382 و با موافقت محمود احمدي‌نژاد ـ شهردار آن زمان- پروژه ساخت مسجد ولي عصر را در ضلع جنوبي تئاتر شهر آغاز كرد. وام ساخت اين مسجد را نيز موسسه مالي و اعتباري قوامين با موافقت محمدباقر قاليباف ـ فرمانده وقت نيروي انتظامي- به حجت الاسلام مرتضي آقاتهراني پرداخت كرد. علت ساخت اين مسجد در ضلع جنوبي تئاتر شهر نيز درخواست مردم محله و نياز آنها به مسجد اعلام شده بود. در آغاز مراحل گودبرداري مسجد ولي عصر ديوار و سقف سالن قشقايي كه جنوبي‌ترين سالن نمايش تئاتر شهر بود ترك برداشت. دعواي دولت و شهرداري از يك سو و نفوذ و جايگاه مرتضي آقاتهراني و حمايت رييس جمهور از وي از ديگر سو باعث شده بود تا مقصر اصلي ترك خوردن ديوار و سقف سالن قشقايي، تونل متروي تهران اعلام شود.



وي در اكثر سياست‌هاي بحث بر انگيز احمدي‌نژاد با او همسو بوده است. او معتقد است: "مديريت جهاني متعلق به اسلام است و به دست صاحب اصلي اش، امام زمان (عج) خواهد رسيد."



چيزي كه طي 5 سال گذشته بارها از زبان رييس دولت شنيده شده است. او در مورد نظر بحث برانگيز احمدي‌نژاد در خصوص كنترل جمعيت هم گفته است: "اسلام با اينكه نسل مسلمانان ممتد باشد، نه تنها موافق است بلكه آن را تشويق مي كند. شعار "دو بچه كافي نيست" احمدي نژاد با اصول اسلامي همخواني دارد."



وي خيلي پيشتر از آنكه احمدي‌نژاد در سازمان ملل متحد جريان 11 سپتامبر را ساختگي بخواند به اين مساله اشاره كرده بود. وي تير ماه سال 1386 گفته بود: "درباره11 سپتامبر برنامه ساختند و ماکت يک هواپيما را از بالاي ساختمان نشان دادند؛ در صورتي که آن ساختمان ها با مواد منفجره يي که در پايه هاي آن کار گذاشته شده بود، تخريب شدند، ولي گفتند کار مسلمانان است و مسلمان ها تروريست هستند، مگر دروغ گفتن چه کاري دارد؟ خود کلينتون گفته بود اين طور که دارد پيش مي رود تا ده سال آينده جمعيت مسلمانان در امريکا در دنيا اول خواهد بود و گفته بود من صاحب دو دختر هستم که هر دو نفرشان قرآن مي خوانند."



در جريان حمله‌هاي سال گذشته لباس شخصي‌ها به بيوت مراجع تقليد و علما و ضرب و شتم مردم، بسياري از شاگردان مرتضي آقاتهراني، كه اغلب طلاب مدرسه معصومیه قم را تشکیل می دادند، حضور داشتند.



اين همه در حالي است كه برخي منابع خبري در مرداد ماه امسال گزارش دادند كه بر اساس شنيده‌ها معلم سابق اخلاق کابینه، پس از عزل از اين سمت در یکی از مجالس گفته :"بر من مسجل شده که محمود احمدی نژاد به دنبال برکناری آقای خامنه ای از رهبری است." اين خبر پس از آن هيچگاه به طور جدي رد يا تاييد نشد.

No comments:

Post a Comment