Wednesday, January 12, 2011

در حاليکه وزیر راه گفته بود عامل سقوط هواپيمای بوئينک شرایط نامناسب هوا بوده !:

در حاليکه وزیر راه گفته بود عامل سقوط هواپيمای بوئينک شرایط نامناسب هوا بوده !:


معاون مدیریت بحران وزارت راه: یافتن علت سقوط هواپیما بیش از 6 ماه طول می‌کشد

معاون مدیریت بحران وزارت راه و ترابری خبر داد: بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده در اطراف ارومیه از امروز چهارشنبه در تهران آغاز شد.



احمدی مجیدی امروز چهارشنبه در گفتگو با مهر گفت: در پی انتقال نوار CVR (نوار مکالمات خلبان) و FDR (پارامترهای موتور هواپیما) هواپیمای بوئینگ 727 سقوط کرده در اطراف ارومیه - جعبه سیاه این هواپیما - به تهران، از امروز چهارشنبه بازخوانی این نوارها آغاز شد.



وی افزود: بازخوانی جعبه سیاه این هواپیما ظرف مدت دو هفته انجام خواهد شد. در همین حال، کارگروه‌های دیگر بررسی سانحه در بخشهای دیگر هم به موازات انجام این کار بررسی‌های خود را آغاز کرده‌اند.



معاون مدیریت بحران وزارت راه و ترابری در پاسخ به این پرسش که دلیل واقعی سقوط هواپیمای بوئینگ 727 چه زمانی اعلام می‌شود، اظهارداشت: اعلام این دلایل بیش از 6 ماه طول می‌کشد، ضمن اینکه تاکنون سابقه نداشته است که در ایران اعلام دلایل سقوط کمتر از این مدت طول کشیده باشد.



یکشنبه شب گذشته یک فروند هواپیمای بوئینگ 727 متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر در نزدیکی شهر ارومیه دچار سانحه شد و در پی آن، 78 نفر از مسافران و کروی پروازی این هواپیما کشته شدند.



آیا کارشناسان شرکت هواپیماسازی بوئینگ درخواستی برای بررسی این سانحه و حضور در ایران داشته‌اند؟ پرسش دیگر مهر از مجیدی بود که وی پاسخ داد: تاکنون این شرکت درخواستی در این باره نداشته است.



در همين رابطه :



دکترحمید بهبهانی وزیر راه و ترابری که همزمان با صدور دستور ویژه احمدی نژاد، یکشنبه شب خود را به محل حادثه رسانده بود، گفت: در این سانحه آتش‌سوزی رخ نداده و تنها عامل سقوط نیز شرایط نامناسب آب و هوایی و نبود دید کافی خلبان بوده است.



وی در ادامه تصریح کرد: خلبان این هواپیما که از تهران به ارومیه پرواز کرده بود در یک کیلومتری باند فرودگاه ناگهان متوجه شد که قادر به فرود نیست. به همین دلیل تصمیم گرفت پس از یک بار دور زدن در باند بنشیند که بلافاصله از صفحه رادار ناپدید شد. پس از حذف هواپیما از صفحه رادار هواپیما در 5 مایلی فرودگاه ارومیه با زمین برخورد کرد. به دنبال آن نخستین امدادگران یعنی روستائیان، خود را به محل حادثه رسانده و به نجات مصدومان پرداختند. بهبهانی گفت: این دومین حادثه در چنین وسعتی طی دو سال و نیم گذشته در کشور بوده است که آمار بالایی هم نیست. همچنین برخلاف برخی جوسازی‌ها با صراحت اعلام می‌کنیم هنوز هم امنیت پروازی در ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بالاست و دولت برای ارتقای امنیت پروازی و نیز افزایش کیفیت ناوگان خطوط هوایی ایران برنامه ویژه‌ای اتخاذ کرده که بزودی اجرایی خواهد شد.

No comments:

Post a Comment