Monday, February 14, 2011

خبرهای کوتاه: مردم تهران به صف معترضان می‌پیوندند ...

خبرهای کوتاه: مردم تهران به صف معترضان می‌پیوندند ...


مردم تهران به صف معترضان می‌پیوندند



دویچه وله : بنا به برخی گزارش‌ها با نزدیک‌شدن غروب شمار بیشتری از مردم تهران به صف معترضان می‌پیوندند. برخی از خیابان‌ها و اتوبان‌های تهران با ترافیک سنگین مواجه شده‌اند.از شهرهای دیگر نیز از تظاهرات و درگیری‌های پراکنده خبر می‌رسد.



هجوم نیروهای امنیتی به دانشگاه امیرکبیر



یک دانشجوی دانشگاه امیرکبیر از هجوم نیروهای امنیتی به این دانشگاه خبر می‌دهد. وی به دویچه‌وله گفت که پیش از تظاهرات نیروهای امنیتی به این دانشگاه هجوم بردند و دانشجویان را "قلع و قمع" کردند. وی می‌افزاید: «آنقدر دست‌بند زدند که دست‌بند کم آوردند‬ و ‫دست‌های دانشجویان را با بست کمربندی به هم بستند و به صف کردند.»‬

شبکه خبری یورونیوز گزارش می‌کند خیابان‌های تهران که قرار بود در حمایت از حرکت‌های آزادی خواهانه مردم مصر و تونس شاهد تظاهرات سکوت باشد، یادآور روزهای پس از انتخابات خرداد ۸۸ شده است.

از تهران گزارش شده که گروه‌های کوچک بسیجی تحت حفاظت پلیس در برخی خیابان‌های اصلی با پرچم‌های ایران و نمادهای عزاداری مخصوص ماه محرم شعار می‌دهند: «حزب فقط حزب الله»



تجمع اصفهان



یک ای میل: در اصفهان امروز 25 بهمن 89 تعداد بسیار بسیار زیادی نیروی پلیس و بسیجی که به عمرم ندیده بودم شاید 5000 نفر اطراف میدان انقلاب حضور داشتند.

تجمع که هیچ حتی یک جمله هم نمیشد حرف زد .اگر کسی یک سوال ساده هم می پرسید برخورد می کردند هیچکس حق نداشت موبایلش را بلند کنه .

در خیابان چهارباغ بالا و در نظر شرقی چند بار هفت هشت نفر سعی کردند جمع شوندولی بدون اینکه حتی یک کلمه بتونند حرف بزنند یا شعار بدند بطرفشون حمله شد.

حدود 500 تا 600 نفر در اداره تعاون و خدمات درمانی بعنوان نیروی پشتیبانی جمع شده بودند.

تاکید میکنم به عمرم همچنین تجمعی از نیروی انتظامی ندیده بودم.



سوسن محمدخانی غیاثوند فعال مدنی کرد بازداشت شد



یکی از نزدیکان سوسن محمد خانی‌غیاثوند به تارنمای «کردیش پرسپکتیو» گفته است که امروز صبح سوسن محمدخانی توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شده است.

غیاثوند به دلیل فعالیت‌های مدنی و همکاری با نشریات و سایت‌های خبری در ۲۰ اسفند ماه سال گذشته به اتهامات تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب ، اقدام علیه امنیت ملی به مدت ۳ هفته در بازداشت و در زندان به سر برد.

سوسن محمدخانی غیاثوند همچنین در حوزه‌های فرهنگی، فیلم نامه‌نویسی و داستان نویسی نیز فعالیت دارد.

No comments:

Post a Comment