Wednesday, March 2, 2011

گزارش سفارشی مجلس از حوادث ۲۵ بهمن: موسوی و کروبی با کشورهای امریکا و انگلیس در ارتباط بودند

گزارش سفارشی مجلس از حوادث ۲۵ بهمن: موسوی و کروبی با کشورهای امریکا و انگلیس در ارتباط بودند


جرس: بدنبال جوسازی های دو هفته گذشته حامیان افراطی حکومت، هیات منتخب علی لاریجانی، در گزارش سفارشی در خصوص حوادث ۲۵ بهمن به تکرار ادعاهای وزیر اطلاعات پرداخت، ضمن ادعای ارتباط موسوی و کروبی با امریکا و انگلیس، خواستار برخورد قاطع با رهبران جنبش سبز شد.

به گزارش خبرآنلاین، محمدابراهیم نکونام رئیس کمیسیون اصل نود و رئیس هیات بررسی کننده حوادث 25 بهمن، در ابتدای گزارش این هیات گفت: چه سخت است که از یاران دیروز انقلاب و دشمنان امروزش سخن گفتن.



وی در ادامه افزود: به دنبال حادثه تلخ 25 بهمن و خروش یکپارچه نمایندگان در محکومیت ان، هیاتی از سوی رئیس​مجلس برای بررسی این مساله تشکیل شد که با مسئولان امنیتی ، اطلاعاتی و قضایی نشست​هایی داشت.



وی با بیان اینکه جریان علنی فتنه زمانی شروع شد که جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی در اوج قدرت بود و غرب و اتحادیه اروپا را به کرنش واداشته بود، ادامه داد: برگزیدن رئیس​جمهور با 24 میلیون رای یک قدرت بین​المللی را ایجاد کرده بود. راهبرد جذب حداکثری و دفع حداقلی رهبری و حمایت علما، این چالش و فتنه بزرگ را خفه نمود. کما اینکه مردم در کنار رهبری پیروز راهپیمایی های 9 دی و 22 بهمن سال گذشته بودند.



نکونام از انقلاب​های مصر و تونس در منطقه یاد کرد و افزود: برنامه آمریکا برای جنبش​های مردمی کشورهای منطقه این است که خود را حامی مردم نشان داده و انقلاب انها را تبدیل به یک اصلاح جزئی کند. برای این منظور آمریکا به دنبال ان است که الگوی انقلاب ایران را الگوی نامناسبی معرفی کند و ایران را کشوری با مشکلات داخلی نشان دهد.



به گفته وی، کروبی و موسوی مهره​های خوبی برای آنها بودند که اسناد نشان می​دهد انها با اتاق فکرهایی در انگلیس و آمریکا ارتباط یافته و به درخواست انها راهپیمایی نمایشی​ای را برای حمایت از مصر و تونس به راه بیاندازند.





رئیس کمیسیون اصل نود از حمایت منافقین و سلطنت طلب​ها و دیگر ضد انقلابیون از راهپیمایی غیرقانونی 25 بهمن خبر داد که با حمایت​های رسانه​ای گسترده​ای همراه شد. سران فتنه داخلی علی رغم اطلاع از این حمایت​های خارجی نه تنها فراخوان خود را لغو نکردند بلکه بر راهپیمایی غیرقانونی اصرار کردند.





در حالی که تمام رسانه ها و مقامات حکومتی پیش از این گفته بودند که فردی که بالای جرثقیل رفته بود، دچار اختلال روانی است، وی می گوید: برای این منظور جوانی را با دوبار سابقه دستگیری به بالای جرثقیل فرستادند تا شعارهایی به نفع جریان سبز ارائه دهد و رسانه​های خارجی آن را نمایش دهند.



وی بدون اشاره به خشونت عریان برای جلوگیری از تمرکز و تجمع مردم در خیابانها، افزود: آنها خیابان​های همیشه شلوغ را برای راهپیمایی انتخاب کردند که زمینه سوء استفاده و نفوذ عناصر ضد انقلاب را فراهم کرد تا گروه​های کوچکی که با شعار علیه مسئولان نظام اغتشاش آفرینی می​کردند، بزرگ جلوه داده شوند. جالب اینکه حتی یک شعار به نفع مردم مصر و تونس سر داده نشد.



نکونام با وارانه جلوه دادن واقعیت مدعی شد: مردم اصلا استقبالی از این آشوب​ها نکردند و حتی به رویارویی با آن پرداختند. وی ادعا کرد: به همین دلیل آنها از تصاویر آرشیوی تجمعات سال​های گذشته استفاده کردند.



وی در خصوص ارتباط سران جنبش سبز با منافقین نیز گفته های وزیر اطلاعات و سرمقاله نویس کیهان را تکرار کرد و گفت: اردشیر امیرارجمند به عنوان رابط منافقین با موسوی، بیانیه​ای بعد از این راهپیمایی منتشر کرد. این نقش را باطبی هم ایفا نمود. پروژه کشته سازی هم از سوی منافقین همراهی شد.





وی بار دیگر با قلب واقعیت و بدون اشاره به انتقادات جدی به رفتار غیر مدنی نمایندگان مجلس در سردادن شعار علیه سران جنبش سبز گفت: اما حرکت قاطع مجلس در 26 بهمن، اثرات جدی روی اتاق​های فکر خارج نشینان و سران فتنه در داخل داشته است و آنها از کسانی که تا کنون سکوت کرده اما هم​اکنون آنها را متهم می کنند، به شدت ناراحت شدند.

No comments:

Post a Comment