Wednesday, March 23, 2011

شش نفر امروز در شهر "درعا" در یورش نیروهای امنیتی سوریه کشته شدند

شش نفر امروز در شهر "درعا" در یورش نیروهای امنیتی سوریه کشته شدند


رادیو فرانسه : در پی کشته شدن شش نفر در شهر "درعا"، فعالان حقوق بشر این شش نفر را قربانیان یورش نیروهای امنیتی سوریه معرفی کردند و دولت سوریه مسئولیت را به گردن یگ "گروه مسلح" انداخت.

نیروهای امنیتی سوریه در نخستین ساعات بامداد امروز (چهارشتبه) به مسجدی در شهر "درعا" در جنوب این کشور یورش برده و دست کم شش تن از مردم معترض را که در این مسجد گردآمده بودند به قتل رساندند.

با تلفات این حمله که اندکی پس ار نیمه شب دیشب صورت گرفت، شمار کشته شدگان اعتراض های مردم سوریه به قدرت حاکم بر این کشور به ده نفر می رسد.

شهر "درعا" از چند روز پیش صحنۀ تظاهرات اعتراضی شهروندان سوری بوده است. معترضان به دولت سوریه نیز چون دیگر شهروندان کشورهای عرب خواهان آزادی های سیاسی و پایان دادن به "فساد" در این کشورند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق مردم معترض در اطراف مسجدی که دیشب مورد حمله قرار گرفت چادر زده بودند. پیش از آغاز یورش نیروهای امنیتی، جریان برق و شبکۀ تلفن محله ای را که این مسجد در آن قراردارد قطع شده بود.

دولت سوریه امروز در واکنش به این رویداد مسئولیت حمله را به گردن یک "گروه مسلح" انداخت.

خبرگزاری دولتی سوریه مدعی شد که این "گروه مسلح" یک گروه پزشکی را که از نزدیکی مسجد عبور می کرد مورد حمله قرار داده و چهار نفر از اعضای گروه را کشته است.

بنا به ادعای خبرگزاری دولتی سوریه، نیروهای امنیتی که آن ها "نزدیک مسجد" بوده اند پس از این حمله وارد عمل شده اند.

یکی از فعالان حقوق بشر سوری در گفتگو با خبرگزاری فرانسه روایتی متفاوت از این رویداد را داده و گفته است نیروهای امنیتی مردمی را که در مسجد تحصن کرده بودند با گلوله های حقیقی و گاز اشک آور مورد حمله قرار دادند.

یک منبع رسمی دولت سوریه که هویتش فاش نشده است در گفتگو با خبرگزاری این کشور "جناح های بیگانه" را به دروغ پراکنی در مورد وقایع "درعا" متهم کرد.

No comments:

Post a Comment