Thursday, April 21, 2011

عصر ایران : خلق واژه «احمدی‌نژادی‌ها» اشتباهی راهبردی بود

عصر ایران : خلق واژه «احمدی‌نژادی‌ها» اشتباهی راهبردی بود


دیگربان : سایت «عصر ایران» در یاددشتی نوشت که خلق واژه «احمدی‌نژادی‌ها» اشتباهی راهبردی از سوی نیروهای معتقد به جمهوری اسلامی بود.



این سایت روز پنجشنبه (اول اردیبهشت) نوشته که «خلق این واژه (احمدی‌نژادی) برای نامگذاری نیروهای پیرو خط رهبری، اشتباه استراتژیکی بود که نیروهای انقلاب مرتکب آن شدند.»



به نوشته این سایت نزدیک به محمدباقر قالیباف «در قاموس واژگان انقلاب، برای نامیدن پیروان خط ولایت، واژه ولایی پیش‌تر از این وجود داشت و اساساً نیازی به کلمه سازی جدید، آن هم بر مبنای نام یک رئیس جمهور گذرا، نبود.»



«عصر ایران» افزوده که واژه «احمدی‌نژادی»، عرض اندامی بیهوده در برابر واژه «ولایی» به شمار می‌رود که ابداع آن «یا اشتباهی ناخودآگاه بود که شیوع پیدا کرد و یا برنامه‌ای بود که شیوعش دادند تا این کلمه، رفته رفته استقلال معنایی برای خود پیدا کند.



یادداشت این سایت در واکنش به اعلام یرائت گروهی از محافظه‌کاران از احمدی‌نژاد منتشر شده است.



در روز‌های اخیر برخی وبلاگ‌ها و سایت‌های محافظه‌کار با انتشار یادداشت‌های اعلام کرده‌اند که دیگر «احمدی‌نژادی» نبوده و خود را حامی وی نمی‌دانند.



وبلاگ محافظه‌کار «آهستان» نخستین وبلاگی بود که با انتشار پستی اعلام کرد که دیگر خود را «احمدی‌نژادی» نمی‌داند.



پس از انتشار این یادداشت برخی وبلاگ‌نویسان دیگر نیز اعلام کردند که دیگر حامی احمدی‌نژاد نیستند.



نیرو‌های محافظه‌کار در شرایطی از جریان حامی دولت ریزش می‌کنند که در هفته‌های اخیر تنش‌ها میان محافظه‌کاران حامی خامنه‌ای و احمدی‌نژاد افزایش چشمگیری داشته است.

No comments:

Post a Comment