Sunday, April 10, 2011

انگیزه سفر لاریجانی به قم و سخنرانی او

انگیزه سفر لاریجانی به قم و سخنرانی او

مرگ خوب است، اما

برای همسایه، نه برای ج. اسلامی



علی لاریجانی، رئیس مجلس روز پنجشنبه راهی قم شد و با برخی از مراجع این شهر دیدار کرد. با آنکه خبرگزاری های داخلی انگیزه این سفر را تشکر لاریجانی از مراجع بخاطر حمایت از اعتراضات مردم این کشور اعلام کرده اند، اما نه تنها اخبار غیر رسمی، بلکه اصلاحاتی که این خبرگزاری ها در باره حوادث بحرین به کار برده اند نیز دلیل سفر لاریجانی را انگیزه دیگری نشان میدهد. برای مثال، دیگر از قیام شیعیان سخنی در میان نیست، بلکه سخن از اعتراضات بحرین است!



لاریجانی در این سفر و مذاکرات، درخواست یاری شیعیان بحرین از جمهوری اسلامی را توطئه ای برای کشاندن پای ایران به تقابل های نظامی در منطقه ارزیابی کرده است.



خبرگزاری های داخلی بخشی از سخنرانی لاریجانی در قم را منتشر کرده اند که همخوانی دارد با اطلاعاتی که دربالا به آن اشاره شد. از جمله این بخش:



آقای لاریجانی گفت: "ایران از قیام های مردم مصر، تونس و یمن حمایت کرد در حالیکه اکثریت مسلمانان این کشورها اهل تسنن هستند، بنابراین، موضع ایران بحث فرقه ای نیست بلکه از منظر انسانی به مسائل نگاه می کند. کسی که در حاکمیت است نباید علیه ملت خود سلاح به کار برد و از این رو، جمهوری اسلامی از مردم بحرین، تونس، لیبی، یمن و مصر دفاع می کند."



لاریجانی حوادث بحرین که تاکنون مستقل از رویدادهای منطقه در جمهوری اسلامی مطرح می شد را با تحولات لیبی و مصر و یمن و تونس گره زد و به حالت جنبه عمومی داد و البته در باره سرکوب مردم رطب خورده منع رطب کرد و گفت "مرگ خوب است، اما برای همسایه!"



سرکوب مردم بد است، اما در ایران مجاز است!

No comments:

Post a Comment