Friday, June 10, 2011

خبرهای کوتاه: نخست وزیر ترکیه برخورد سوریه را با معترضین خود غیر انسانی خواند / وعده صدها میلیون دلار به شورشیان مخالف قذافی از سوی کشورهای غربی و عربی / آلمانی ها، با خیال راحت خیار بخورند

خبرهای کوتاه: نخست وزیر ترکیه برخورد سوریه را با معترضین خود غیر انسانی خواند / وعده صدها میلیون دلار به شورشیان مخالف قذافی از سوی کشورهای غربی و عربی / آلمانی ها، با خیال راحت خیار بخورند




نخست وزیر ترکیه برخورد سوریه را با معترضین خود غیر انسانی خواند



رادیو فرانسه : نخست وزیر ترکیه که در گذشته به کرات اعلام کرده بود که دوست و حامی رئیس جمهوری سوریه است، متذکر شد که طی روز های اخیر در ارتباط با خشونت ها در این کشور با بشار اسد گفتگو کرده است .

وی در ادامه اظهار داشت که گویا مقامات دولتی سوریه وضعیت را جدی نمی گیرند و متأسفانه رفتاری غیر انسانی دارند.سپس رجب طیب اردوغان با شرح چگونه کشته شدن زنان معترض توسط نیروهای امنیتی سوریه، این عملکرد را فاجعه آمیز دانست و تأکید کرد که به طور کلی سرکوب تظاهر کنندگان در سوریه امری است غیر قابل قبول.

نخست وزیر ترکیه بار دیگر تأکید کرد که مرز های کشورش بروی پناهجویان سوریه که از خشونت ها و ناآرامی ها فرار می کنند باز خواهد ماند ولی متذکر شد که باید از خود بپرسیم که این وضعیت تا کی ادامه پیدا خواهد کرد؟

در همین زمینه، بنا به اظهارات وزیر امور خارجۀ ترکیه تا کنون بیش از 2500 پناهجو از سوریه به جنوب ترکیه آمده اند وشب گذشته نیز بیش از 500 نفر از اهالی شهر جسر الشغور به ترکیه پناه آوردند.





وعده صدها میلیون دلار به شورشیان مخالف قذافی از سوی کشورهای غربی و عربی



کشورهای غربی و عربی ِشرکت کننده در نشست ابوظبی روز پنجشنبه وعده دادند در مجموع بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون دلار به شورشیان در لیبی کمک کنند.

بنا برگزارشها قرار است بیشتر این کمک‌ها از محل دارایی‌های توقیف شده دولت قذافی تأمین گردد.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در کنفرانس ابوظبی گفت، مذاکراتی با نزدیکان معمر قذافی در جریان است که به گفته او «امکان» انتقال قدرت در این کشور را افزایش داده است.

خانم کلینتون گفت:

آمریکا با شرکای خود در جامعه بین المللی برای پایان دادن به خشونتها و آغاز تغییرات در لیبی همکاری می کند. وی افزود بشار اسد می تواند تغییرات را به تعویق اندازد اما نمی تواند جلوی آنرا بگیرد.

بیش از 30 کشور و سازمان بین‌المللی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در کنفرانس دو روزه ابوظبی در امارات متحده عربی شرکت کردند.



آلمانی ها، با خیال راحت خیار بخورند



یورو نیوز : یکی از مقامات آلمانی اعلام کرد که هشدار دولت این کشور نسبت به استفاده از خیار، گوجه، کاهو و سایر صیفی جاتی که احتمال وجود باکتری ای کولای در آنها بود بزودی لغو می شود.

این مقام آلمانی که نامش فاش نشده است همچنین گفت که در ایالت نیدر زاکسن آلمان محققان هیچ ردپایی از این باکتری در صیفی جات آزمایش شده پیدا نکرده اند، اما در مقابل هر روز ظن آنها به جوانه غلات بیشتر می شود.

این باکتری تا کنون موجب مرگ 30 نفر در اروپا شده است که در این میان 29 تن در آلمان جان باخته اند. این باکتری به داروهای شیمیایی و آنتی بیوتیک ها واکنش نشان نمی دهد.

در همین حال اسپانیا، که بزرگترین صادر کننده خیار به سایر کشورهای اروپایی است اقدام آلمان مبنی بر اعلام خیار اسپانیایی به عنوان منشا آلودگی را عجولانه خواند و از این کشور انتقاد کرد. دولت اسپانیا همچنین از شکایت علیه آلمان به مقامات اروپایی خبر داده است.



No comments:

Post a Comment