Monday, June 27, 2011

کشف ارتباط های پنهان احمدی نژاد با خارج

کشف ارتباط های پنهان احمدی نژاد با خارج


بازداشت پیام بران و پیام آوران

احمدی نژاد، یکی بعد ازدیگری





در ادامه بازداشت تیم پرشمار احمدی نژاد که حلقه محاصره او را روز به روز تنگ تر می کند، "علیرضا مقیمی" رئیس منطقه آزاد ارس نیز روز گذشته – شنبه- بازداشت شد. پیشتر "علی اصغر پرهیزکار" رئیس منطقه آزاد اروند و محمد شریف ملک زاده رئیس شورای عالی ایرانیان خارج کشور که هر سه از همکاران نزدیک اسفندیار مشایی بودند بازداشت شده بودند.



از حدود دو ماه پیش از حلقه های مرتبط با کابینه احمدی نژاد شمار زیادی دستگیر شده و یا برکنار و بازنشسته شده اند، که با احتساب جن گیران و رمالال وابسته به تیم احمدی نژاد، شمار بازداشتی ها باید به چند ده تن رسیده باشد. تا آنجا که در محافل خبری تهران گفته می شود، رحیم مشائی نیز یک شب برای بازجوئی بازداشت اما روز بعد با ضمانت احمدی نژاد آزاد می شود. اکنون نوبت "بقائی" رسیده است و بعد از دستگیری و نه بازداشت مشائی امری قطعی به نظر می رسد. میدانند که با این دستگیری احمدی نژاد از بیم آنچه او در بازجوئی هایش فاش خواهد کرد، ممکن است استعفا بدهد و به همین دلیل تمام مقدمات قبول این استعفا و تعیین یک سرپرست موقت برای ریاست جمهوری را دیده اند.



اما پیش از پرداخت به شمار بازداشت شدگان و واکنش های احمدی نژاد، این نکات پیرامون بازداشت ها قابل توجه است:



چرا احمدی نژاد همه نزدیکان درجه اول مشایی را در مقام هایی گمارده بود و یا گمارده است که یک سر آن با اقتصاد و چپاول سر و کار دارد و یک سر آن با خارج کشور؟ از جمله شورای ایرانیان خارج از کشور که ملک زاده در راس آن قرار داشت و او را برای نجات از بازداشت، معاون وزیر خارجه کردند.



همه آنها با اتکا به مقامشان هم می توانند خوب چپاول کنند و هم به بیرون کشور سفر کرده، پول جابجا کنند و تحت عنوان مذاکرات اقتصادی٬ بند و بست های سیاسی مورد نظر خود را انجام دهند.



خود اسفندیار مشایی هم در زمان ریاست سازمان میراث فرهنگی مدام در حال مسافرت به خارج کشور تحت عنوان "مبادلات فرهنگی" و افتتاح موزه آثار ایرانی و دریافت منشور از انگلستان و ... بود. ضمن اینکه با تلاش می شد با الحاق سازمان حج و زیارت به میراث فرهنگی راه ارتباط با عربستان نیز باز شود. بقایی و ملک زاده معاونان مشائی در این سازمان مدام در حال مسافرت به خارج کشور بودند. ضمن اینکه در روزهای اخیر مطبوعات فاش کردند که ایران اکنون در 45 کشور سفیر ندارد و ظاهرا صالحی وزیر خارجه منتظر انتصاب ملک زاده بوده تا وی این 45 تن را تعیین کند. قبلا هم در زمان وزارت خارجه متکی٬ احمدی نژاد جهان را به چهار قسمت تقسیم کرده و چهار تن را به عنوان "نمایندگان ویژه رئیس جمهور" در این چهار بخش جهان تعیین کرده بود که مشایی و بقایی دو تن از آنان بودند. راز علاقه ویژه احمدی نژاد و مشایی به امور اقتصادی و مالی بر کسی پوشیده نیست ولی بنظر می رسد بزودی و با بازجویی متهمان دستگیر شده راز علاقه آنان به مشاغلی که با سفرهای خارجی در رابطه است نیز بیشتر روشن شود.

No comments:

Post a Comment