Monday, June 27, 2011

مصاحبه سخنگوی شورای نگهبان

مصاحبه سخنگوی شورای نگهبان


"انتخابات مجلس"

"بار" کج به منزل نمی رسد





پس از تلاش های تائید و تکذیب شده علی لاریجانی برای ایجاد شکاف در جبهه اصلاحات و جنبش سبز و پیش کشیدن عده ای بنام اصلاح طلب برای انتخابات مجلس آینده و همچنین اشاراتی که مرتضی نبوی رئیس بنیاد رسالت و یا باهنر نایب رئیس مجلس کنونی با همین تفکر و بیان مطرح کرده اند، روز گذشته عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان هم مصاحبه در تکمیل آن تلاش ها کرد.



کدخدائی گفت، در انتخابات مجلس آینده که در اسفند ماه برگزار می شود، افراد می توانند بدون وابستگی حزبی خود در آن شرکت کنند. از جمله اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت. (دو حزبی که دولت کودتا آنها را منحله اعلام کرده است!) کدخدائی ادامه داد: "چنانچه رفتار افراد مطابق قانون باشد، می توانند در انتخابات شرکت کنند.



در پاسخ به این اظهارات کدخدائی، دبیرکل سابق جبهه مشارکت "محمدرضا خاتمی" نیز مصاحبه کرده و اعلام داشت که این جبهه زمانی در انتخابات شرکت خواهد کرد که بتواند با لیست انتخاباتی و برنامه خود در آن شرکت کند.



تفسیر سخنان محمدرضا خاتمی جز این نیست که برای شرکت اصلاح طلبان در انتخابات آینده و جلب باور مردم به انتخابات و نه انتصابات، آنست که ابتدا زندانیان کودتا آزاد شوند، سپس به بازی "منحله" اعلام کردن احزاب خاتمه داده شود و فضای سیاسی کشور باز شود. یعنی همان شروطی که تاکنون بارها محمد خاتمی مطرح کرده و هاشمی رفسنجانی نیز در آخرین نماز جمعه خود آن را راه حل خروج از بحران اعلام کرد.



درغیر اینصورت مردمی که احمدی جنتی و ترکیب شورای نگهبان و نقش متقلبانه و کودتائی آن را قبول ندارند، طبیعی است که برای سخنگوی این شورا "تره" هم خرد نکنند. کار با این وعده ها و بازی ها و مانورها هرگز به سامان نمی رسد. بار انتخابات اگر کج گذاشته شود، با هیچ شتری به منزل نمی رسد.





No comments:

Post a Comment