Saturday, June 11, 2011

حذف احمدی‌نژاد از جریان انتخاباتی محافظه‌کاران

حذف احمدی‌نژاد از جریان انتخاباتی محافظه‌کاران




دیگربان : محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس از کنار گذاشته شدن تیم احمدی‌نژاد و رئیس دولت دهم از بدنه محافظه‌کاران در انتخابات آتی مجلس خبر داد.



آقای باهنر این مطلب را روز شنبه (۲۱ خرداد) در گفتگو با خبرگزاری فارس عنوان کرده است.



هفته گذشته نیز گزارش‌هایی درباره کنار گذاشته شدن احمدی‌نژاد از بدنه اصلی محافظه‌کاران برای انتخابات آینده مجلس منتشر شده بود.



سال گذشته برای همکاری با دولت به منظور نظارت بر جریان برگزاری انتخابات و تلاش برای یک‌دست کردن محافظه‌کاران، فهرست کارگروهی به احمدی‌نژاد ارائه شده بود که با بی‌اعتنایی وی مواجه شد.



احمدی‌نژاد قرار بود از این فهرست نام ۹ تن از کسانی که به آن‌ها اعتماد دارد را به محافظه‌کاران اعلام کند تا با همکاری کمیته سه نفره٬ برای وحدت اصول‌گرایان در انتخابات تلاش کنند.



با آغاز تنش‌ها میان خامنه‌ای و احمدی‌نژاد٬ محافظه‌کاران حامی خامنه‌ای تصمیم گرفتند دولت و شخص احمدی‌نژاد را در تلاش‌های انتخاباتی خود به منظور ارائه فهرستی واحد کنار بگذارند.



آن‌طور که گزارش شده، تیم احمدی‌نژاد به طور مستقل برای کسب ۱۵۰ کرسی مجلس نهم تلاش‌های جداگانه‌ای را آغاز کرده است.



حامیان خامنه‌ای نگران هستند تیم احمدی‌نژاد با امکانات وسیعی که در اختیار دارد٬ رقبای محافظه‌کار خود را شکست داده و اکثریت مجلس را به دست گیرد.



این دسته از محافظه‌کاران در شرایطی نگران انتخابات آتی مجلس و ریاست جمهوری هستند که تقلب گسترده نهاد‌های امنیتی و نظامی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ را تائید کردند.







No comments:

Post a Comment