Friday, July 15, 2011

نماینده مجلس : پیشنهاد جدید مسکو برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای قابل قبول نیست

نماینده مجلس : پیشنهاد جدید مسکو برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای قابل قبول نیست




"محمد کرمی‌راد" درگفت وگوبا خبرنگارخانه ملت ، در باره پیشنهاد روسیه مبنی بررویکرد " گام به گام " برای حل موضوع هسته‌ای ایران، گفت: روسیه برای احیای وزن سیاسی خود در منطقه پیشنهاد جدید را مطرح می‌کند.



نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی افزود: در حالی که جمهوری اسلامی ایران همیشه در برابر سوالات آژانس پاسخگو بوده، پیشنهاد جدید تنها برای عرض اندام روسیه صورت می گیرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام اینکه تهران بر اساس مدالیته پاسخ سوالات و ابهام‌ها را در موضوع پرونده هسته‌ای ایران را داده است، خاطرنشان کرد: روسیه می خواهد با بحث احیای مذاکرات راه را برای منافع غرب باز کند.



وی با اشاره به طرح پیشنهادها از سوی روسیه برای از سرگیری مذاکرات با ایران، گفت: در این شرایط ایران باید سنجیده تراز گذشته مباحث هسته‌ای را دنبال کند، چرا که ما از مباحث هسته ای عبور کرده‌ایم و شروط جدید نیز برای از سرگیری مذاکرات قابل قبول نیست.



"سرگئی لاوروف"‌ وزیر خارجه روسیه پس از گفت‌وگو با "هیلاری کلینتون" همتای آمریکایی خود در واشنگتن پیشنهاد داد تا با اتخاذ رویکرد "گام به گام" در برابر برنامه هسته ای ایران، تهران بتواند به پرسش‌ها در این باره پاسخ دهد و غرب نیز مرحله به مرحله تحریم‌ها را متوقف کند.



براساس توافق ایران وآژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اوت سال۲۰۰۷طرح مدالیته ارائه شد.



بر اساس طرح مدالیته اوت سال ۲۰۰۷، آژانس دو تعهد زمین مانده درمقابل ایران داد: ۱- اعلام کند تمامی پرسش های مربوط به موضوعات باقی مانده پاسخ داده شده است. ۲- پرونده ایران را در آژانس به حال عادی بازگرداند.


No comments:

Post a Comment