Friday, August 5, 2011

آخوند علم‌الهدي در مورد گناهان ویژه رمضان: افطاري های مختلط محرم و نامحرم / حرکتهاي دسته‌جمعي موتورسواران/ بازي‌کردن فوتبال وسط معابر و کوچه‌ها

آخوند علم‌الهدي در مورد گناهان ویژه رمضان: افطاري های مختلط محرم و نامحرم / حرکتهاي دسته‌جمعي موتورسواران/ بازي‌کردن فوتبال وسط معابر و کوچه‌ها




امام جمعه مشهد گفت: گناهان جمعي و اجتماعي، گناهاني هستند که اصلا توبه‌پذير نيست.



به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان، "سيد احمد علم‌الهدي"، در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مشهد در رواق خميني حرم امام رضا ، با اشاره به اينکه بصيرت داشتن در ماه رمضان از مهمترين عوامل محسوب مي‌شود، افزود: اگر ما بصيرت کامل در عبادت‌شناسي و گناه‌شناسي نداشته باشيم، گاهي اوقات عبادت ما به معصيت مبدل مي‌شود.



وي ادامه داد: يک عده‌اي صله رحم را بهانه کرده‌اند و با مهمانيهاي گزاف، تجمل‌آراييهاي خارج از حوزه قناعت اسلامي و اخلاق ديني در تالارها و سفره‌هاي گسترده بي‌حساب و کتاب به عنوان افطاري دادن، اطعام دادن و صله رحم کردن، اسراف بسيار زيادي صورت مي‌دهند.



آيت‌الله علم‌الهدي ادامه داد: در جلسات خصوصي‌تر و خودماني‌تر، به عنوان افطاري و صله رحم، مجالس مهماني تشکيل داده مي‌شود و نهايتا سفره افطاري به محافل مختلط محرم و نامحرم مبدل مي‌شود. زنان جوان آرايش کرده در اين مهمانيها حضور به هم مي‌رسانند و به عنوان احوالپرسي با قوم و خويش، پسر عمو، پسر خاله و پسر عمه، مجلس عبادت افطاري مبدل مي‌شود به مجلس حرام اختلاط محرم و نامحرم. مرد اجنبي و زن اجنبيه فرق نمي‌کند، چه ناشناس باشد، چه دختر عمو و پسر عمو باشد و اينها گناهان ويژه ماه رمضان است.

بخشهای دیگری از سخنان علم‌الهدي :



* اين حرکتهاي دسته‌جمعي موتورسواري جوانها در ماه رمضان در خيابانها و جاده‌ها، به يک فساد در عرصه امنيت و در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي در جامعه مبدل خواهد شد که بايد شديدا ممانعت شود.



* شب زنده‌داري ماه رمضان، مال عبادت است، مال مناجات است، نه مال بازي‌کردن فوتبال وسط معابر و کوچه‌ها و سلب استراحت، آسايش و امنيت از مردم. اينکه جوانها در روز نمي‌توانند به خاطر روزه گرفتن ورزش کنند، پس شب را ورزش کنند اشکالي ندارد و کاري درست است، اما نه از سر شب تا صبح تمام تفريح جوان و وقت يک مرد و يک زن در باشگاه و ورزشگاهها به عنوان شب زنده‌داري صرف و خرج فقط ورزش شود. مگر در ايام سال شما همه روزه ورزش مي‌کرديد که حالا در ماه رمضان بياييد و همه شب ورزش کنيد؟



* امام جمعه مشهد با بيان اين که معصيتها اولويتهايي دارند، بصيرت در گناه‌شناسي را بسيار مهم شمرد و عنوان كرد: برادران و خواهران! گاهي اوقات ما خيال مي‌کنيم گناه، همين گناههاي معمول است و فقط عبارت از زنا و جيب‌بري و از ديوار مردم بالا رفتن است، ولي در کنار اين گناهها، گناهاني است که به مراتب از اين گناهها، هم فساد و جوانب منفي‌اش بيشتر است و هم گناه بزرگتر و غيرقابل بخشش‌تري هستند؛ گناهان جمعي و اجتماعي گناهاني هستند که اصلا توبه‌پذير نيست.



وي ادامه داد: کار سومي که الان دقيقا سايتها و پايگاههاي اطلاع‌رساني دشمن روي آن تکيه دارند، اين است که در اين کشور هر کسي حرف مي‌زند و مدافع، بصير و بيناست و شگرد شيطاني و جنايات و منکرات را تشخيص مي‌دهد و مي‌شناسد و مردم را براي مبارزه با منکرات و حرکتهاي ناهنجار ضدارزشي هشدار مي‌دهد، او را به عنوان يک آدم تند و غيرقابل تحمل و به عنوان آدمي که در عرصه سياست، خبريت ندارد يا مبالغه‌آميز حرف مي‌زند، معرفي مي‌کنند يا اگر زورشان نرسيد، تهمت مي‌زنند؛ مثل بلايي که سر مرحوم شيخ فضل‌الله نوري آوردند.



* عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان کرد: به شايعه‌هايي که در اين سايتها و پايگاههاي اطلاع‌رساني دشمنان ما يا جريانهاي فرصت‌طلبي که ندانسته براي تحصيل فرصت و قدرت به مزدوري دشمن درآمده‌اند منتشر مي‌شود، توجه نکنيم و برادران و عزيزان ما هم که مسئول قلم و نويسندگي در عرصه جرايد هستند بايد توجه کنند نشر اين مسائل از اين سايتها و پايگاههاي اطلاع‌رساني، مقابله با اين نظام و ضربه زدن به پيکره انقلاب اين مردم است.



No comments:

Post a Comment