Saturday, October 1, 2011

در هیات گسترده ایرانی، همه نوع خبری بود بیت رهبری، احمدی نژاد را در نیویورک سَر کار گذاشت! اتاق بازرگانی ایران و چین – دفتر شانگهای- معمولا هر سه ماه یکبار تشکیل جلسه می دهد. رئیس این اتاق "اسدالله عسگراولادی" برادر "حبیب الله عسگراولادی" پدرخوانده موتلفه اسلامی است. اسدالله عسگراولادی هر دو هفته یکبار به چین سفر می کند و بخش مهمی از سلطه محصولات چینی بر محصولات ساخت وطن، نتیجه همین سفرهاست. هنگام اقامت احمدی نژاد در نیویورک و پیش از سخنرانی در این سازمان، هیات ایرانی بسیار نگران واکنش نمایندگان حاضر در جلسه بود. یعنی ترک سالن سخنرانی. روز پیش از سخنرانی احمدی نژاد به او مژده دادند که هیات نمایندگی استرالیا سالن را ترک نخواهد کرد اما با یک شرط. و اضافه کردند که سفیر استرالیا در چین به اسدالله عسگراولادی گفته است، اگر وزیر خارجه جمهوری اسلامی با من ملاقات کند، من می توانم کاری کنم که هیات استرالیائی سالن سخنرانی را ترک نکند. این پیام را از طرف اسدالله عسگراولادی آوردند. احمدی نژاد موافقت کرد اما صالحی وزیر خارجه گفت که موافقت شما کافی نیست و از بیت رهبری باید اجازه گرفته شود. به تهران و بیت رهبری اطلاع داده شد، اما تا پایان اجلاس سازمان ملل پاسخی نیآمد و هیات استرالیائی نیز مانند دیگر هیات ها، هنگام سخنرانی احمدی نژاد سالن را ترک کرد.


در هیات گسترده ایرانی، همه نوع خبری بودبیت رهبری، احمدی نژاد را 
در نیویورک سَر کار گذاشت!
اتاق بازرگانی ایران و چین – دفتر شانگهای- معمولا هر سه ماه یکبار تشکیل جلسه می دهد. رئیس این اتاق "اسدالله عسگراولادی" برادر "حبیب الله عسگراولادی" پدرخوانده موتلفه اسلامی است. اسدالله عسگراولادی هر دو هفته یکبار به چین سفر می کند و بخش مهمی از سلطه محصولات چینی بر محصولات ساخت وطن، نتیجه همین سفرهاست.
هنگام اقامت احمدی نژاد در نیویورک و پیش از سخنرانی در این سازمان، هیات ایرانی بسیار نگران واکنش نمایندگان حاضر در جلسه بود. یعنی ترک سالن سخنرانی. روز پیش از سخنرانی احمدی نژاد به او مژده دادند که هیات نمایندگی استرالیا سالن را ترک نخواهد کرد اما با یک شرط. و اضافه کردند که سفیر استرالیا در چین به اسدالله عسگراولادی گفته است، اگر وزیر خارجه جمهوری اسلامی با من ملاقات کند، من می توانم کاری کنم که هیات استرالیائی سالن سخنرانی را ترک نکند. این پیام را از طرف اسدالله عسگراولادی آوردند. احمدی نژاد موافقت کرد اما صالحی وزیر خارجه گفت که موافقت شما کافی نیست و از بیت رهبری باید اجازه گرفته شود. به تهران و بیت رهبری اطلاع داده شد، اما تا پایان اجلاس سازمان ملل پاسخی نیآمد و هیات استرالیائی نیز مانند دیگر هیات ها، هنگام سخنرانی احمدی نژاد سالن را ترک کرد.

No comments:

Post a Comment