Wednesday, April 4, 2012

امروز در مجلس: رفسنجانی «الفبای غیرت» و «الفبای سیاست» را نمی‌داند ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ سروش جعفری اندازه حروف image در پی انتشار سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی درباره نامه‌ی قدیمی خود به آیت‌الله خمینی مبنی بر امکان رابطه با آمریکا، برخی نمایندگان در صحن علنی امروز مجلس برگه‌هایی حاوی سخنان خامنه‌ای در خصوص عدم مذاکره با آمریکا را پخش کردند. در رویدادی دیگر حسین شریعتمداری هم رفسنجانی را به «وارونه نمایی آشکار» متهم کرد. به گزارش خبرگزاری مهر در برگه‌هایی که از سوی نمایندگان امروز در جلسه علنی مجلس پخش شد از قول خامنه‌ای آمده است: «کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند یا از الفبای سیاسی چیزی نمی‌دانند و یا الفبای غیرت را خوب ننوشته‌اند.» علاءالدین بروجردی هم در همین زمینه به مهر گفت کسی حق اظهار نظر درباره رابطه با آمریکا جدا از نظرات رهبری را ندارد. حمله شریعتمداری به هاشمی در رویدادی دیگر روزنامه کیهان در سرمقاله خود با عنوان «آقای هاشمی حاضرید که... ؟!» به قلم حسین شریعتمداری، هاشمی رفسنجانی را به «وارونه نمایی آشکار» متهم کرده و به رفسنجانی گفته است شما که متن نامه‌تان به خمینی را منتشر کردید چرا پاسخ آقای خمینی را ذکر نکردید؟ شریعتمداری سپس افزوده است مذاکره و رابطه با آمریکا همواره «یکی از خطوط قرمز» خمینی محسوب می‌شده و «بارها بر آن تاکید ورزیده» و رهبر پیشین جمهوری اسلامی «علت اجتناب از مذاکره و رابطه با آمریکا را نیز به وضوح بیان کرده» است. نماینده خامنه‌ای در کیهان سپس با انتقاد از بخش دیگری از نامه هاشمی به خمینی که طی آن آقای رفسنجانی آمریکا را «قدرت برتر دنیا» خوانده گفته است که چنین نیست: «آقای هاشمی از آمریکا با عنوان «قدرت برتر دنیا»! یاد می‌کند» در حالی که «جمهوری اسلامی ایران، آمریکا را از بلندای اقتدار ۲۰۰۱ به دره ضعف ۲۰۱۱ کشانده است و اینکه؛ تاریخ به نفع ایران در حال پیچیدن است و...»

امروز در مجلس: رفسنجانی «الفبای غیرت» و «الفبای سیاست» را نمی‌داند

۱۶ فروردین ۱۳۹۱ سروش جعفری

image
در پی انتشار سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی درباره نامه‌ی قدیمی خود به آیت‌الله خمینی مبنی بر امکان رابطه با آمریکا، برخی نمایندگان در صحن علنی امروز مجلس برگه‌هایی حاوی سخنان خامنه‌ای در خصوص عدم مذاکره با آمریکا را پخش کردند. در رویدادی دیگر حسین شریعتمداری هم رفسنجانی را به «وارونه نمایی آشکار» متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر در برگه‌هایی که از سوی نمایندگان امروز در جلسه علنی مجلس پخش شد از قول خامنه‌ای آمده است: «کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند یا از الفبای سیاسی چیزی نمی‌دانند و یا الفبای غیرت را خوب ننوشته‌اند.»
علاءالدین بروجردی هم در همین زمینه به مهر گفت کسی حق اظهار نظر درباره رابطه با آمریکا جدا از نظرات رهبری را ندارد.
حمله شریعتمداری به هاشمی
در رویدادی دیگر روزنامه کیهان در سرمقاله خود با عنوان «آقای هاشمی حاضرید که... ؟!» به قلم حسین شریعتمداری، هاشمی رفسنجانی را به «وارونه نمایی آشکار» متهم کرده و به رفسنجانی گفته است شما که متن نامه‌تان به خمینی را منتشر کردید چرا پاسخ آقای خمینی را ذکر نکردید؟
شریعتمداری سپس افزوده است مذاکره و رابطه با آمریکا همواره «یکی از خطوط قرمز» خمینی محسوب می‌شده و «بارها بر آن تاکید ورزیده» و رهبر پیشین جمهوری اسلامی «علت اجتناب از مذاکره و رابطه با آمریکا را نیز به وضوح بیان کرده» است.
نماینده خامنه‌ای در کیهان سپس با انتقاد از بخش دیگری از نامه هاشمی به خمینی که طی آن آقای رفسنجانی آمریکا را «قدرت برتر دنیا» خوانده گفته است که چنین نیست: «آقای هاشمی از آمریکا با عنوان «قدرت برتر دنیا»! یاد می‌کند» در حالی که «جمهوری اسلامی ایران، آمریکا را از بلندای اقتدار ۲۰۰۱ به دره ضعف ۲۰۱۱ کشانده است و اینکه؛ تاریخ به نفع ایران در حال پیچیدن است و...»

No comments:

Post a Comment