Friday, November 22, 2013

خبرهای کوتاه از مذاکرات ژنو عراقچی: به توافق نزدیک شده ایم/ کری برای مذاکره با ایران عازم ژنو شد * عراقچی: به توافق نزدیک شده ایم مذاکره کننده ارشد ایران با بیان اینکه ایران و 1+5 به توافق نزدیک شده اند گفت: به هر حال امروز پیشرفت هایی در مذاکرات صورت گرفته است ولی بعضی از موارد اصلی همچنان باقی مانده است. به گزارش مهر ،سید عباس عراقچی در پاسخ به این سوال که اختلافات زیاد است یا نه، گفت: توافق تا وقتی نهایی نشده است، هیچ قسمتی از آن نهایی نیست. معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه افزود: به میزان خوبی در مذاکرات به توافق نزدیک شده ایم اما به هر حال امروز پیشرفت هایی در مذاکرات صورت گرفته است ولی بعضی از موارد اصلی همچنان باقی مانده است.. * کری برای مذاکره با ایران عازم ژنو شد سخنگوی وزارت خارجه امریکا از سفر وزیر خارجه این کشور به ژنو برای شرکت در مذاکرات 1+5 با ایران خبر داد. جن پساکی اعلام کرد: وزیر خارجه کری با هدف کمک به کاهش اختلافات و حرکت به سمت یک تفاهم به ژنو میرود. سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز برای شرکت در مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو به سر می برد. گفته می شود وزیر خارجه چین نیز فردا وارد ژنو می شود. یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که هدف از سفر جان کری به ژنو کمک به کاستن اختلافات با ایران و نزدیکتر کردن زمان رسیدن به توافق است. * به گزارش دویچه وله، رسانه‌های غربی گزارش می‌دهند که برخی سناتورهای آمریکایی در پی تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران هستند. کارشناسان سیاسی دور تازه‌ای از تحریم‌ها را به عنوان تهدیدی جدی برای مذاکرات ایران و شش کشور قدرتمند جهان ارزیابی می‌کنند. در همین حال سفیر بریتانیا در واشنگتن از سناتورهای آمریکایی خواسته‌ است، از وضع کردن تحریم‌های تازه علیه ایران خودداری کنند. تحریم‌های تازه، محدودیت‌های بیشتری برای صادرات نفت ایران و مبادلات بانکی به همراه خواهند آورد.

خبرهای کوتاه از مذاکرات ژنو
عراقچی: به توافق نزدیک شده ایم/ کری برای مذاکره با ایران عازم ژنو شد

* عراقچی: به توافق نزدیک شده ایم
مذاکره کننده ارشد ایران با بیان اینکه ایران و 1+5 به توافق نزدیک شده اند گفت: به هر حال امروز پیشرفت هایی در مذاکرات صورت گرفته است ولی بعضی از موارد اصلی همچنان باقی مانده است.
به گزارش مهر ،سید عباس عراقچی در پاسخ به این سوال که اختلافات زیاد است یا نه، گفت: توافق تا وقتی نهایی نشده است، هیچ قسمتی از آن نهایی نیست.
معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه افزود: به میزان خوبی در مذاکرات به توافق نزدیک شده ایم اما به هر حال امروز پیشرفت هایی در مذاکرات صورت گرفته است ولی بعضی از موارد اصلی همچنان باقی مانده است..
* کری برای مذاکره با ایران عازم ژنو شد
سخنگوی وزارت خارجه امریکا از سفر وزیر خارجه این کشور به ژنو برای شرکت در مذاکرات 1+5 با ایران خبر داد.
جن پساکی اعلام کرد: وزیر خارجه کری با هدف کمک به کاهش اختلافات و حرکت به سمت یک تفاهم به ژنو میرود.
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز برای شرکت در مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو به سر می برد.
گفته می شود وزیر خارجه چین نیز فردا وارد ژنو می شود.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که هدف از سفر جان کری به ژنو کمک به کاستن اختلافات با ایران و نزدیکتر کردن زمان رسیدن به توافق است.
* به گزارش دویچه وله، رسانه‌های غربی گزارش می‌دهند که برخی سناتورهای آمریکایی در پی تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران هستند. کارشناسان سیاسی دور تازه‌ای از تحریم‌ها را به عنوان تهدیدی جدی برای مذاکرات ایران و شش کشور قدرتمند جهان ارزیابی می‌کنند.

در همین حال سفیر بریتانیا در واشنگتن از سناتورهای آمریکایی خواسته‌ است، از وضع کردن تحریم‌های تازه علیه ایران خودداری کنند. تحریم‌های تازه، محدودیت‌های بیشتری برای صادرات نفت ایران و مبادلات بانکی به همراه خواهند آورد.
 

No comments:

Post a Comment