Thursday, November 7, 2013

قاسم سلیمانی در قبر!

قاسم سلیمانی در قبر!

قاسم سلیمانی در قبر!

فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم خاکسپاری محمد جمالی، یکی از فرماندهان سپاه کرمان که به تازگی در جریان درگیری‌های سوریه کشته شده حضور یافتند. بر اساس گزارش‌ها، سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، سخنران این مراسم بود و سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، خود با قرار گرفتن در داخل قبر سردار جمالی، جنازه‌ی هم‌رزم خود را به خاک سپرد.
به گزارش سایت محلی «کرمان فردا»، در این مراسم که در «گلزار شهدای کرمان» برگزار شد، علاوه بر سردار سلیمانی و سردار سلامی، «آیت‌الله جعفری» نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان کرمان و مسؤولان استانی نیز شرکت داشتند.
به نوشته این سایت، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در سخنانی در توصیف محمد جمالی، او را «سند زنده افتخار مردم کرمان» و «سند زیبای غیرت، وفاداری و هم‌دلی سرزمینی بزرگ در وفاداری به حریم آل پیامبر» خواند و گفت: «ما به تدریج با چشم خود تحقق یک سنت الهی دیگر را برای درهم شکستن ظلم و استکبار می‌بینیم.»
سایت «هجرت‌نیوز»، نزدیک به سپاه پاسداران کرمان نیز در گزارش خود از این مراسم، بخش‌های دیگری از سخنان سردار سلامی را منتشر کرده که وی در آن گفته است: «امروز به فضل الهی و به برکت رهبری‌های رهبرمان و به برکت مردان بزرگی مانند شهید محمد جمالی موازنه قوا به نفع مسلمانان در حال تغییر است.»
این اظهارات در حالی است که سپاه پاسداران و مقامات جمهوری اسلامی حضور سازمانی نیروهای خود در جنگ داخلی سوریه را تکذیب می‌کنند و کسانی چون محمد جمالی را نیروهای «داوطلبی» می‌نامند که به صورت غیرسازمانی برای «دفاع» از «اماکن مقدس» از جمله محل دفن «زینب»، نوه پیامبر اسلام عازم دمشق می‌شوند.
پیش از این، خبرگزاری فارس، متعلق به سپاه پاسداران، با انتشار خبر کشته شدن «محمد جمالی» در سوریه، وی را «شهید مدافع حرم زینب» خوانده و نوشته بود که این «جانباز و پیش‌کسوت دفاع مقدس» در دوران جنگ هشت ساله میان ایران و عراق، «جانشینی و فرماندهی گردان‌های رزمی و فرماندهی محورهای عملیاتی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان» را بر عهده داشته است.
سایت خبری «دانا»، دیگر سایت نزدیک به سپاه پاسداران نیز گزارش داده بود که جمالی بعد از بازنشستگی از سپاه، مدتی در ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر در استانداری کرمان مشغول به کار بوده است.
گفتنی است علاوه بر سردار محمد جمالی‌زاده، دست‌کم ده عضو دیگر سپاه پاسداران به نام‌های اسماعیل حیدری، هادی باغبانی، امیررضا علیزاده، محمدحسین عطری، امیر کاظم‌زاده، علی اصغر شنایی، مهدی خراسانی، مهدی موسوی٬، مهدی عزیزی و رضا کارگر برزی در جریان درگیری‌های سوریه کشته شده‌اند.

No comments:

Post a Comment