Thursday, April 10, 2014

ریچارد فرای: من غلط کردم! مرا در کنار می‌سی‌سی‌پی دفن کنید!

ریچارد فرای: من غلط کردم! مرا در کنار می‌سی‌سی‌پی دفن کنید!

زمانی که احضارکننده‌ی روح خودنویس از پروفسور پرسید چطو شد پروفسور که تصمیم‌تان را عوض کردید٬ وی پاسخ داد که از آن بالا امروز دیدم که کنار زاینده‌رود چه خبر است و یک گروه آدم بددهن به من می‌گویند جاسوس٬ لذا تصمیم‌ام عوض شد...

به گزارش واحد احضار ارواح بخش تجزیه و تحلیل اخبار خودنویس٬ پروفسور ریچارد فرای در حالی که راهی بهشت برین بود گفت: من غلط کردم گفتم مرا در کنار زاینده‌رود دفن کنید! مرا در کنار می‌سی‌سی‌پی دفن کنید!
زمانی که احضارکننده‌ی روح خودنویس از پروفسور پرسید چطو شد پروفسور که تصمیم‌تان را عوض کردید٬ وی پاسخ داد که از آن بالا امروز دیدم که کنار زاینده‌رود چه خبر است و یک گروه آدم بددهن به من می‌گویند جاسوس٬ لذا تصمیم‌ام عوض شد. 
خبرنگار ما که با این پاسخ توجیه نشده بود از پروفسور پرسید آخر در چه راستایی چنین تصمیمی گرفتید؟ همین‌طوری که نمی‌شود؟
پروفسور پاسخ داد: فرزندم من ایران شما را با حافظ و سعدی و مولانا و عطار می‌شناختم. من این آدم‌های خطرناکی را که امروز از این بالا دیدم هرگز ندیده بودم. راجع به آن‌ها شنیده بودم ولی به خودم می‌گفتم ان‌شاءالله گربه است! من تصور می‌کردم که ایرانیانی که مثلا حافظ را می‌خوانند به چنین ابیاتی نیز معتقدند که: بیا تا گل بر افشانیم و می در ساغر اندازیم / فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم و هرگز در میان‌شان آدم‌های این‌چنینی پیدا نمی‌شود. البته می‌دانم این‌ها نمونه‌های باقی مانده از دوران ماقبل صفویه هستند ولی آقا ما که حسابی ترسیدیم.
خبرنگار ما به فرای گفت: با در نظر گرفتن این که گروهی اندک و شاید خیلی اندک چنین رفتاری با بزرگان علم و ادب ایرانی و خارجی دارند حالا شما بیا رضایت بده کنار زاینده‌رود دفن شی!
پروفسور پاسخ داد: آقا ما که دفن شویم می‌زنند سنگ قبر و مقبره‌مان را با خاک یک‌سان می‌کنند. ول کن آقا! من بیش از آن که نگران خودم باشم نگران دوستم پروفسور پوپ و خانم‌اش هستم. دیدید که امروز چه بر سر مقبره‌ی او آوردند. آقا من در راه بهشتم. همان که حافظ وصف‌اش را کرده است. خداوند به من گفت به تو به خاطر خدماتی که به ایرانیان کردی و کتاب‌ها و مقالاتی که نوشتی ویزای مستقیم بهشت می‌دهم و لازم نیست در عالم برزخ منتظر بمانی. آقای خبرنگار لطف کن از قول من خطاب به دولت ایران بنویس خانه‌ی اهدایی‌تان را هم نخواستیم. بگذارید روح ما آرام بماند.
در این لحظه ارتباط خبرنگار ما با پروفسور قطع شد.
خبرهای بعدی متعاقبا به اطلاع خواهد رسید. /

No comments:

Post a Comment