Saturday, April 5, 2014

سهل انگاری حکومت- بی انصافی مردم این جاده کم عرض اما زیبای چالوس است. جاده ای که تهران را به ساحل دریای مازندران وصل می کند و در آغاز سلطنت رضاشاه با سرعتی حیرت انگیز، طی دو سال ساخته شد. همه مسافران نوروزی امسال که از این جاده خود را به شمال رساندند، در جای جای حاشیه این جاده انبوه زباله های انباشته شده را دیدند، همچنان که در پیچ های خطرخیز آن، شکستگی حریم جاده و دره های سرسبز را دیدند. این زباله ها از آسمان نازل نشده اند، بلکه مسافران نوروزی و غیر نوروزی آنها را در حاشیه جاده رها کرده اند. این سهم قابل نکوهش مسافران است و شکستگی حریم جاده سهم بی اعتنائی مسئولان. اسفند گذشته سازمان محیط زیست استان البرز با همکاری شهرداری، بخشداری آسارا و تشکل‌های زیست محیطی طرح مسیر سبز و ساحل پاک را در حاشیه رودخانه کرج در مسیر جاده چالوس اجرا کردند و با آموزش چهره به چهره به مردم، کیسه زباله توزیع کردند، فیلم‌های کوتاه زیست محیطی تهیه شد و به نمایش گذاشته شد، اما ظاهرا این کافی نیست. Pyk Net's photo. Pyk Net's photo.


سهل انگاری حکومت- بی انصافی مردم

این جاده کم عرض اما زیبای چالوس است. جاده ای که تهران را به ساحل دریای مازندران وصل می کند و در آغاز سلطنت رضاشاه با سرعتی حیرت انگیز، طی دو سال ساخته شد.
همه مسافران نوروزی امسال که از این جاده خود را به شمال رساندند، در جای جای حاشیه این جاده انبوه زباله های انباشته شده را دیدند، همچنان که در پیچ های خطرخیز آن، شکستگی حریم جاده و دره های سرسبز را دیدند.
این زباله ها از آسمان نازل نشده اند، بلکه مسافران نوروزی و غیر نوروزی آنها را در حاشیه جاده رها کرده اند. این سهم قابل نکوهش مسافران است و شکستگی حریم جاده سهم بی اعتنائی مسئولان.
اسفند گذشته سازمان محیط زیست استان البرز با همکاری شهرداری، بخشداری آسارا و تشکل‌های زیست محیطی طرح مسیر سبز و ساحل پاک را در حاشیه رودخانه کرج در مسیر جاده چالوس اجرا کردند و با آموزش چهره به چهره به مردم، کیسه زباله توزیع کردند، فیلم‌های کوتاه زیست محیطی تهیه شد و به نمایش گذاشته شد، اما ظاهرا این کافی نیست.

No comments:

Post a Comment