Monday, June 8, 2015

بقایی، معاون اجرایی احمدی‌نژاد دستگیر شد

بقایی، معاون اجرایی احمدی‌نژاد دستگیر شد

سخنگوی قوه قضائیه بدون اشاره به اتهامات حمید بقایی، از دستگیری او خبر داد. محسنی اژه‌ای گفت که از ذکر اتهام‌های بقایی معذور است.
سخنگوی قوه قضائیه، بامداد امروز از بازداشت حمید بقایی، رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی و معاون اجرایی احمدی‌نژاد خبر داد. به گزارش فارس، محسنی اژه‌ای گفت: «حمید بقایی معاون رئیس جمهور سابق پرونده اتهامی در قوه قضاییه داشت که بازپرس پرونده این فرد را امروز برای بازجویی احضار کرد. پس از برگزاری جلسه بازپرس پرونده برای این شخص قرار بازداشت صادر کرد و به این ترتیب این فرد اکنون در بازداشت به سر می‌برد.»
محسنی اژه‌ای اما از ذکر اتهام‌های او خودداری کرد: «متاسفانه به دلیل مسائل قانونی از بیان جزئیات اتهامی این فرد معذور هستم.»
به نظر می‌رسد اتهام‌های بقایی مربوط به دوره ریاست او بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باشد. در آن زمان، تعدادی از مدیران این سازمان از جمله آزاده اردکانی، مدیر موزه ملی ایران با اتهاماتی از جمله جعل و اختلاس از مقام خود برکنار و بازداشت شدند.
آقای بقایی همچنین یکی از دست‌اندرکاران دانشگاه ایرانیان بود و از انتقال ۱۶ میلیارد تومان از بودجه در اختیار احمدی‌نژاد به این دانشگاه به عنوان یکی از تخلفات آخرین روزهای ریاست جمهوری احمد‌نژاد نام برده می‌شد. جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس،سال پیش گفت: «حمید بقایی و محمود احمدی‌نژاد نزد بانک ملت شعبه فلسطین شمالی تهران حساب بانکی قبل از ثبت دانشگاه افتتاح و سید حسن موسوی عضو هیئت موسس دانشگاه مبلغ ۱۶ میلیارد تومان را برای واریز به حساب دانشگاه درخواست می‌کند که محمود احمدی‌نژاد نیز همان روز با این درخواست موافقت و در تاریخ ۱۲/۵/۹۲ این مبلغ به حساب دانشگاه واریز می‌شود این در حالی است که این مراحل قبل از ثبت قانونی دانشگاه انجام شده که حکایت از تخلف آشکار است.» حمید بقایی اما از تبرئه دانشگاه ایرانیان در این ارتباط خبر داده بود.
سال پیش نیز، اکبر ترکان در باره‌ی تخلفات مالی بقایی در مناطق آزاد، افشاگری کرد. ترکان با اعلام شکایت دولت تدبیرو امید از حمید بقایی، گفت: «خودرو‌ها، اموال و ساختمان‌ها که توسط برخی مسوولان دولت سابق در اختیار گرفته شده، هنوز به دولت بازگردانده نشده است. این موضوع از سوی دولت به قوه قضائیه ارجاع شده است تا شاهد بازگشت اموال دولتی به بیت‌المال باشیم. تا جایی که بنده اطلاع دارم، هم‌اکنون این پرونده در نوبت رسیدگی قرار دارد.»
به‌نظر می‌رسد با نزدیک شدن رقابت‌های انتخاباتی و فعال شدن تیم سیاسی احمدی‌نژاد، بررسی پرونده‌های قضایی مرتبط با تخلفات همکاران او در دولت، مجددا از سر گرفته شود.

No comments:

Post a Comment