Saturday, March 31, 2018

حرفِ روز/ چرا "بی‌بی‌سی فارسی" همه‌چیز را نمی‌گوید؟ [دو] خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در توئیتی می‌نویسد: خبر خوب: همین الان وکیل مازیار هاشمی گفت وزارت خارجه بهشون زنگ زدن و گفتند تقاضای ویزای برادرش که رد شده بود حالا به دادن «استثنا» تایید شده و او می‌تواند برای پیوند مغز استخوان به آمریکا بیاید. خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در پایان توئیت‌اش از هشتگ "تاثیر رسانه‌ای شدن" استفاده کرده. پیش از این همین خبرنگار با استفاده از خبر ویزا نگرفتن مازیار هاشمی از سیاست‌های دولت ترامپ در زمینه‌ی ویزا ندادن به اتباع جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرده بود. اما چرا خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در ادامه‌ی "خبر خوب"اش نمی‌نویسد که دولت آمریکا، با همه‌ی کاستی‌ها و اشتباهات‌اش، لااقل "استثنا" و "انسانیت" سرش می‌شود. حاضر است برای نجات جان یک انسان، روی قانون خودش پا بگذارد. خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی همه‌چیز را به "تاثیر رسانه‌ای شدن" و قهرمان بودن خودش تقلیل می‌دهد و کلمه‌ای در انتقاد از حکومت جمهوری اسلامی نمی‌نویسد که هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند بر آن تاثیر بگذارد. حکومتی که به زندانی خودش، علیرضا رجایی، برای درمان حتی اجازه‌ی خروج موقت از زندا نداد تا سرطان تمام بدن رجایی را بگیرد. حکومتی که پس از افشای رسانه‌ای کشته شدن زندانیان در زندان باز بر طبل "خودکشی کردن" آن‌ها کوبید. حکومتی که به هزاران هزار شهروند خودش به دلایل سیاسی اجازه‌ی ورود به کشور خودشان را نمی‌دهد تا بتوانند خویشاوندان‌شان که در بستر بیماری و مرگ هستند را برای آخرین بار ملاقات کنند. خبرنگار بی‌بی‌‌سی فارسی که به "قانون جدید مهاجرتی آمریکا" که بی‌شک حاصل ماجراجویی‌های سپاه و ولی‌فقیه است، اعتراض دارد؛ کلامی در مورد ممنوعیت ورود ایرانیان به کشور خودشان و ممنوعیت خروج زندانیان از زندان جمهوری اسلامی برای مداوا نمی‌نویسد. همین‌ روزها آتنا دائمی، گلرخ ایرایی و سهیل عربی در بدترین وضعیت در زندان جمهوری اسلامی اسیر هستند اما این حکومت علیرغم "رسانه‌ای شدن" تمام این موارد- البته از سوی شبکه‌های مجازی نه بی‌بی‌سی و رادیو فردا!- باز زیر بارِ آزاد کردن موقت این زندانیان و درمان‌شان در بیمارستان‌های ایران نمی‌رود. خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی کفتاری‌ست که با خبر گرفتاری و شوم‌بختی مردم در راه لابی جمهوری اسلامی در آمریکا[نایاک] و حزب دموکرات آمریکا کاسبی می‌کند. رسالت او همین است و برای این "همه‌چیز" را نمی‌گوید. به نقل از صفحه "امیر طالب نسب"


حرفِ روز/ چرا "بی‌بی‌سی فارسی" همه‌چیز را نمی‌گوید؟ [دو]
خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در توئیتی می‌نویسد:
خبر خوب: همین الان وکیل مازیار هاشمی گفت وزارت خارجه بهشون زنگ زدن و گفتند تقاضای ویزای برادرش که رد شده بود حالا به دادن «استثنا» تایید شده و او می‌تواند برای پیوند مغز استخوان به آمریکا بیاید.
خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در پایان توئیت‌اش از هشتگ "تاثیر رسانه‌ای شدن" استفاده کرده. پیش از این همین خبرنگار با استفاده از خبر ویزا نگرفتن مازیار هاشمی از سیاست‌های دولت ترامپ در زمینه‌ی ویزا ندادن به اتباع جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرده بود.
اما چرا خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در ادامه‌ی "خبر خوب"اش نمی‌نویسد که دولت آمریکا، با همه‌ی کاستی‌ها و اشتباهات‌اش، لااقل "استثنا" و "انسانیت" سرش می‌شود. حاضر است برای نجات جان یک انسان، روی قانون خودش پا بگذارد. خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی همه‌چیز را به "تاثیر رسانه‌ای شدن" و قهرمان بودن خودش تقلیل می‌دهد و کلمه‌ای در انتقاد از حکومت جمهوری اسلامی نمی‌نویسد که هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند بر آن تاثیر بگذارد. حکومتی که به زندانی خودش، علیرضا رجایی، برای درمان حتی اجازه‌ی خروج موقت از زندا نداد تا سرطان تمام بدن رجایی را بگیرد. حکومتی که پس از افشای رسانه‌ای کشته شدن زندانیان در زندان باز بر طبل "خودکشی کردن" آن‌ها کوبید. حکومتی که به هزاران هزار شهروند خودش به دلایل سیاسی اجازه‌ی ورود به کشور خودشان را نمی‌دهد تا بتوانند خویشاوندان‌شان که در بستر بیماری و مرگ هستند را برای آخرین بار ملاقات کنند. خبرنگار بی‌بی‌‌سی فارسی که به "قانون جدید مهاجرتی آمریکا" که بی‌شک حاصل ماجراجویی‌های سپاه و ولی‌فقیه است، اعتراض دارد؛ کلامی در مورد ممنوعیت ورود ایرانیان به کشور خودشان و ممنوعیت خروج زندانیان از زندان جمهوری اسلامی برای مداوا نمی‌نویسد. همین‌ روزها آتنا دائمی، گلرخ ایرایی و سهیل عربی در بدترین وضعیت در زندان جمهوری اسلامی اسیر هستند اما این حکومت علیرغم "رسانه‌ای شدن" تمام این موارد- البته از سوی شبکه‌های مجازی نه بی‌بی‌سی و رادیو فردا!- باز زیر بارِ آزاد کردن موقت این زندانیان و درمان‌شان در بیمارستان‌های ایران نمی‌رود.
خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی کفتاری‌ست که با خبر گرفتاری و شوم‌بختی مردم در راه لابی جمهوری اسلامی در آمریکا[نایاک] و حزب دموکرات آمریکا کاسبی می‌کند. رسالت او همین است و برای این "همه‌چیز" را نمی‌گوید.
به نقل از صفحه "امیر طالب نسب"

No comments:

Post a Comment