Monday, May 6, 2019

"‏سوئد: یک ایرانی به اسم سعید رِندی، ۲۳ ساله، به جرم ۱۱ مورد تعرض جنسی در شهر اوپسالا، به مجازات تعلیقی محکوم شد ــ اما اخراج نمیشه! سعید رندی، مرتب به باسن خانم‌ها دست میزده و بعد از یک مدت، ترس بین زن‌های شهر، به سرعت پخش شده. نامبرده بعد دستگیریش گفته این مسائل در کشورش طبیعیه!" . توانا جان! این خبر رو در توئیتر دیدم و همینطور دیدم که بحث زیادی زیر این توئیت درگرفته، یادم اومد که کاردار سفارت ایران در برزیل هم توی یه استخر بدن کودکی رو گویا لمس کرده بود و وقتی باهاش برخورد کردن، گفت که سوءتفاهم ناشی از تفاوت فرهنگی رخ داده! واقعیتش اینه که توی خیابون‌های خیلی از شهرهای ایران و همینطور در خیلی از شرکت‌ها زنان مورد تعرض قرار می‌گیرن، و خیلی مواقع اگه اعتراض کنن، به جای رسیدگی به اعتراض اونا بهشون میگن "می‌خواستی خوب لباس بپوشی که انگولک نشی!"، یا میگن: "کرم از خود درخته"! و انگشت اتهام رو به سمت زنان می‌گیرن. این تعرض‌ها به زنان توی ایران تو هیچ آماری هم ثبت نمیشه! نیروهای ارزشی هر از چندی به آمار کشوری مثل سوئد ارجاع میدن و میگن ببینید توی سوئد زنان امنیت ندارن، ولی توی ایران چون حجاب اجباریه امنیت داریم! ☝️متن بالا را یکی از مخاطبان توانا برای ما ارسال کرده است. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا زنان در خیابان‌های ایران امنیت دارند؟ آیا مزاحمت خیابانی برای زنان در ایران موضوعی عادی است؟!

"‏سوئد: یک ایرانی به اسم سعید رِندی، ۲۳ ساله، به جرم ۱۱ مورد تعرض جنسی در شهر اوپسالا، به مجازات تعلیقی محکوم شد ــ اما اخراج نمیشه!
سعید رندی، مرتب به باسن خانم‌ها دست میزده و بعد از یک مدت، ترس بین زن‌های شهر، به سرعت پخش شده. نامبرده بعد دستگیریش گفته این مسائل در کشورش طبیعیه!"
.
توانا جان! این خبر رو در توئیتر دیدم و همینطور دیدم که بحث زیادی زیر این توئیت درگرفته، یادم اومد که کاردار سفارت ایران در برزیل هم توی یه استخر بدن کودکی رو گویا لمس کرده بود و وقتی باهاش برخورد کردن، گفت که سوءتفاهم ناشی از تفاوت فرهنگی رخ داده!
واقعیتش اینه که توی خیابون‌های خیلی از شهرهای ایران و همینطور در خیلی از شرکت‌ها زنان مورد تعرض قرار می‌گیرن، و خیلی مواقع اگه اعتراض کنن، به جای رسیدگی به اعتراض اونا بهشون میگن "می‌خواستی خوب لباس بپوشی که انگولک نشی!"، یا میگن: "کرم از خود درخته"! و انگشت اتهام رو به سمت زنان می‌گیرن.
این تعرض‌ها به زنان توی ایران تو هیچ آماری هم ثبت نمیشه! نیروهای ارزشی هر از چندی به آمار کشوری مثل سوئد ارجاع میدن و میگن ببینید توی سوئد زنان امنیت ندارن، ولی توی ایران چون حجاب اجباریه امنیت داریم!
☝️متن بالا را یکی از مخاطبان توانا برای ما ارسال کرده است.
نظر شما در این مورد چیست؟ آیا زنان در خیابان‌های ایران امنیت دارند؟ آیا مزاحمت خیابانی برای زنان در ایران موضوعی عادی است؟!

No comments:

Post a Comment