Friday, May 14, 2010

۸ ماه حبس برای عکاس صندوق های رای "شمارش نشده" در شیراز


محمدرضا نسب عبداللهی، روزنامه نگار اهل شیراز که پیشتر به دلیل انتشار عکس صندوق های رای "شمارش نشده" در کتابخانه مرکزی شیراز، به" تبلیغ علیع نظام" متهم شده بود، به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد.

آقای نسب عبداللهی در گفتگو با بی بی سی فارسی گفت، شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز او را به دلیل انتشار خبر کشف چهار صندوق رای مصاحبه و با تلویزیون های فارسی زبان خارج از کشور در جریان نا آرامی های بعد از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به هشت ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.

این روزنامه نگار شیرازی گفت حق اعتراض به حکم صادره را دارد و در نظر دارد تقاضای تجدید نظر کند اما نسبت به کاهش شدت حکمی که برایش صادر شده خوشبین نیست.

آقای نسب عبداللهی گفت که باید در مورد اتهاماتی که متوجه او بوده به دو دادگاه مختلف توضیح می داده است و در نهایت دادگاه عمومی با توضیحات وی درباره "نشر اکاذیب" قانع شده و قرار موقوفی تعقیب صادر کرده است اما دادگاه انقلاب او را به اتهام تبلیغ علیع نظام به حبس محکوم کرده است.

اخبار مربوط به کشف این چهار صندوق برای نخستین بار در تاریخ دهم تیر ماه ۱۳۸۸ (اول ژوئیه ۲۰۰۹) منتشر شد و همراه با چاپ تصاویر بازدید استاندار و امام جمعه شیراز از ساختمان نیمه تمام کتابخانه مرکزی شیراز، از وجود چهار صندوق رأی "رها شده و شمارش نشده" در محل این کتابخانه حکایت داشت.

خبر این رویداد برای نخستین بار توسط محمد رضا نسب عبدالهی و با انتشار تصاویر آن در وبلاگ شخصی او، مورد توجه قرار گرفت و با واکنش فرماندار شیراز مواجه شد.

No comments:

Post a Comment