Tuesday, October 12, 2010

20مهر :تهديد به بازداشت خانواده صدر‌حاج سيد‌جوادی پس از انتشار نامه اخير

راديو ‌کوچه:در پی انتشار نامه‌های اعتراضی احمد‌ صدر‌حاج‌سيد‌جوادی در خصوص عمل‌کرد دولت محمود احمدي‌نژاد، رييس جمهوری اسلامي، ماموران وزارت اطلاعات خانواده وی را به بازداشت تهديد کرده‌اند.




به گزارش کلمه، احمد صدر‌حاج‌سيد‌جوادي، وزير دادگستری دولت موقت و عضو شورای انقلاب، روز پنج‌شنبه پانزدهم مهر‌ماه به طور آشکار از سوی ماموران اطلاعات دولت احمدي‌نژاد مورد تهديد قرار گرفت. ماموران امنيتی تاکيد کرده‌اند که در صورت تداوم انتشار نامه‌های اعتراضی از سوی اين فعال سياسي، اقدام به بازداشت و آزار جسمی و روانی خانواده وی خواهند کرد.



اين تهديدات از سوی نهاد‌های دولتی در حالی انجام مي‌شود که آقای صدر‌حاج‌سيد‌جوادی اخيرن در نامه‌ای خطاب به دبير کل سازمان ملل، پاپ بنديکت شانزدهم و رييس اتحاديه اروپا، خواستار اقدامات فوری اين افراد و نهادهای تحت امرشان برای توقف احکام اعدام صادره پيرامون فعالان سياسی و معترضان به دولت آقای احمدي‌نژاد شده بود.



آقای صدر‌حاج‌سيد‌جوادی که به عنوان کهن‌سال‌ترين فعال سياسی در ايران شناخته مي‌شود، با يادآوری اين نکته که او پيش از انقلاب ۱۳۵۷ نيز تظلم‌خواهی بسياری از زندانيان سياسی از جمله رهبر کنونی جمهوری اسلامی را به سمع مسوولان نهادهای بين‌المللی مي‌رسانده، خواستار دخالت شورای حقوق بشر سازمان ملل و دادگاه کيفری بين‌المللی برای رسيدگی به نقض حقوق بشر در ايران و محاکمه محمود احمدي‌نژاد شده بود.



هم‌چنين گفته مي‌شود که بازداشت اخير دبيرکل و برخی اعضای نهضت آزادی ايران با صدور اين نامه‌ها بي‌ارتباط نبوده و با هدف تحت فشار قرار دادن اعضای اين حزب ملی و مذهبی جهت توقف کامل حزب و اعضای آن صورت گرفته است.







20 مهر 1389 19:34

No comments:

Post a Comment