Monday, July 17, 2017

بسیجی‌ای که بسیجی بودن‌اش را پنهان کرد تا وارد خاک آمریکا بشود موقعی که کسی ویزای آمریکا تقاضا می‌کند باید عضویت در گروه نظامی یا شبه نظامی را ذکر کند. که معمولا در صورت عضو بودن تقریبا احتمال اخذ ویزا صفر است. کسی نمی‌داند چرا به سیدمحسن دهنوی اجازۀ ورود به آمریکا ندادند. یک حدس می‌تواند این باشد که او با علم به این که در صورت اعلام عضویت و ریاست در بسیج، ویزا دریافت نمی‌کند، این مساله را پنهان کرده و در فرم درخواست ذکر نکرده است و بعدا این دروغ او آشکار شده و برگردانده شده است. اگر چنین حدسی درست باشد ربطی به قوانین مهاجرتی ترامپ ندارد. قانون همیشه بر این بوده که اگر شخصی در جایی از روند اخذ ویزا دروغ بگوید و بعدا در هر مرحله، این دروغ معلوم شود، ویزای آن فرد باطل می‌شود. آن ماموران هم در صورت درست بودن این قضیه، به قولا مامور بودند و معذور و وظیفه‌شان را در قبال قوانین کشورشان انجام داده‌اند. بحث این نیست که قوانین ویزا و مهاجرت در آمریکا یا هر جای دیگر انسانی است یا خیر، به هر حال ما در جهانی مملو از قوانین مختلف زندگی می‌کنیم. همانطور که وقتی یک شهروند آمریکایی به ایران میاید ویزایش و مدارکش بررسی می‌شود و زن‌هایشان باید روسری سر کنند، آمریکا هم قوانین خود را دارد. طبق قوانین آن کشور، دهنوی دروغ گفته و ویزایش باطل است. نمی‌شود که توی بسیج دانشکده پوستر مرگ بر آمریکا بچسبانی و در تظاهرات حکومتی پرچم این کشور را آتش بزنی، بعد در تقاضای ویزا کتمان کنی که عضو فلان گروه بوده‌ای! قدیمی‌ها گاهی حرف‌های خوب هم می‌زده‌اند، شتر سواری دولا دولا که نمی‌شود برادر من! چیزی که در این ماجرا مهم و روشن است، اخذ فرصت مطالعاتی و بورس دولتی و کمک هزینه وزارت علوم به دست این قماش افراد است. کسی که در تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های دولتی درس خوانده، می‌داند از چه چیز حرف می‌زنم! فرصت مطالعاتی و بورس دولتی به راحتی به دست نمی‌آید و معمولا یواشکی و بی سرو وصدا به نورچشمی‌ها تعلق می‌گیرد! و من حدس می‌زنم دهنوی از همین دسته بوده باشد! انقدر فساد و رانت‌خواری در این موارد واضح و زیاد است که مثلا یکی از همین مقامات ارزشی در دانشگاه فردوسی به بنده خدایی گفته بود: "اگه روزی شغل دولتی گرفتی یا دکتری دانشگاه دولتی قبول شدی بیا نشونم بده! قبول نمیشی حتی اگه رتبه یک باشی" به نقل از فیسبوک "بی‌نظیر خواجه‌پور" تیتر، تخلیص و انتخاب تصویر: فیسبوک "روز

بسیجی‌ای که بسیجی بودن‌اش را پنهان کرد تا وارد خاک آمریکا بشود
موقعی که کسی ویزای آمریکا تقاضا می‌کند باید عضویت در گروه نظامی یا شبه نظامی را ذکر کند. که معمولا در صورت عضو بودن تقریبا احتمال اخذ ویزا صفر است.
کسی نمی‌داند چرا به سیدمحسن دهنوی اجازۀ ورود به آمریکا ندادند. یک حدس می‌تواند این باشد که او با علم به این که در صورت اعلام عضویت و ریاست در بسیج، ویزا دریافت نمی‌کند، این مساله را پنهان کرده و در فرم درخواست ذکر نکرده است و بعدا این دروغ او آشکار شده و برگردانده شده است.
اگر چنین حدسی درست باشد ربطی به قوانین مهاجرتی ترامپ ندارد. قانون همیشه بر این بوده که اگر شخصی در جایی از روند اخذ ویزا دروغ بگوید و بعدا در هر مرحله، این دروغ معلوم شود، ویزای آن فرد باطل می‌شود. آن ماموران هم در صورت درست بودن این قضیه، به قولا مامور بودند و معذور و وظیفه‌شان را در قبال قوانین کشورشان انجام داده‌اند.
بحث این نیست که قوانین ویزا و مهاجرت در آمریکا یا هر جای دیگر انسانی است یا خیر، به هر حال ما در جهانی مملو از قوانین مختلف زندگی می‌کنیم. همانطور که وقتی یک شهروند آمریکایی به ایران میاید ویزایش و مدارکش بررسی می‌شود و زن‌هایشان باید روسری سر کنند، آمریکا هم قوانین خود را دارد. طبق قوانین آن کشور، دهنوی دروغ گفته و ویزایش باطل است. نمی‌شود که توی بسیج دانشکده پوستر مرگ بر آمریکا بچسبانی و در تظاهرات حکومتی پرچم این کشور را آتش بزنی، بعد در تقاضای ویزا کتمان کنی که عضو فلان گروه بوده‌ای! قدیمی‌ها گاهی حرف‌های خوب هم می‌زده‌اند، شتر سواری دولا دولا که نمی‌شود برادر من!
چیزی که در این ماجرا مهم و روشن است، اخذ فرصت مطالعاتی و بورس دولتی و کمک هزینه وزارت علوم به دست این قماش افراد است. کسی که در تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های دولتی درس خوانده، می‌داند از چه چیز حرف می‌زنم! فرصت مطالعاتی و بورس دولتی به راحتی به دست نمی‌آید و معمولا یواشکی و بی سرو وصدا به نورچشمی‌ها تعلق می‌گیرد! و من حدس می‌زنم دهنوی از همین دسته بوده باشد! انقدر فساد و رانت‌خواری در این موارد واضح و زیاد است که مثلا یکی از همین مقامات ارزشی در دانشگاه فردوسی به بنده خدایی گفته بود: "اگه روزی شغل دولتی گرفتی یا دکتری دانشگاه دولتی قبول شدی بیا نشونم بده! قبول نمیشی حتی اگه رتبه یک باشی"
به نقل از فیسبوک "بی‌نظیر خواجه‌پور"
تیتر، تخلیص و انتخاب تصویر: فیسبوک "روز"

No comments:

Post a Comment